Anonym bruker Skrevet 14. mai 2015 #1 Skrevet 14. mai 2015 Jeg har fått plass til min datter fra august, hun er 1 1/2 år nå. Problemet er at jeg plutselig har fått et prolaps i ryggen og klarer ikke å løfte henne eller ta meg skikkelig av henne på dagtid. Klarer ikke løfte henne ned trappen, opp i vogna ol. og klarer ikke gå lenger enn ca 10 minutter av gangen. Må stort sett ligge. Jeg er litt desperat og rådvill og lurer på om jeg kan kontakte barnehagen og spørre om det er mulig at hun kan få starte nå, og være der i f.eks en måned eller til jeg blir bedre? Tror dere det er en mulighet for det? Hva annet kan jeg gjøre? Anonymous poster hash: 68ad3...eea
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2015 #2 Skrevet 14. mai 2015 Det er lov å spørre Hos oss hadde du nok fått nei siden vi allerede har full barnehage. Anonymous poster hash: d0e81...756
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2015 #3 Skrevet 14. mai 2015 Du kan høre, men er det fullt så er det fullt. Grunnen til at oppstarten er i august er pga skolestartere slutter da. Og du må være der på innkjøring, ikke bare å levere og gå... Anonymous poster hash: f42a6...bdc
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2015 #4 Skrevet 14. mai 2015 Du kan høre, men er det fullt så er det fullt. Grunnen til at oppstarten er i august er pga skolestartere slutter da. Og du må være der på innkjøring, ikke bare å levere og gå... Anonymous poster hash: f42a6...bdc Jeg vet jo det da, har hatt barn i barnehagen der tidligere. Jeg tenkte bare at siden det er såpass nære sommeren så kanskje noen har sluttet, flyttet eller lignende. Anonymous poster hash: 68ad3...eea
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2015 #5 Skrevet 14. mai 2015 Det er ikke barnehagene som bestemmer dette, vanligvis, men et kommunal inntakskontor. Unntak forekommer. I de fleste kommuner er det mulig å få hasteplass av vektige sosiale eller helsemessige årsaker. Så det beste vil antagelig være å ta kontakt med inntakskontoret og høre, de vil garantert be om legeerklæring og de kan ikke trylle - men muligheten er der. Anonymous poster hash: cbe2c...c10
Mamma_til_2 Skrevet 14. mai 2015 #6 Skrevet 14. mai 2015 (endret) Ring de og spør, hun skal på små avd og noen derfra skal på stor avd, mulig de kan trikse litt avd mellom! Endret 14. mai 2015 av Mamma_til_2
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2015 #7 Skrevet 15. mai 2015 Ring og spør. I bhg som jeg jobber tar vi inn barn i mai og juni for å slipp litt av presset i august. Vi har ofte for mange barn igjenom sommeren. Anonymous poster hash: b5e6b...f8c
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2015 #8 Skrevet 15. mai 2015 I vår barnehage hadde du fått nei. Det er fullt og vi anser det ikke som hensiktsmessig å ha nye barn på tilvenning og i barnehagen, så 3 uker fri eller tilvenning i sommerbarnehagen og så ny tilvenning til høsten. Det blir mye rot og tull for de minste. Anonymous poster hash: 4b678...787
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2015 #9 Skrevet 15. mai 2015 Hvor bor du da? Kanskje noen her inne kunne vært behjelplig med avlastning avogtil om ikke annet? Anonymous poster hash: 31cd0...fd7
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2015 #10 Skrevet 15. mai 2015 Søsteren min ringte bhg og spurte om datteren som skulle begynne i august kunne begynne tidligere. Hun fikk plass fra 1. juni. Ingen spesielle grunner her, men de hadde tilfeldigvis plass, så hun var heldig. Verdt et forsøk. Anonymous poster hash: 003f5...92b
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2015 #11 Skrevet 15. mai 2015 I vår barnehage hadde du fått nei. Det er fullt og vi anser det ikke som hensiktsmessig å ha nye barn på tilvenning og i barnehagen, så 3 uker fri eller tilvenning i sommerbarnehagen og så ny tilvenning til høsten. Det blir mye rot og tull for de minste. Anonymous poster hash: 4b678...787 Rot og tull for de minste er en side av saken, men er det noe særlig bedre å ikke kunne løfte opp sitt eget barn, ikke kunne gå ut med henne, og bare ligge på sofaen mens hun krabber rundt på gulvet hele dagen? Jeg klarer jo ikke legge henne ned i sprinkelsenga engang, for jeg klarer ikke bøye meg. Anonymous poster hash: 68ad3...eea
