Anonym bruker Skrevet 14. mai 2015 #1 Skrevet 14. mai 2015 Skal sette inn en ny type hormonspiral hos legen (tror den heter noe med Jane). Slutter da på ceracette og gleder meg til det. Er det vondt å sette inn spiral? Hvilke bivirkninger kan komme? Takknemlig for svar:) Anonymous poster hash: 45ab9...144
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2015 #2 Skrevet 14. mai 2015 Har spiral for 4. gang. Funker supert, mister mensen og styr Ikke vondt med innsett! Verre å ta celleprøve... Noen ytterst få opplever bivirkninger. Tror jeg har 10 venninner med h.spiral, som vi har hatt siste 15-20 år, ingen har opplevd noen ting... Litt rotete småblødninger første 3-9 mnd er veldig vanlig, men uproblematisk. Ellers skal p-stav være nøyaktig det samme! Må snart bytte spiral, og vurderer denne, da det frister mer med arm enn livmor Anonymous poster hash: 1787d...bad
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2015 #3 Skrevet 14. mai 2015 Aldri igjen for min del. Ble så hormonell og ustabil at jeg endte opp deprimert og sykmeldt. I det øyeblikket den ble fjernet følte jeg meg fri. Fri fra alt vondt og endelig kunne jeg nyte livet Anonymous poster hash: 2256c...231
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2015 #4 Skrevet 14. mai 2015 Aldri mer sier jeg bare!tok den ut etter 8 mnd fikk skikkelig pms og ble full av kviser. Fikk til og med betennelse i en kvise som vokste og spredte seg under huden på haka. Ble så ille at leppa hovnet opp og jeg fikk betennelse i hele kroppen. Måtte gå på sterk penncillin. Etter denne episoden så fjernet jeg spiralen med engang. Anonymous poster hash: 7342c...126
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2015 #5 Skrevet 15. mai 2015 Ingen med positive erfaringer? Legen anbefaler denne på det sterkeste.. Anonymous poster hash: 45ab9...144
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2015 #6 Skrevet 15. mai 2015 Har hatt min i to år nå, funker helt supert på meg! Ikke hormonell og har mistet mens Anonymous poster hash: 046d7...31e
Pippelipp Skrevet 15. mai 2015 #7 Skrevet 15. mai 2015 Jeg har hatt i 3 år nå, funker som fjell!!! Ikke vondt å sette inn (Men ikke godt heller da), litt småblødninger til å begynne med (1-2 mnd) og så null mens i over 2 år. Nå har jeg litt småblødninger når jeg vanligvis har mens. Normal mens for meg varer i 5 dager, nå har jeg småblødninger (truseinnlegg-størrelse) i 2 dager. Veldig stor forbedring. Slipper å tenke på prevensjon i hverdagen, og det er et stort pluss. Føler jeg fungerer som normalt. Kanskje mindre humørsvingninger enn uten faktisk.
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2015 #8 Skrevet 15. mai 2015 Ingen med positive erfaringer? Legen anbefaler denne på det sterkeste..Anonymous poster hash: 45ab9...144 Hoppet du over mitt innlegg da?? Anonymous poster hash: 1787d...bad
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2015 #9 Skrevet 15. mai 2015 Jeg hadde kjempevondt i 3 dager etter innsetting og blødde i 4,5 mnd. Etter det fungerte det greit, men hadde mensen som vanlig hver mnd. Anonymous poster hash: fd09c...be4
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2015 #10 Skrevet 15. mai 2015 Veldig fornøyd. Litt ubehagelig i kanskje to sekunder ved innsett, ingen smerter ellers. Blødde litt i en uke etterpå, etter det har jeg ikke hatt mensen på tre år. Litt mindre sexlyst og litt mer gretten iflg min mann, men ikke noe som er noe stort problem for noen av oss. Anonymous poster hash: 6aade...19d
♥ Notie♥ Skrevet 15. mai 2015 #11 Skrevet 15. mai 2015 (endret) Den var dessverre ikke noe for meg, etter åtte måneder med blødninger og generelt dårlig humør tok jeg den ut. Prøver nå på kobberspiral i steden. Ingen av dem var spesielt vonde å sette i. Endret 15. mai 2015 av ♥ Notie♥
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2015 #12 Skrevet 15. mai 2015 Ingen med positive erfaringer? Legen anbefaler denne på det sterkeste..Anonymous poster hash: 45ab9...144 Hoppet du over mitt innlegg da?? Anonymous poster hash: 1787d...bad Beklager, hoppet ikke over innlegget ditt. Ble bare så bekymret over flere negative tilbakemeldinger. Takk for at du svarte! Hi Anonymous poster hash: 45ab9...144
klg,2 boys now:) Skrevet 15. mai 2015 #13 Skrevet 15. mai 2015 Hadde den i 7 mnd og det var ett helvete.blødde konstant og ble dypt deprimert.følte meg som ett nytt menneske i det den ble fjernet. Men litt ubehagelig og sette inn og blødde litt
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2015 #14 Skrevet 15. mai 2015 Hadde en del småblødninger i starten. Men det er det beste jeg har prøvd innen prevensjon. Går på Cerazette for en kort periode nå, det er noe møkk i forhold... Litt ubehagelig å sette inn, men det er fort gjort dersom du gjør det like etter en menstruasjon. Anonymous poster hash: bbb78...b83
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2015 #15 Skrevet 16. mai 2015 Har hatt hormonspiral i nesten ett år nå, veldig fornøyd. Jeg syns det var litt vondt å få satt den inn, men det gikk helt greit. Blødde vel i noen uker etterpå. Siden det har jeg har noen småååå blødninger nå og da, veldig lite altså. Har ikke merket noen bivirkninger! Anonymous poster hash: 3ceab...2ba
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå