Gå til innhold

Ufaglært assistent i barnehage?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mye tjener du? Og er det lett å få jobb som det uten å ha jobbet med barn før? Har fått stuideplass på kveldstid for å få studiekompetanse og trenger en jobb på dagtid...

 

Anonymous poster hash: 2aa3b...efc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tjener 345.000 i året som ufaglært barnehage assistent.

Du får antageligvis lett vikar jobber evt gjennom vikarbyrå ala barnehageresursen eller lignende.

Men er ikke så lett å få fast jobb som assistent lenger. Det er mange om beinet. De fleste som blir ansatte hos oss har vært vikar over en lengre periode først.

 

Anonymous poster hash: ea8e5...ff0

Skrevet

Jeg tjener 345.000 i året som ufaglært barnehage assistent.

Du får antageligvis lett vikar jobber evt gjennom vikarbyrå ala barnehageresursen eller lignende.

Men er ikke så lett å få fast jobb som assistent lenger. Det er mange om beinet. De fleste som blir ansatte hos oss har vært vikar over en lengre periode først.

 

Anonymous poster hash: ea8e5...ff0

Hvordan fikk du jobben?

 

Anonymous poster hash: 2aa3b...efc

Skrevet

 

Jeg tjener 345.000 i året som ufaglært barnehage assistent.

Du får antageligvis lett vikar jobber evt gjennom vikarbyrå ala barnehageresursen eller lignende.

Men er ikke så lett å få fast jobb som assistent lenger. Det er mange om beinet. De fleste som blir ansatte hos oss har vært vikar over en lengre periode først.

 

Anonymous poster hash: ea8e5...ff0

Hvordan fikk du jobben?

 

Anonymous poster hash: 2aa3b...efc

Det var en ny bhg under oppføring da jeg søkte for 8 år siden. Da var alle stillingene utlyst. (stor bhg og mange stillinger som skulle besettes)

Ble innkalt til intervju og fikk jobben.

 

Det er jo bare å søke om det blir utlyst stillinger der du bor, men hvis du ikke har erfaring eller utdannelse så stiller du nok ikke først i køen.

Hos oss har assistentene som har blitt ansatt de siste årene startet som vikar og deretter fått fast stilling. Det er fordi det er enklest. Man vet hva man får og den som blir ansatt kjenner rutiner og barn.

 

Mulig det er enklere andre steder i landet, men her jeg bor (østlandet) er det mange om beinet ihvertfall.

 

Anonymous poster hash: ea8e5...ff0

Skrevet

 

 

Jeg tjener 345.000 i året som ufaglært barnehage assistent.

Du får antageligvis lett vikar jobber evt gjennom vikarbyrå ala barnehageresursen eller lignende.

Men er ikke så lett å få fast jobb som assistent lenger. Det er mange om beinet. De fleste som blir ansatte hos oss har vært vikar over en lengre periode først.

 

Anonymous poster hash: ea8e5...ff0

Hvordan fikk du jobben?

 

Anonymous poster hash: 2aa3b...efc

Det var en ny bhg under oppføring da jeg søkte for 8 år siden. Da var alle stillingene utlyst. (stor bhg og mange stillinger som skulle besettes)

Ble innkalt til intervju og fikk jobben.

 

Det er jo bare å søke om det blir utlyst stillinger der du bor, men hvis du ikke har erfaring eller utdannelse så stiller du nok ikke først i køen.

Hos oss har assistentene som har blitt ansatt de siste årene startet som vikar og deretter fått fast stilling. Det er fordi det er enklest. Man vet hva man får og den som blir ansatt kjenner rutiner og barn.

 

Mulig det er enklere andre steder i landet, men her jeg bor (østlandet) er det mange om beinet ihvertfall.

 

Anonymous poster hash: ea8e5...ff0

Ok. Takk for svar. Tror jeg skal si at jeg gjerne vil være vikar/ringevikar :-)

 

Anonymous poster hash: 2aa3b...efc

Skrevet

Jeg var det året før jeg begynte på universitetet.

 

Satte meg opp som ringevikar. Gjorde et godt inntrykk da jeg var vikar, og etter første måneden, hvor jeg hadde 7-10 vakter på ulike avdelinger, kom det brått en langtidssykemelding, og jeg fikk 80% ut året. 😊

 

Anonymous poster hash: e1cbe...848

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...