Gå til innhold

Kuponger på 17. mai

Anbefalte innlegg

Skrevet

På skolen her har de i år bestemt at man ikke skal kunne betale med penger, bare med forhåndskjøpte kuponger. Disse kan ikke veksles tilbake til penger senere eller brukes i andre sammenhenger siden. Nå hører jeg fra dem som står for kakebakingen at det er mange som gir beskjed om at de reiser bort og derfor ikke kommer til å levere kake eller andre ting som de normalt skulle gjort. Det er bestandig foreldrene i 4. trinn som har ansvaret for arrangemanget.

Samtidig forteller de at de har rekordomsettning. De har solgt kuponger for mer penger enn de pleier å omsette for.

Hva skjer om det blir tomt for kaker, kaffe ol? Er det da bare synd for oss eller må de i et slikt tilfelle veksle tilbake?

Anonymous poster hash: 3ecac...ff0
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Da må dere skaffe erstatningsbakere. Dere kan jo ikke bare si at ettersom mamman til Per ikke kommer med kake så blir det en kake mindre. Da må noen andre bake 2.. og ja sånne ting går utover de som er i styret.

Endret av Lektor Doppler med tillegg
Skrevet

Da må dere skaffe erstatningsbakere. Dere kan jo ikke bare si at ettersom mamman til Per ikke kommer med kake så blir det en kake mindre. Da må noen andre bake 2.. og ja sånne ting går utover de som er i styret.

I år er jeg bare "kunde". Neste år er det derimot jeg som skal være med å arrangere.

Anonymous poster hash: 3ecac...ff0

Skrevet

De som har ansvaret for arrangementet må sørge for nok kakebakere.

Hvos de som har ansvaret for å bake, har sagt at de ikke er tilstede så må det skaffes erstattere.

Anonymous poster hash: 7890a...332
Skrevet

Antallet kaker må naturligvis bli omtrent det samme som det pleier, selv om mange fra "bakeklassen" reiser bort. 

Da vi hadde ansvaret, laget vi arbeidsliste mange måneder på forhånd. Alle vet hvilke klasser som har ansvar, så de som likevel reiste bort hadde enten fått noen andre til å bake eller bakt på forhånd og satt på frysen hos noen som skulle være med. 

Det ser jeg på som en selvfølge. De neste årene får man jo "fri" 

Anonymous poster hash: 5568a...a88

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...