Anonym bruker Skrevet 15. mai 2015 #1 Skrevet 15. mai 2015 Var på visning på drømmehuset i dag. Det var avtalt forhåndsvisning før hovedvisning fordi vi ønsket litt ro og ikke med drøssevis av folk. Det kom to par til utenom oss som hadde gjort samme avtalen. Greit nok. Det som kjennes ubehagelig er at de andre parene snakket så varmt om huset, at det passet perfekt, beliggenheten osv. Neppe tvil om at her blir det budrunde. Gruer for fellesvisningen. Da kommer det garantert flere som ønsker dette huset. Hva er deres erfaring rundt der det er mange interessenter? Blir budrundene heftige eller har dere andre erfaringer? Vi har ca 200 000 å gå på i forhold til takst, men får en følelse av at boligmarkedet er svært hett fortiden og at hus går flere hundre tusen over takst nå. Dette er en middels stor by. Anonymous poster hash: e057d...5fd
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2015 #2 Skrevet 15. mai 2015 Her går det som regel langt over takst. Trondheim Anonymous poster hash: aead9...808
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2015 #3 Skrevet 15. mai 2015 200 000 er dessverre nesten ingenting. Hør med banken på forhånd, de kan ofte gi dere litt mer å by med. Anonymous poster hash: 26d89...822
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2015 #4 Skrevet 15. mai 2015 200 000 er dessverre nesten ingenting. Hør med banken på forhånd, de kan ofte gi dere litt mer å by med. Anonymous poster hash: 26d89...822 Banken har gitt et signal om hva vi kan låne. Fått finansieringsbevis og har gått noen runder allerede med banken pga at jeg har bolig som skal selges. Banken har derfor trukket fra litt i lånebeløp. Vi har foreldre som kan stille med noe ekstra riktignok, men vil prøve å holde oss til det vi har. Anonymous poster hash: e057d...5fd
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2015 #5 Skrevet 15. mai 2015 Smell til med alt du har! Legg inn et bud før visning direkte til selger på 200 000 over takst. Får dere det ikke da kommer dere mest sansynlig til å ikke ha nok å gå på i budrunde. Anonymous poster hash: 9e742...f38
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2015 #6 Skrevet 15. mai 2015 Smell til med alt du har! Legg inn et bud før visning direkte til selger på 200 000 over takst. Får dere det ikke da kommer dere mest sansynlig til å ikke ha nok å gå på i budrunde.Anonymous poster hash: 9e742...f38 Selger ga beskjed om at alt skulle gå via megler. Derfor venter vi med å legge inn bud til etter fellesvisningen. Er det ingen som kan fortelle om boliger som går til takst nå altså? Skulle så gjerne hørt noen trøstens ord ;-) Skal jo sies at vi var på visning på et hus i forrige uke også som vi ikke syns noe særlig om. Der har det ikke kommet inn bud ennå. Egentlig ikke noe galt med det huset, men beliggenheten ble litt klønete med barn. Anonymous poster hash: e057d...5fd
Mandala Skrevet 15. mai 2015 #7 Skrevet 15. mai 2015 Det kan jo selvfølgelig gå begge veier. Da vi kjøpte var det endel på visning (ti par eller noe), men kun to stk i budrunden og den sluttet på takst. Hva vi sier har jo ingenting å si, det kommer kun an på hva folk er ute etter akkurat der du skal flytte akkurat nå.
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2015 #8 Skrevet 15. mai 2015 Jeg kjenner til 3 salg i nabolaget de siste to mndr, og de har gått 500 - 650 over takst. Anonymous poster hash: 87c1c...043
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2015 #9 Skrevet 15. mai 2015 Det kan jo selvfølgelig gå begge veier. Da vi kjøpte var det endel på visning (ti par eller noe), men kun to stk i budrunden og den sluttet på takst. Hva vi sier har jo ingenting å si, det kommer kun an på hva folk er ute etter akkurat der du skal flytte akkurat nå.Dette. Det er akkurat slikt jeg håper på. At selv om folk liker det de ser så er det ikke sikkert at de byr Var dette i en storby og nå i mai? Anonymous poster hash: e057d...5fd
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2015 #10 Skrevet 15. mai 2015 Jeg kjenner til 3 salg i nabolaget de siste to mndr, og de har gått 500 - 650 over takst. Anonymous poster hash: 87c1c...043 Dette er i Oslo det da kanskje? Så mye over takst går nok ikke husene her tror jeg, men mulig opp til 300 over. Anonymous poster hash: e057d...5fd
Mandala Skrevet 16. mai 2015 #11 Skrevet 16. mai 2015 Det kan jo selvfølgelig gå begge veier. Da vi kjøpte var det endel på visning (ti par eller noe), men kun to stk i budrunden og den sluttet på takst. Hva vi sier har jo ingenting å si, det kommer kun an på hva folk er ute etter akkurat der du skal flytte akkurat nå.Dette. Det er akkurat slikt jeg håper på. At selv om folk liker det de ser så er det ikke sikkert at de byr Var dette i en storby og nå i mai? Anonymous poster hash: e057d...5fd Nei til begge deler ;-) ved en middels stor by, og i april.
