Gå til innhold

Kjøpe bolig med utleieenhet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer på om dette er lurt. Står i en situasjon der jeg vil bli alenemor og har penger til å kjøpe et hus, eller en ny leilighet med god størrelse.

Jeg tjener ikke så mye og ville hatt god nytte av skattefrie leieinntekter.

Ville dere gjort dette, eller koster det mer enn det smaker? Tenker på ansvar, ha folk i huset.

Anonymous poster hash: 5c05c...8e2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kommer an på hvor sær du er :P Når du leier ut er det viktig å ha en skikkelig kontrakt. Spør om referanser o.l. 

Ja, du må ta hensyn. Ja, du kommer mest sannsynlig til å få noen særinger i årenes løp. Ja, det utrolig digg med ekstra penger! 

Anonymous poster hash: bcca5...f55
Skrevet

Det kommer an på hvor sær du er :P Når du leier ut er det viktig å ha en skikkelig kontrakt. Spør om referanser o.l. 

Ja, du må ta hensyn. Ja, du kommer mest sannsynlig til å få noen særinger i årenes løp. Ja, det utrolig digg med ekstra penger! 

Anonymous poster hash: bcca5...f55

Takk for svar. Har tidligere leid ut min gamle leilighet. Det var ikke mange månedene mellom hver gang vi måtte innom og ordne noe der. Er det jeg er litt redd for.

Anonymous poster hash: 5c05c...8e2

Skrevet

Er det lett å få leie ut i området slik at du kan velge blant flere potensielle leietakere? Jeg har hatt leieboere som nærmest måtte ha hjelp til å skifte lyspære mens andre var selvgående. Du må være obs på dine kriterier og velge leieboer utfra det. Leiemarkedet her i byen har endret seg mye de siste årene. Nå er det leietakers marked mens for at par år siden var det stikk motsatt. Jeg leier ut leilighet og jeg er gjerne litt tålmodig mot å få en veldig god skattefri inntekt hver måned. De jeg har nå tilbyr seg også å klippe plen.

Anonymous poster hash: 26514...ada

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...