Anonym bruker Skrevet 15. mai 2015 #1 Skrevet 15. mai 2015 Han har gnagd av tråden til en sånn gassbalong i natt, den var nesten en meter lang. Nå henger det bare en flis igjen på ballongen, og så fant jeg en liten stump på gulvet. Resten er borte! Tenk om det setter seg fast inni ham? Jeg ser av og til at han sliter litt hvis han får i seg et av mine lange hår, og denne tråden er jo mye tykkere... Så engang et dyrlegeprogram hvor en katt hadde spist et sånt kasettbånd og den måtte opereres Jeg vet jo ikke om han har gnagd den opp i biter og forsynt seg eller slukt den hel... @engstelig... Anonymous poster hash: bddad...a14
Tardis Skrevet 15. mai 2015 #2 Skrevet 15. mai 2015 Ring dyrlege - nå! Hvis tråden er hel inni katten din kommer du ikke utenom operasjon.
Mikako Skrevet 15. mai 2015 #3 Skrevet 15. mai 2015 Ring dyrlege! Trådar i fordøyelsessystemet kan perforere tarmen. Så bra at du oppdaga det!
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2015 #4 Skrevet 15. mai 2015 Takk! Ringte dyrlegen og hun ba meg se om han fortsetter å spise normalt og ellers har det bra og evt. ringe tilbake dersom jeg merker noe unormalt. Huff... Godt det er helg og jeg bare er hjemme! Anonymous poster hash: bddad...a14
Mikako Skrevet 15. mai 2015 #5 Skrevet 15. mai 2015 Ps: Kattane mine har tidlegare funne strikketøyet mitt og spist delar av det. Det har gått heilt fint og dei har det bra :-) Men viktig å vere obs på forandringar i appetitt, humør, pels og oppførsel. Sjå etter om pusen kastar opp og om du har moglegheit til det kan det vere lurt å fylge med på avføringa. Håper pus held seg frisk! :-)
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2015 #6 Skrevet 15. mai 2015 Det kan være skummelt med katter som svelger tråder, fordi de har en slags svelgemekanisme som gjør at de "må" fortsette å svelge tråden. Og man skal absolutt ikke trekke tråden ut om man fersker de, for de kan ha det langt ned i tarmene når man oppdager det. Jeg er absolutt ikke dyrlege, men dette er noe jeg husker fra dyrlegeserier som har gått på tv. Håper det går bra med pusen din! Anonymous poster hash: 9ab1e...0f5
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2015 #7 Skrevet 15. mai 2015 En venninner katt spiste pakkebånd, måtte operere. Anonymous poster hash: 7f2d8...380
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2015 #8 Skrevet 15. mai 2015 Katta mi spiste en ballong, selvsagt ikke blåst opp, og den kom hel ut.. Går nok bra:-) Anonymous poster hash: e56e4...703
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå