Gå til innhold

Du ser ut til å trenge kaffe😝

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja det er bare å konstatere at flere år med lite søvn har satt sine spor. Øyelokkene begynner å henge og er blå under øynene (har fått sjekket helsa nettopp så er frisk som fisk).

Følte meg fornøyd men trett som vanlig. Hadde hatt en effektiv fridag med vasking av hus og rydding med 2 unger på 1,5 og 4 år på slep. Et lite under at jeg ble ferdig med alt før lunsj! Får besøk av et vennepar (hun har ikke barn men han har 2 på 10 og 12 år) som kommer med denne kommentaren da jeg henter meg kaffe "ja du ser ut til å trenge den. Du ser litt trett ut".

Neste gang skal sminken være på plass og klærne være freshe. Jeg ler nå men følte meg lite høy i hatten tidligere i dag...

Anonymous poster hash: 79582...876

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er skikkelig, ordentlig frekt å si sånt. Uansett hvor slitne og grå folk ser ut til å være. Drittdama.

Skrevet

Vel, det er to måter å tolke dette utsagnet på.

Den ene er som Gustav Klitt her, den andre er "jeg bryr meg om deg, og prøver på en humoristisk måte å si at jeg har medfølelse for at du har mye og gjøre med barn og hus."

Så kan du velge hvordan du tar det.

Anonymous poster hash: f0240...8b4
Skrevet

Den ene er som Gustav Klitt her, den andre er "jeg bryr meg om deg, og prøver på en humoristisk måte å si at jeg har medfølelse for at du har mye og gjøre med barn og hus."

Nei, nei, nei. Da sier du det. Eller spør, hvordan går det med deg? Du legger ikke stengt til byrden ved å påpeke at ikke bare er du sliten, du er i tillegg stygg og rynkete!

Skrevet

Nei, nei, nei. Da sier du det. Eller spør, hvordan går det med deg? Du legger ikke stengt til byrden ved å påpeke at ikke bare er du sliten, du er i tillegg stygg og rynkete!

Hvordan får du "Du ser litt trett ut og trenger nok kaffe" til å bli "du er rynkete og stygg"?

Skrevet

Den hadde jeg ikke reagert på overhodet.

Hun mente det kanskje ikke negativt, mer sånn "stakkars deg som har styrt sånn her i dag, med to unger på slep"

Skrevet

Litt lite sosialt intelligent å si sånt. Men ville satt det på regningen for ting enkelte kan si, og så kommer de etterpå til å tenke på at dette burde jeg ikke sagt. Jeg er sånn sjøl, flere ganger har jeg ergret meg grønn i ettertid over slike kommentarer fra egen munn.

Skrevet

Hvordan får du "Du ser litt trett ut og trenger nok kaffe" til å bli "du er rynkete og stygg"?

Ved hjelp av spissformulering.

Skrevet

Det kunne jeg fint klart og sakt. Jeg ville skammet meg med en gang. For jeg kan være litt direkte og sier da fort akkurat hva jeg tenker. Dette er noe jeg ikke mener noe vondt med. Jeg øver på dette og tar meg selv i det. Nå beklager jeg og forklarer hva jeg egentlig mente.

Anonymous poster hash: f4c84...119

Skrevet

Det er da vitterlig ikke det hun sa. Hørt uttrykket "Jeg er ansvarlig for hva jeg sier, men ikke hvordan du tolker det"?

Jeg kunne selv ha sagt noe slik til noen som sto meg nær, for å vise nettopp at jeg ser hvordan de har det og gi dem mulighet til å snakke om hvorfor hvis de skulle føle det. Bekjente hadde jeg ikke sagt noe til.

Anonymous poster hash: 46323...06d

Skrevet

Ved hjelp av spissformulering.

Men man trenger vel ikke å tolke alt i verste mening

Skrevet

Jeg synes ikke den slår den jeg fikk servert på julaften for et par år siden. Det var vi som hadde jula, og vi hadde et barn på 10 måneder. Jeg følte meg for en gangs skyld opplagt, og gledet meg stort til å feire jul med mine nærmeste. 

Jeg fikk høre av de fleste at jeg tok meg godt ut, men så kommer min yngste bror... "Oida, du ser jammen sliten ut." Han blunket til og med til meg... 

Jeg kan fortelle at jeg fikk noen piller av ham den jula som liksom skal gi energi...

Kan fortelle at jeg følte meg som en utslitt 70 åring resten av kvelden. Jeg var 23. Men, han mangler et par sosiale antenner og ferdigheter, så burde ikke blitt sjokkert.

Anonymous poster hash: 381bd...6d8
Skrevet

Litt lite sosialt intelligent å si sånt. Men ville satt det på regningen for ting enkelte kan si, og så kommer de etterpå til å tenke på at dette burde jeg ikke sagt. Jeg er sånn sjøl, flere ganger har jeg ergret meg grønn i ettertid over slike kommentarer fra egen munn.

Gud bedre, alt folk får seg til å definere som lite sosialt intelligent... Jeg kan like at folk er forfriskende direkte og ikke så innihampen sosialt politisk korrekte ovenfor mennesker de kjenner relativt godt.

Noe slikt kan fint bli sagt av mange som er litt munnrappe og direkte, og blir det sagt med det riktige forståelsesfulle og samtidig humoristiske tonefallet, så hadde jeg bare ledd og bekreftet at det stemte. Hadde det vært en sarkasme eller forakt der i tillegg, så hadde jeg nok reagert annerledes.

Hvor mange kjenner ikke en nordlending eller to som kunne ha sagt noe slik ;).

Skrevet

Denne tråden viser vel først og fremst hvor utrolig nærtakende og overfortolkende mange er...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...