Anonym bruker Skrevet 14. mai 2015 #1 Skrevet 14. mai 2015 Min mamma vil opprette sparekonto i min sønns navn mot min vilje. Grunnen til at jeg ikke ønsker at min sønn skal ha penger i sitt navn er fordi jeg ikke vil at han skal ha formue. Dette kan være til hindring f.eks med tanke på ett evt fremtidig studielån, at han ikke får tilbakebetalt enn viss sum grunnet sin formue. Derfor ønsker jeg heller at min mor oppretter en konto til han i sitt navn eller mitt navn, noe hun ikke vil. Min mor sier hun skal reise å opprette konto i hans navn og at andre besteforeldre hun kjenner har gjort det samme. Dette kan vel ikke stemme? Hun kan vel ikke opprette noe slikt uten min eller barnefarenens godkjennelse? Vet dette er ett lite problem alt i alt men min mor gjør alltid det stikk motsatte av hva jeg sier (endel psykiatri inni bildet). Anonymous poster hash: 53b10...ecc
¤Hippie¤ Skrevet 14. mai 2015 #2 Skrevet 14. mai 2015 Må ha legitimasjon (pass?) for å åpne konto som kun er for barnet, så det kan hun ikke få til.
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2015 #3 Skrevet 14. mai 2015 Må ha barnets fødselsattest eller pass. Hun får ikke åpnet noen konto i barnets navn uten deres tillatelse. Anonymous poster hash: 86314...0c1
ØYNE Skrevet 14. mai 2015 #4 Skrevet 14. mai 2015 I min bank måtte både faren og jeg signere for å få lov å opprette konto i barnets navn. Men kan kanskje være ulike regler i bankene. Selv om det høres rart ut.. Det er jo tross alt dere som er vergene for barnet og derav bestemmer.
Førstemann Skrevet 14. mai 2015 #5 Skrevet 14. mai 2015 Foreldre må signere og barnet må legitimeres med gyldig identifikasjonspapirer.
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2015 #6 Skrevet 14. mai 2015 Tusen takk for svar 😊. Både vi og mamma har DnB så jeg håper virkelig de har regler på dette i den banken. Hvis ikke frister det å sende en enorm klage til banken hvis det er så lett å opprette noe i andre sitt navn. Hi Anonymous poster hash: 53b10...ecc
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2015 #7 Skrevet 14. mai 2015 Det var mulig før, men skal heldigvis ikke være det må lenger. Anonymous poster hash: 27781...a7e
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2015 #8 Skrevet 14. mai 2015 Det har kommet nye regler, du må ha med pass eller fødselsattest å begge foreldre må skrive under. Dette fordi det ikke er ønskelig at ungene skal få kontoer histen og pisten, det blir litt å holde styr på hvis allw skal kunne åpne kontoer for andre. Skulle banken likevel velge å gjøre dette så skal du bare klage for de har iķke lov å må da rette opp i feilwn. Men jeg tror ikke de går mot regelverket... Anonymous poster hash: 1fdcd...20e
februarprins2013 Skrevet 15. mai 2015 #9 Skrevet 15. mai 2015 hadde takket ja jeg,men bare gi beskjed til henne at hun må ikke spare over 75.000 for da går det utover studielånet hans
Modesty Blaise. Skrevet 15. mai 2015 #10 Skrevet 15. mai 2015 Tusen takk for svar 😊. Både vi og mamma har DnB så jeg håper virkelig de har regler på dette i den banken. Hvis ikke frister det å sende en enorm klage til banken hvis det er så lett å opprette noe i andre sitt navn. Hi Anonymous poster hash: 53b10...ecc I DnB må begge foreldrene signere + at de ville ha kopi av fødselsattest. Jeg forsøkte å gjøre dette når jeg var i permisjon, og fikk beskjed om at jeg måtte ta med meg papirene hjem så far skulle signere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå