Gå til innhold

Fødsel og keisersnitt på en dag

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg prøvde å føde vanlig, uten noe smertelindring, siden kroppen min ville ikke ha epiduralen så fikk jeg en liten dæsj med morfin. Det hjalp meget lite, hadde det sinnsykt vond mellom riene, og etter åpning mellom 6 cm og 7 cm så skjedde det ingenting. Jeg vil ikke åpnes mer, men hadde rier offte.

Spesielt etter de ga meg sånn drypp for å fortgang i alt. Dryppen hjalp meg mest på mer rier.

Jeg taklet ikke smertene mer, til slutt så måtte jeg meg til keisersnitt. Fikk en nydelig gutt.

Men føler meg en smule traumatisert og pluss jeg har så vondt etter keisersnitt at jeg ikke kan reise meg opp for å drikke vann en gang. Er det normalt?

Anonymous poster hash: 99d6c...c8b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja

Anonymous poster hash: 8bcce...1cb

Skrevet

Ja, det er normalt. KS kan være mye verre etterpå. Mange som tror det er en quick fix som får seg et sjokk. (Mener ikke du mener dette altså)

Etter ks er man operasjonspasient med alt det medfører.

Anonymous poster hash: 4c04c...7bd

Skrevet

Helt vanlig at du føler deg litt overkjørt, både fysisk og psykisk, etter et keisersnitt. Det er et stort inngrep og det kan føles som en "sorg" at man ikke fikk føde naturlig. Fokuser på at dere begge har det bra og at smertene snart går over:-) Gratulerer med baby.

Skrevet

Jeg har en baby på snart 9 mnd og føler fortsatt en slags sorg over keisersnitt og fødsel. Startet med vanlig fødsel til meg og, fikk episdural og de tok vannet. Da oppdaget de at navlesnoren kom i klem og det ble katastrofesnitt med narkose. Fikk ikke med meg at babyen kom ut og sliter litt med det fortsatt.

Keisersnitt er utrolig vondt, men viktig å komme seg på bena tidlig tror jeg. Jeg ble jagd opp på do 8t senere ;)

Anonymous poster hash: 94edc...522

Skrevet

Jeg hadde rier i 16 timer, full åpning i 6 timer før det ble katastrofesnitt pga lav puls på barnet. Var mørbanket over alt, men var selve keisersnittsåret som gjorde meg "handikappet". Gikk over ila noen dager da. Den store fordelen med å ha vært i aktiv fødsel var at jeg var som andregangsfødende å regne ved neste fødsel. Den gikk også som en drøm!

Anonymous poster hash: e61f5...c25

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...