Gå til innhold

Hvorfor får "alle" et svigermonster?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg synes "alle" snakker om sin svigermor som om at hun var djevelen selv, men det kan hende at jeg tar helt feil om at de fleste har en svigermor de ikke kommer overens med :)

Anonymous poster hash: 23a41...407
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min svigermor er fantastisk ☺ svigerfar derimot er et helt annet kapittel

Anonymous poster hash: bbca9...32d

Skrevet

Min x-svigermor er en fantastisk dame :)

Anonymous poster hash: b811e...44e

Skrevet

Svigermor er flott. Svigerfar er noe for seg selv, men ikke et dårlig menneske for det. Bare har helt andre verdier enn meg.

Anonymous poster hash: 92f9e...86b

Skrevet

Min svigermor er veldig søt og koselig, vi kommer godt overens selv om jeg er uenig i del valg hun gjør. Men jeg vet at flere av mine venninner har skikkelige svigermonstre som overhode ikke klarer å akseptere at sønnen har en ny "leading lady" i livet sitt.

Min exsvigermor var et skikkelig udyr, og mye av grunnen til at jeg ikke holdt ut. Så jeg vet jo litt om hvordan det er. Min ex klarte ikke å sette sin mor på plass, så hun fikk i stor grad dominere livene våre, mens mine venninner med svigermobstre har ektemenn som er langt mer selvstendige og setter sine mødre kraftig på plass. Det tror jeg er en forutsetning dersom man ikke kommer overens med svigers.

Anonymous poster hash: 667c0...5e4
Skrevet

Jeg har verdens beste svigerforeldre :)

Anonymous poster hash: 2f712...1a9
Skrevet

Mødrene til alle jeg noen gang har vært sammen med har vært helt topp. Har vært oppriktig glad i samtlige. Nå som jeg har slått meg til ro med en mann er jeg ikke fullt så heldig, men jeg håper og tror hun er som hun er pga av diagnosen sin (schizofren) og at hun har levd ett tung liv. Innimellom er hun verdens søteste og snilleste, andre ganger er hun direkte slem og ondskapsfull. Heldigvis bor de langt unna så vi slipper å forholde oss så veldig til det når hun er sånn. 

Anonymous poster hash: 0b9d1...7b2
Skrevet

Jeg tror det kan være noe med at mor-sønn gjerne kan være litt spesielt. Men det er vel stort sett de som klager, som blir husker og hørt ;) og som trenger noen på nett og snakke med.

Min svigermor er slem. Samboeren er enig. Vi har kuttet kontakten nesten helt så vi slipper å forhode oss til dem.

Anonymous poster hash: c1aa4...289

Skrevet

Jeg tror mange mødre tror de skal ha overdrevent mye innflytelse over sine sønner til evig tid... Men skjønner ikke hvorfor. De må jo ha vært vant til at sønnen gjør som de sier tidligere, og reagerer på merkelige måter når de oppdager at det er kommet en annen inn i livet hans som har større innflytelse. Kanskje mange menn som er konfliktsky og liker å blir "ledet"?

Anonymous poster hash: 79039...0ac
Skrevet

Jeg kommer veldig godt overens med både svigermor og svigerfar, men det er ikke alltid vi er enige.

De er flotte besteforeldre til alle sine 6 barnebarn, det betyr masse for meg :)

Skrevet

Svigermor og jeg kom godt overens før, hun var virkelig en god venn, men...

Vi dro på ferie sammen til syden og det ble et rent helvette, jeg ble kommandert rundt hele tiden, hun skulle bestemme alt, tilogmed hva slags klær jeg skulle kjøpe til ungen vår. Jeg satt ofte å gråt på toalettet for jeg var så trist over hvordan ting ble. En hel ferie som jeg hadde gledet meg så enormt til ble ødelagt + at forholdet til svigermor hadde endret seg og jeg klarer ikke å ha mye kontakt med henne nå. Mannen min satt henne på plass hele tiden, men det hjalp ikke i det hele tatt. Jeg oppfører meg og hun er sitt vanlige jeg før vi dro på ferie sammen, men jeg klarer ikke å glemme hvordan hun oppførte seg imot meg. Er utrolig trist at vi dro sammen på ferie for hadde vi ikke gjort det hadde vi sikkert hatt enda et godt forhold. 

Anonymous poster hash: bcb01...1ac
Skrevet

Både jeg og mannen min har usedvanlig tolerante, snille, generøse, flotte og "enkle" svigermødre😍

Anonymous poster hash: 96152...801

Skrevet

Jeg kunne ikke vært mer fornøyd med min svigermor. Og mannen kunne ikke vært mer fornøyd med sin. 😊

Jeg kunne like gjerne ha vokst opp i hans familie som i min, og omvendt.