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2015 #12 Skrevet 16. mai 2015 Ikke for å ta fra deg håpet, men tviler sterkt på at huset blir ditt. Anonymous poster hash: f9283...cd1
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2015 #13 Skrevet 16. mai 2015 200 000 er dessverre nesten ingenting. Hør med banken på forhånd, de kan ofte gi dere litt mer å by med. Anonymous poster hash: 26d89...822 Banken har gitt et signal om hva vi kan låne. Fått finansieringsbevis og har gått noen runder allerede med banken pga at jeg har bolig som skal selges. Banken har derfor trukket fra litt i lånebeløp. Vi har foreldre som kan stille med noe ekstra riktignok, men vil prøve å holde oss til det vi har. Anonymous poster hash: e057d...5fd Da blir det nok ikke denne boligen på dere. Selv på bygda går det meste godt over takst nå for tiden, i byer må en regne med minst 200-300 over. Kikk på noe som er rimligere. Anonymous poster hash: 26d89...822
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2015 #14 Skrevet 16. mai 2015 Boligmarkedet er hett for tiden ja. I hvertfall i området hvor jeg bor. Her blir alt solgt etter første visning og alltid over takst. Rekkehus går 150-250 000 over takst, 4roms leilighetene her blir omtrent solgt før visning og alltid over takst. Hvordan det er i området du bor vet jeg ikke, men håper på det beste for deg:) Vår 4roms leilighet har steget med 250 000kr på under et år. Vi kjøpte i mai 2014 og da var taksten 2,2 mill. Hadde takstmann her i februar og fikk da takst på 2,45mill👌🏽 Anonymous poster hash: 6f0c2...4db
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2015 #15 Skrevet 16. mai 2015 Her vi bor virker det som om det er leilighetene som går mest over takst. Mens rekkehus og hus ikke går så mye over. Kanskje fordi de er dyrere i utgangspunktet. Men leiligheter her går alt fra 300 000 til 500 000 over takst. Måtte selv 400 000 kr. over takst for vår leilighet for 3 år siden. Lykke til! Anonymous poster hash: b1777...f0b
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2015 #16 Skrevet 16. mai 2015 200 000 er dessverre nesten ingenting. Hør med banken på forhånd, de kan ofte gi dere litt mer å by med. Anonymous poster hash: 26d89...822 Banken har gitt et signal om hva vi kan låne. Fått finansieringsbevis og har gått noen runder allerede med banken pga at jeg har bolig som skal selges. Banken har derfor trukket fra litt i lånebeløp. Vi har foreldre som kan stille med noe ekstra riktignok, men vil prøve å holde oss til det vi har.Anonymous poster hash: e057d...5fd Da blir det nok ikke denne boligen på dere. Selv på bygda går det meste godt over takst nå for tiden, i byer må en regne med minst 200-300 over. Kikk på noe som er rimligere. Anonymous poster hash: 26d89...822 Om det blir denne boligen eller ikke vet vi på onsdag Vi har kikket på det som er rimeligere, men det er ofte boliger med dårlig forfatning og/eller løsninger som vi ikke kan ha. Vi ser jo at det vi vil ha er det mange andre vil også. Forståelig nok. Mulig vi barecrettvig slett selger min bolig først slik at vi da ser hvor mye mer vi evt har. Takk for gode innspill alle sammen Anonymous poster hash: e057d...5fd
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2015 #17 Skrevet 16. mai 2015 He he, autokorrekt er alltid like festlig. Skulle være "bare rett og slett" om noen skulle være i tvil Anonymous poster hash: e057d...5fd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå