Anonym bruker Skrevet 14. mai 2015 #1 Skrevet 14. mai 2015 Gravid i uke 29 og blir skikkelig øm og vond i underlivet etter sex. Er det vanlig? Anonymous poster hash: cff7d...4a0
Gemini77 Skrevet 14. mai 2015 #2 Skrevet 14. mai 2015 Ja det er vanlig. Man er ofte hoven i underlivet under svangerskapet samt at hormonene gjør at slimhinnene kan endre seg.
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2015 #3 Skrevet 14. mai 2015 Snakker vi sterke smerter eller ubehag og småvondt? Anonymous poster hash: 5510c...cfb
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2015 #4 Skrevet 14. mai 2015 Ikke sånn at jeg ringer legevakta, men vondt nok til at det ikke frister å ha sex. Anonymous poster hash: cff7d...4a0
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2015 #5 Skrevet 14. mai 2015 Ville tatt det opp med legen! Jeg hadde selv vondt under samleie da jeg gikk gravid, nevnte det til legen som ikke så ut til å skjønne problemet (nyutdannet). Det gikk greit fram til uke 31, da startet fødselen! Fikk høre i ettertid at spermen inneholder det samme som de bruker til å sette igang fødsler. det viser seg at disse smertene jeg fikk etter sex var rier. Jeg vet ikke hvorfor men det er noen utvalgte som ikke "tåler" sex under svangerskap med fare for fortidlig fødsel. Du ønsker ikke et prematurt barn! Anonymous poster hash: 5510c...cfb
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2015 #6 Skrevet 14. mai 2015 Ville tatt det opp med legen! Jeg hadde selv vondt under samleie da jeg gikk gravid, nevnte det til legen som ikke så ut til å skjønne problemet (nyutdannet). Det gikk greit fram til uke 31, da startet fødselen! Fikk høre i ettertid at spermen inneholder det samme som de bruker til å sette igang fødsler. det viser seg at disse smertene jeg fikk etter sex var rier. Jeg vet ikke hvorfor men det er noen utvalgte som ikke "tåler" sex under svangerskap med fare for fortidlig fødsel. Du ønsker ikke et prematurt barn! Anonymous poster hash: 5510c...cfb Snakk om å skremme! Sex er ikke farlig. Du blir øm pga graviditeten og nervene tåler mindre. Du kan bli mindre våt og det kan føre til små små rifter som kan gjøre utrolig vondt. Jeg begynte med østrogenkrem etter graviditeten. Etter en måned var jeg like fin igjen Anonymous poster hash: 17db8...600
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2015 #7 Skrevet 14. mai 2015 Ville tatt det opp med legen! Jeg hadde selv vondt under samleie da jeg gikk gravid, nevnte det til legen som ikke så ut til å skjønne problemet (nyutdannet). Det gikk greit fram til uke 31, da startet fødselen! Fikk høre i ettertid at spermen inneholder det samme som de bruker til å sette igang fødsler. det viser seg at disse smertene jeg fikk etter sex var rier. Jeg vet ikke hvorfor men det er noen utvalgte som ikke "tåler" sex under svangerskap med fare for fortidlig fødsel. Du ønsker ikke et prematurt barn! Anonymous poster hash: 5510c...cfb Snakk om å skremme! Sex er ikke farlig. Du blir øm pga graviditeten og nervene tåler mindre. Du kan bli mindre våt og det kan føre til små små rifter som kan gjøre utrolig vondt. Jeg begynte med østrogenkrem etter graviditeten. Etter en måned var jeg like fin igjen Anonymous poster hash: 17db8...600 Det var på ingen måte meningen å skremme! Jeg ser nå at jeg glemte å nevne at mine smerter var utholdelige kramper som jeg måtte puste meg igjennom. Ville bare dele min historie å minne om at det aldri skader å snakke med legen om det. Nå vet ikke jeg hvordan smertene til HI oppleves. Men jeg regner med at det er helt uskyldig som det somregel er Men når det kommer til disse barna er det alltid best å være på den sikkre side. Spørr heller 10 gang for mye enn 1 gang for lite Anonymous poster hash: 5510c...cfb
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2015 #8 Skrevet 14. mai 2015 Ville tatt det opp med legen! Jeg hadde selv vondt under samleie da jeg gikk gravid, nevnte det til legen som ikke så ut til å skjønne problemet (nyutdannet). Det gikk greit fram til uke 31, da startet fødselen! Fikk høre i ettertid at spermen inneholder det samme som de bruker til å sette igang fødsler. det viser seg at disse smertene jeg fikk etter sex var rier. Jeg vet ikke hvorfor men det er noen utvalgte som ikke "tåler" sex under svangerskap med fare for fortidlig fødsel. Du ønsker ikke et prematurt barn! Anonymous poster hash: 5510c...cfb Det er ikke rier. Det er mer ved ingangen av skjeden og indre kjønnslepper som føles herja ut. Anonymous poster hash: cff7d...4a0
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2015 #9 Skrevet 15. mai 2015 Jeg har også det i dette svangerskapet. Legen kunne fortelle meg at det var pga økt blodsirkulasjon, og det at babyen lå i magen... Dårlig forklart, huff. Altså, det strømmer blod til underlivet, men klarer ikke komme seg ut av underlivet igjen pga babyen presser på blodårer. Det kan også være "friksjonssår", altså at det rett og slett ikke har vært vått nok. Anonymous poster hash: 0e38a...f88
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå