Gå til innhold

Effekt av ergometersykkel?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vil bruk av ergometersykkel 3-4 ganger i uka ha noe effekt på vekta?

Jeg veier 95 kg og er 170 høy. Lever på 1700 kcal men går ikke ned i vekt. Går tur i relativt høy tempo 2 ganger i uka. Har ikke noe treningssenter i nærheten så tenkte å kjøpe en billig ergometersykkel og kanskje kettlebell for å trene litt hjemme. Mannen jobber mye sene kvelder så derfor må jeg trene hjemme.

Anonymous poster hash: b8f6b...720

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, om du ikke bare sitter og spinner rundt så... Du må ha motstand på pedalene, og du må sykle en stund. Ellers ligger det mange treningsvideoer på youtube. 

Anonymous poster hash: a6b35...aac
Skrevet

Hvis du veier så mye og har normalt aktivtetsnivå så går du ned med 1700 kcal. Garantert!! Du regner nok ikke riktig eller "glemmer" å ta med smøret/ olje du steker i eller har på brødskiva el lign..

Skrevet

Hvis du veier så mye og har normalt aktivtetsnivå så går du ned med 1700 kcal. Garantert!! Du regner nok ikke riktig eller "glemmer" å ta med smøret/ olje du steker i eller har på brødskiva el lign..

Legger inn absolutt alt i lifesum. Går ikke ned i vekt nei..

Hi

Anonymous poster hash: b8f6b...720

Skrevet

Nei, man gjør ikke garantert det. Det kan "man" skrive under på.

Anonymous poster hash: 0b369...1a1

Skrevet

Styrketrening vil gi best effekt. det er også det "enkleste", syns jeg i alle fall. Den spinningsykkelen vil nesten garantert bli stående å støve etter du har brukt den 1-3 ganger. 

Kjøp deg et sett med vekter på 2-3 kilo og en treningsmatte. Skal ikke mer enn 20 min om dagen til

Anonymous poster hash: e39ce...79e
Skrevet

Med din vekt burde du gå ned i vekt på 1700kcal, men hvis ikke så får du redusere litt til da.

Å øke forbruket med trening er jo alltid en god ting, men reduksjon av inntak er "enklere".

Sier som hun over: sats heller på styrketrening. Økt muskelmasse vil øke forbrenningen så vinn/ vinn der altså

Anonymous poster hash: 3fecf...fce

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...