Og jeg merker at etterhvert som jeg blir eldre så blir jeg likere og likere begge to.

Anonymous poster hash: a285e...624

Skrevet

Vill ikke si svigermonster, men vi ser forskjellig på ting, vi tolererer hverandre, men vi snakker kun overfladisk.

Skrevet

Har et godt/greit forhold til svigermor -men ikke helt hjertelig liksom... Svigermor er bare snill så det er jeg som holder igjen (hadde hun kunnet hadde hun besøkt oss hver dag og sikkert flyttet inn omtrent -jeg orker ikke det, må ha litt space).

Svigerfar er et funn -bare elsker han!!

Anonymous poster hash: 81d7a...a6e

Skrevet

Det er vel helst her inne.

Men selvsagt er det vanskeligere å komme godt overens med noen du møter i voksen alder og skal ha forholdsvis tett innpå livet, enn det er med dem du har blitt tilvent fra barndommen av.

Anonymous poster hash: fda62...041
Skrevet

Jeg hadde et godt forhold til svigermor. Men hun forandret seg så utrolig å måten å være på ovenfor meg når vi fikk barn at jeg blir forbannet bare vi snakker om henne.

Jeg og mannen har helt andre holdninger til hvordan vi ønsker å oppdra vår datter enn svigermor tenkte at det har kjørt seg helt.

Skrevet

Jeg har et godt forhold til svigermora mi nå, det har bedret seg veldig de siste årene; nå er det ikke bare jeg som svelger kameler :)

Skal sies at både svigermor og svigerfar er fantastiske besteforeldre. 

Min manns svigerforeldre derimot... Usj, vi har ikke noe godt forhold der i det hele tatt (veldig anstrengt, snakkes bare et par ganger i året og da kun overfladisk om været). Jeg vil presisere at dette er da min far og hans nye kone. Hadde moren min enda vært i live hadde kanskje det vært litt annerledes. 

Skrevet

Jeg har ikke et svigermonster, men vi liker ikke hverandre så veldig. Vi er ekstremt forskjellige, med forskjellige interesser, holdninger og vaner. Sånt blir det klinsj av, i alle fall når man må forholde seg mye til hverandre. Er en utrolig kjedelig situasjon for det hadde vært mye enklere om vi gikk godt overens, dama prøver sitt beste og jeg prøver mitt beste men vi er bare for forskjellige til at vi noen gang kommer til å få et godt forhold. 

Anonymous poster hash: 9a3ac...b8c
Skrevet

Jeg kunne ikke fått verken en bedre svigermor eller en bedre svigerfar! De er fantastiske mennesker! Gjestfrie, godhjerta og hjelpsomme! 😊

Anonymous poster hash: 9ce11...0e5

Skrevet

Vi som ikke har "svigermonstre" har vel ikke behov for å skrive om det, derfor du bare leser om det her:)

Anonymous poster hash: 883aa...e57

Skrevet

Min svigermor var et fantastisk godt menneske. Nå er det straks fem år siden hun gikk bort.

Anonymous poster hash: f2f3f...f52

Skrevet

Min mann har et j**** svigermonster

Mens jeg har ei suveren svigermor

Anonymous poster hash: 4f060...a70

Skrevet

Av en eller annen grunn klarer ikke noen mødre å akseptere at gutten har blitt en voksen mann. Min svigermor har tre barn, to sønner og en datter. Hun forguder svigersønnen sin, mens jeg og den andre svigerdatteren er tydeligvis ubrukelige. Både jeg og den andre svigerdatteren er ubrukelige fordi vi har lange utdannelser og gode jobber (som har krevd sitt), vi skulle helst vært hjemmeværende med barna, kleskorga skulle vært kronisk tom og alle støvkorn bannlyst. Svigermoren min er svært kvinnefiendtlig, og har et forhistorisk syn på kvinnens rolle, hun klarer rett og slett ikke å akseptere at vi er karrierekvinner. Problemet for henne er at de stakkars sønnene hennes må ta sin del i husarbeid og barnestell, stakkarsene kan bli utbrent av dette med jobben i tillegg. Siden de må bidra på lik linje som oss mener hun at sønnene hennes er tøffelhelter som gjør alt de blir bedt om, hun mener at sønnen må "ta ned i oss, og vise hvem som er sjefen". Heldigvis er mannen min såpass oppgående at han smeller tilbake hver gang hun kritiserer meg, eller hun begynner å gnåle!

Anonymous poster hash: 8a55b...908

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...