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2015 #12 Skrevet 15. mai 2015 I vår barnehage hadde du fått nei. Det er fullt og vi anser det ikke som hensiktsmessig å ha nye barn på tilvenning og i barnehagen, så 3 uker fri eller tilvenning i sommerbarnehagen og så ny tilvenning til høsten. Det blir mye rot og tull for de minste. Anonymous poster hash: 4b678...787 Rot og tull for de minste er en side av saken, men er det noe særlig bedre å ikke kunne løfte opp sitt eget barn, ikke kunne gå ut med henne, og bare ligge på sofaen mens hun krabber rundt på gulvet hele dagen? Jeg klarer jo ikke legge henne ned i sprinkelsenga engang, for jeg klarer ikke bøye meg. Anonymous poster hash: 68ad3...eea Men det tar jo ikke barnehagen hensyn til Anonymous poster hash: d0e81...756
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2015 #13 Skrevet 15. mai 2015 Da må du sykemelde deg og mannen får være hjemme fordi du er for syk til å ta vare på barnet. Anonymous poster hash: 7e4f7...2f6
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2015 #14 Skrevet 15. mai 2015 Da må du sykemelde deg og mannen får være hjemme fordi du er for syk til å ta vare på barnet. Anonymous poster hash: 7e4f7...2f6 Han får ikke plutselig fri fra jobb selv om hi er sykemeldt. Da må han søke arbeidsgiver om permisjon uten lønn, men ikke sikkert han får dette innvilget. Nå har heller ikke nevnt noe om at det finnes en far tilstede så det vet vi ikke en gang. Anonymous poster hash: d9bca...3fa
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2015 #15 Skrevet 15. mai 2015 Er det privat barnehage er det opp til den enkelte barnehage. Om den er kommunal ville jeg uansett ring barnehagen å spurt, for det er de som selv kan bestemme om de vil eller kan ta inn et barn tidligere. Da jeg jobbet i privat var vi nok enda mer serviceinnstilte, da vi var avhengige av godt rykte og fornøyde foreldre. Nå jobber jeg i en kommunal barnehage. Sjefen er så grei, så hun hadde nok sagt ja, så det kommer jo an på både velvilje, om personalet er veldig redusert pga ferie etc om de hjelper i situasjonen. Anonymous poster hash: 03138...dd7
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2015 #16 Skrevet 15. mai 2015 Da må du sykemelde deg og mannen får være hjemme fordi du er for syk til å ta vare på barnet. Anonymous poster hash: 7e4f7...2f6 Han får ikke plutselig fri fra jobb selv om hi er sykemeldt.Da må han søke arbeidsgiver om permisjon uten lønn, men ikke sikkert han får dette innvilget. Nå har heller ikke nevnt noe om at det finnes en far tilstede så det vet vi ikke en gang. Anonymous poster hash: d9bca...3fa Jo man kan få fri ved barnepassers sykdom ( i dette tilfellet mor). Men det er vel bare å høre med barnehagen, hos oss har vi prøvd å være fleksible, og det er som oftest alltid et søsken som er født tidlig på året som starter på småbarnsavdelingen i mai/juni. Bare ta en rolig samtale med styrer og forklar ståa, så kanskje det lar seg ordne. Går det ikke, så tror jeg du kan ta kontakt med kommunen for å få litt hjelp, men da må nok mannen være litt fleksibel først. Lykke til, og god bedring 😊 Anonymous poster hash: 7338b...9d8
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2015 #17 Skrevet 15. mai 2015 Da må du sykemelde deg og mannen får være hjemme fordi du er for syk til å ta vare på barnet. Anonymous poster hash: 7e4f7...2f6 Han får ikke plutselig fri fra jobb selv om hi er sykemeldt.Da må han søke arbeidsgiver om permisjon uten lønn, men ikke sikkert han får dette innvilget. Nå har heller ikke nevnt noe om at det finnes en far tilstede så det vet vi ikke en gang. Anonymous poster hash: d9bca...3fa Jo man kan få fri ved barnepassers sykdom ( i dette tilfellet mor). Men det er vel bare å høre med barnehagen, hos oss har vi prøvd å være fleksible, og det er som oftest alltid et søsken som er født tidlig på året som starter på småbarnsavdelingen i mai/juni. Bare ta en rolig samtale med styrer og forklar ståa, så kanskje det lar seg ordne. Går det ikke, så tror jeg du kan ta kontakt med kommunen for å få litt hjelp, men da må nok mannen være litt fleksibel først. Lykke til, og god bedring Anonymous poster hash: 7338b...9d8 De 10 dagene med barn sykdom/syk barnepasser er ikke så mye og går fort. Anonymous poster hash: d9bca...3fa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå