Anonym bruker Skrevet 15. mai 2015 #1 Skrevet 15. mai 2015 Nå har jeg litt småpanikk (vet det ikke er farlig, men har noe angst likevel) da jeg mistenker lus i familien. Bestevenninnen til min datter fikk påvist dette, og da sjekket jeg selvsagt hjemme også. En ting er sikkert, jeg finner ingenting som kryper og lever i håret hennes. Men etter hva jeg har lest så starter et luseangrep med så få lus at de kan være umulig å finne. Derimot så finner jeg hvite prikker da, som jeg antar er egg. Dersom dette er det, så er jo ting i gang og jeg antar en lusekur er på sin plass. Vil jo ikke at det skal utvikle seg! Får jo helt noia og sjekket meg selv også. Syns jeg finner noen hvite prikker her og der også... men er så usikker på om det er paranoian som tar meg eller hva. Jeg leser flere steder på nettet at lusekur kun skal tas på mennesker som har fått påvist lus. Men står ikke noe om hvorfor!? Jeg vil selvsagt ta dette for å bli kvitt det dersom det er lus. Jeg føler det er helt uaktuelt å vente en uke eller mer for å se om noe begynner å kravle og røre seg i håret *panikk* Anonymous poster hash: 2a3f9...216
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2015 #2 Skrevet 15. mai 2015 Hvite prikker er bare flass. Luseeggene er dråpeformede og sitter fast på hårstråene. De er lysebrune (hvitaktige hvis de er klekket). Anonymous poster hash: e2519...623
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2015 #3 Skrevet 15. mai 2015 Hm. Ja flass har jeg jo opplevd flere ganger og mener jeg vet hvordan ser ut... Derfor jeg fikk litt noia nå ettersom jeg ikke syns det lignet helt på dèt. Dette er små hvite prikker som sitter fast på hårstråene. Tok f.eks løs et hårstrå og da følger prikken med. Men hva skal jeg gjøre? Har veldig lyst å kjøre lusekur. Kan det være så farlig dersom det viser seg å ikke være lus på gang? Utrolig vanskelig dette syns jeg... Anonymous poster hash: 2a3f9...216
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2015 #4 Skrevet 15. mai 2015 Det er helt ufarlig å ta lusekur, så det er jo bare å kjøre på hvis du vil bli kvitt noiaen. Men hvis du bruker lusekam på datteren din, finner du helt sikkert ut om det er lus. Jeg fant på gutten min med ett drag med lusekammen. Viste seg at han kun hadde 3 lus totalt, men vi kjørte selvsagt lusekur for å drepe evt egg. Står i pakningsvedlegget at det er helt ufarlig å kjøre kur, og at man kan kjøre flere ganger uten problemer. Anonymous poster hash: 6399e...9af
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2015 #5 Skrevet 15. mai 2015 Har brukt lusekam ja. Det er definitivt noe som setter seg i den, egg antar jeg, for ingenting som rører på seg. Eller er det kun levende lus som kan tas i kammen, ikke egg? Anonymous poster hash: 2a3f9...216
Tipp topp Skrevet 15. mai 2015 #6 Skrevet 15. mai 2015 Hvis du bruker de nye kurene som "kveler" lusen er den ufarlig. Men man skal ikke ta den "gamle" med nervegift uten å ha påvist lus da det er et problem at lusene ble resistent mot denne.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå