Gå til innhold

Herregud i himmelens navn!


Anbefalte innlegg

Skrevet

Første barnet mitt begynte å gå når han var rett over sju måneder. Det var så klart stas, men etter ei lita stund var jeg dødsliten av det!

Så håpte nestemann kunne vente litt lenger før han begynte å springe rundt, men neida! Idag, åtte måneder gammel tok han sine første skritt!

Gud, gi meg styrke!

 

 

Anonymous poster hash: 7829d...bdc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min er 16 mnd og tok sitt første, vaklende skritt i dag...!🙈👍👏

 

Anonymous poster hash: f6a4c...190

Skrevet

Trulta mi på åtte mnd ligger på øverste hakket i sprinkelsenga enda :D

 

Anonymous poster hash: f2395...6f1

Skrevet

Min første gikk når han var 14 mnd.

 

Vet ikke helt om jeg tror på deg.

 

Anonymous poster hash: ce0b1...77c

Skrevet

Jøss! Jeg snakket med en butikkansatt i går, som fortalte at hennes ene barn begynte å gå 6 måneder gammel! Og kom seg ut av sprinkelsengen da han var 8 måneder! Jeg har fremdeles litt hakeslepp... 



Anonymous poster hash: e722d...78f
Skrevet

Snuppa mi gikk da hun var 8,5 mnd. Bare en mnd etter at hun startet å krabbe ☺

Skrevet

Har ei på 8 mnd som ligger øverst i sprinkelsenga haha! Forskjell ja :) 9mnd er det tidligste jeg har hørt om at babyer har gått. 7 mnd, de er sjokkerende tidlig.



Anonymous poster hash: 57b6e...160
Skrevet

Husker jeg var så utålmodig etter at gutten min skulle begynne å gå, når han endelig gikk, eller det vil si sprang, da han var 13 måneder angra jeg på at jeg ikke nøt tiden hvor han bare krabba. hehe. 

En i barsel gruppe gikk da han var 7 mnd, det var hektisk for mor



Anonymous poster hash: c0253...6f1
Skrevet

Ifølge min mor gikk jeg når jeg var 9 mnd, så det er nok store forskjeller. Nabogutten her er 7 mnd nå og reiser seg opp, tipper han går ganske snart :) 



Anonymous poster hash: 65c4c...d3a
Skrevet

-Hehe ser poenget ditt. Venninnen min slet veldig med to barn som gikk i 7-8 mndrs alder. Mens min siste ikke gikk før han var 17 mndr. De andre gikk ved 10 mndr alder :)

Skrevet

Mine jenter var begge 8 mnd når de gikk, det er slitsomt viss du gjør det slitsomt, hva med og sikre litt slik at han ikke klarer og gjøre de skummleste tingene før han får kontroll?

Skrevet

Min første gikk når han var 14 mnd.

 

Vet ikke helt om jeg tror på deg.

 

Anonymous poster hash: ce0b1...77c

Så ettersom barnet ditt begynte å gå sent så er det umulig at andre barn begynner å gå tidlig? Jeg begynte å gå når jeg var 8 måneder og 3 dager, og jenta mi reiste seg opp og gikk rundt bordet når hun var 6 måneder, og slapp seg og gikk uten støtte 2 dager før hun var 8 måneder.

 

 

Anonymous poster hash: 5f39b...c29

Skrevet

Jeg var omvendt: yngste gikk ikke uten støtte før rett før hun var ti måneder, og jeg syntes hun var treg (sammenlignet med våre eldre barn). Enklere når de kan gå selv ;-)

 

Anonymous poster hash: 4857a...5d3

Gjest Sommerfuggel
Skrevet

Husker pappa pleide å si at da vi var små så gledet de seg til vi begynte å gå og snakke. Da vi ble eldre skulle de ønske vi kunne sitte stille og holde kjeft :P

Skrevet

Min første gikk når han var 14 mnd.

 

Vet ikke helt om jeg tror på deg.

 

Anonymous poster hash: ce0b1...77c

Det gjorde ikke helsesøstra heller med førstemann. Var på kontroll da han var 7 1/2 mnd, og jeg sa han kunne gå. Hun så på meg som om jeg var gal. Ungen lå i setet å sov.

Ansiktet hennes når han våknet å gikk, det var ubetalelig 😂

 

Anonymous poster hash: 7829d...bdc

Skrevet

Mine jenter var begge 8 mnd når de gikk, det er slitsomt viss du gjør det slitsomt, hva med og sikre litt slik at han ikke klarer og gjøre de skummleste tingene før han får kontroll?

Har sikret alle kanter og trapper. Tar gjerne i mot flere tips.

Heldigvis virker det som om han er roligere enn broren. Han var virkelig en håndfull! Sprang rett i vegger og møbler, og klatret opp overalt. Jeg var konstant svett på den tiden ☺️

 

Anonymous poster hash: 7829d...bdc

Skrevet

 

Min første gikk når han var 14 mnd.

 

Vet ikke helt om jeg tror på deg.

 

Anonymous poster hash: ce0b1...77c

Så ettersom barnet ditt begynte å gå sent så er det umulig at andre barn begynner å gå tidlig? Jeg begynte å gå når jeg var 8 måneder og 3 dager, og jenta mi reiste seg opp og gikk rundt bordet når hun var 6 måneder, og slapp seg og gikk uten støtte 2 dager før hun var 8 måneder.

 

 

Anonymous poster hash: 5f39b...c29

Det er helt greit at mitt barn gikk når han var 14 mnd. ;-)

Hva jeg tror på ellers er min sak. Mange babyer blir nok presset til å gå før de er klare selv. Det gjorde ikke jeg med mitt barn.

 

Anonymous poster hash: ce0b1...77c

Skrevet

Oj da, det blir travelt for deg framover😁 Gøy da, dette kommer du til å skryte av resten av livet (mannen min gikk når han var 8 mnd og dette blir vi jevnlig minnet på😜) 😄 Vitale barn💪

 

Anonymous poster hash: 0bf4c...a3a

Gjest Syltebærtyttetøy
Skrevet

Eldste min krabba da han var tre mnd, det var på tre mnd kontrollen på helsestasjonen og helsesøster holdt på å gå i bakken :P Han gikk rundt bord og slikt da han var rett over fem mnd.. Det var helt utrolig fortvilende, alt man bekymrer seg for! Var ganske nervøs da yngste kom, tenkte at jeg aldri kom til å få ha den babytiden, og at jeg igjen kom til å måtte stresse rundt etter ei altfor lita tulle som løp rundt. Vel, ho gikk først da ho var 19 mnd :P Mye mer bedagelig anlagt.. Krabba ikke før ho var 13 mnd heller (ikke noe galt med henne altså, bare lat ;) ).

 

Jeg forstår godt fortvilelsen din. Det er mye mer å passe på når de er SÅ små. Bit tenna sammen og vent på bedre tider..det er mitt ubrukelige råd ;)

Skrevet

 

 

Min første gikk når han var 14 mnd.

 

Vet ikke helt om jeg tror på deg.

 

Anonymous poster hash: ce0b1...77c

Så ettersom barnet ditt begynte å gå sent så er det umulig at andre barn begynner å gå tidlig? Jeg begynte å gå når jeg var 8 måneder og 3 dager, og jenta mi reiste seg opp og gikk rundt bordet når hun var 6 måneder, og slapp seg og gikk uten støtte 2 dager før hun var 8 måneder.

 

 

Anonymous poster hash: 5f39b...c29

Det er helt greit at mitt barn gikk når han var 14 mnd. ;-)

Hva jeg tror på ellers er min sak. Mange babyer blir nok presset til å gå før de er klare selv. Det gjorde ikke jeg med mitt barn.

 

Anonymous poster hash: ce0b1...77c

Må bare poengtere at jeg aldri har presset mine barn til å gå. Med førstemann gikk jeg gråtkvalt til fastlegen fordi jeg trodde det var skadelig å gå så tidlig. Alle sa det til meg, at det var farlig for rygg og bein. Jeg var livredd! Men legen beroliget meg med at barn går når de er klare for det, uansett om det er 7 mnd eller 17 mnd. Ingenting man kan gjøre fra eller til.

 

Har forresten lagt ut film på Facebook. Håper du er på min venneliste, så kunne du sett det med egne øyne ☺️

 

Anonymous poster hash: 7829d...bdc

Skrevet

Kanskje ett litt dumt spørsmål, men er det bra for de bittesmå kroppene å gå så tidlig.....? Er kroppen/ryggen egentlig klar for det?



Anonymous poster hash: 9ccfb...516
Skrevet

Eldste min krabba da han var tre mnd, det var på tre mnd kontrollen på helsestasjonen og helsesøster holdt på å gå i bakken :P Han gikk rundt bord og slikt da han var rett over fem mnd.. Det var helt utrolig fortvilende, alt man bekymrer seg for! Var ganske nervøs da yngste kom, tenkte at jeg aldri kom til å få ha den babytiden, og at jeg igjen kom til å måtte stresse rundt etter ei altfor lita tulle som løp rundt. Vel, ho gikk først da ho var 19 mnd :P Mye mer bedagelig anlagt.. Krabba ikke før ho var 13 mnd heller (ikke noe galt med henne altså, bare lat ;) ).

 

Jeg forstår godt fortvilelsen din. Det er mye mer å passe på når de er SÅ små. Bit tenna sammen og vent på bedre tider..det er mitt ubrukelige råd ;)

Hørtes deilig ut med en bedaglig anlagt baby ☺️

 

 

Anonymous poster hash: 7829d...bdc

Skrevet

 

Kanskje ett litt dumt spørsmål, men er det bra for de bittesmå kroppene å gå så tidlig.....? Er kroppen/ryggen egentlig klar for det?

 

Anonymous poster hash: 9ccfb...516

Trodde ikke heller det var bra når de var så små, men legen sa de går når kroppen er klar. Man kan ikke hindre de å gå med mindre man setter seg på de, var hennes svar 😂

 

Anonymous poster hash: 7829d...bdc

Skrevet

 

Kanskje ett litt dumt spørsmål, men er det bra for de bittesmå kroppene å gå så tidlig.....? Er kroppen/ryggen egentlig klar for det?

 

Anonymous poster hash: 9ccfb...516

Trodde ikke heller det var bra når de var så små, men legen sa de går når kroppen er klar. Man kan ikke hindre de å gå med mindre man setter seg på de, var hennes svar

 

Anonymous poster hash: 7829d...bdc

 

Nei, he-he, man kan jo ikke akkurat nekte de å gå heller...... ;-)

 

Anonymous poster hash: 9ccfb...516

Skrevet

Skjønner den, dem har ikke utviklet så mye fornuft enda:) Jeg har to barn, første gikk da hun var 16 mnd, andre da han var 8 mnd.



Anonymous poster hash: 275ef...3d1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...