Gå til innhold

Ringevakt på sykehjem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har i flere år jobbet full tid fra 8-16, men nå har jeg veldig behov for å bestemme over tiden min litt mer selv og tenkte å prøve meg som ringevakt på sykehjem. Jeg kan bare ta dagvakter og kan ikke jobbe helger. Det er fordi jeg er alene med barn.

Hvor mange vakter tror dere jeg kan få i måneden?

Anonymous poster hash: 22a62...bf7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan jo prøve, men de fleste ekstravaktene på sykehjem er jo på kveld eller helg.

Skrevet

Er du utdannet innen helse?

Skrevet

Er du utdannet innen helse?

Nei, men jeg har jobbet mye på sykehjem før, så har ca fire år med erfaring.

Skrevet

Ingen sykehjem i vår kommune har ringevakt. Vi har bare en trådløs tlf som ansvarsvakten har på seg.

Anonymous poster hash: b7152...78e

Skrevet

Du kan jo prøve, men de fleste ekstravaktene på sykehjem er jo på kveld eller helg.

Vet det, men tenker at de som jobber fast er syke på dagvakter også. Eller at de er underbemannet også på dagen. Kanskje hjemmehjelp kunne vært noe? Det er vel på dagtid?

Skrevet

Ingen sykehjem i vår kommune har ringevakt. Vi har bare en trådløs tlf som ansvarsvakten har på seg.

Hun mener leies inn ved fravær...

Skrevet

Hæ?

Skrevet

Hun mener leies inn ved fravær...

Åja 😂 du har jo mulighet til å takke nei til de vaktene du ikke vil ha. Men dersom du sier mye nei, slutter de å ringe. Og helg er som regel da de er mest sårbare.

Skrevet

Selv kommunehelsetjenesten vil gjerne ha folk med utdannelse nå til dags. Jeg ville ikke satset på så mange vakter, og da heller ikke så mye inntekt.

Skrevet

Og de kan velge og vrake mellom folk med utdanning? Sist jeg sjekka fikk ikke beboere stell engang. Så lite ressurser hadde de. Ja ja

Skrevet

Og de kan velge og vrake mellom folk med utdanning? Sist jeg sjekka fikk ikke beboere stell engang. Så lite ressurser hadde de. Ja ja

Sist du sjekka hvor da?

Skrevet

Det står som regel ikke på faglærte som ønsker å jobbe, men at kommune bevilger ikke nok penger.

Skrevet

Du vil nok stå sist i køen siden du ikke kan jobbe kveld og helg,

Hva med ringevakt i barnehage, det er jo bare på dagtid uansett

Anonymous poster hash: b3527...1ef

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...