Gå til innhold

sjalu eks/barnefar.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei... Jeg trenger litt råd og synspunkter.

Jeg gikk fra barnefar for 3 år siden. Vi har to barn sammen,som han har fast samvær med.

Vi samarbeider godt om barna.

I de 3 årene har jeg datet kortvarig to forskjellige, men det har ikke blitt noe annet/mer. Han har ikke datet.

Hver helg jeg har vært borte under samvær har jeg sagt ifra til barnas far,sånn i tilfelle det skulle være noe. Har sett på det som naturlig og fortelle at jeg F.eks er i en annen kant av landet,utlandet el.l, og hver gang har han blitt sur...

Jeg har møtt en mann nå som er helt fantastisk. Vi møtes mye,da vi bor i samme nabolag og har barn som er ute og leker. Ikke bare han og meg med barna,men flere i borettslaget også. Men naturlig prater vi jo mer med hverandre enn med de andre som er ute,og ungene prater jo om dette. De prater om hans barn også, da de leker fint sammen.

Dette har jeg nå fått høre av det ene barnet mitt. Barnet vil ikke til far fordi "pappa er så sint".

Jeg har tatt det opp med han,og han innrømmer at han har vært sjalu i 3 år og at han ikke har kommet over meg. Selv har jeg ikke nevnt mannen jeg har møtt før nå som vi skal på tur sammen da vi endelig har barnefri samtidig.

Barnefar ble så sur og gretten, og jeg syns det er så trist. Både for barnas del,men også for meg og han. Jeg syns det er fælt at han lar sjalusien gå utover barna våre i form av sinne/surhet, og har prøvd å prate med han om dette,men da fornekter han at han er sur.

Jeg kan ikke stoppe hele livet mitt pga hans følelser, og barna trives sammen med mannen og hans barn (vi omtaler hverandre bare som naboer).

Hvordan skal jeg gå frem? Jeg gnir ikke inn på barnefar at jeg er stormende forelsket, jeg har ikke prøvd å legge opp til noe vondt blod mellom oss. Jeg vet heller ikke hvordan jeg skal gjøre dette ift barna mine, for de blir så lei seg pga pappaens surhet,og det forstår jeg jo.

Samtidig kan jeg jo ikke stoppe samvær heller... Kan han/vi få hjelp av f.eks familievernkontor el.l for dette?

Jeg må kunne få lov til å gå videre i mitt liv selvom han ikke liker det? Eller?

Uff.. Fortvilende situasjon som mamma dette her..

Vil jo at barna mine skal ha det det bra hos pappaen sin også!

Skulle så gjerne ønske at pappaen dems klarte å skille på sine følelser ovenfor dem :-(

Hva gjør jeg med dette? Har dere tips og erfaring?

Han må jo gi slipp på meg en eller annen gang,og etter så lang tid som 3 år er det vel på tide?

Jeg har aldri gitt han noe som kan ligne håp om at det blir oss igjen... Jeg var ferdig og over han lenge før jeg flyttet fra han...

Jeg vil absolutt ta hensyn til barna mine oppi alt dette, de går først! Men jeg kan ikke stoppe å leve fordi eksen er sjalu...

Hjelp?

Anonymous poster hash: d3fc7...14c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han må rett og slett bare skjerpe seg. Han kan være så sjalu og sur han bare vil, men den helga ungene er der får han ta seg sammen. Så kan han heller sutre for seg selv når han er alene, makan. Hvor gammel er han, 14? Get over it.

Anonymous poster hash: baf7f...f9f
Skrevet

Takk for svar.

Ja,det er jo det jeg egentlig mener også, at han må ta seg sammen... Men Samtidig vet jeg at følelser ikke er så enkelt, derfor har jeg heller ikke sagt så mye til han om at jeg har møtt en som jeg virkelig ønsker å satse på. Har bare omtalt han som en av naboene jeg har kontakt med.

Plager ikke meg at han er sjalu,men når han lar det gå utover barna er det ikke greit lenger...

Han er i midten av 40åra, men oppfører seg ikke som det desverre...

Hi

Skrevet

Flere med råd?

Skrevet

Hvorfor forteller du han alt du gjør? Når du vet at han er sjalu? Fortell minst mulig er mitt råd. Helt til det blir seriøst? Han må gå i seg elv, evt bestill en felles time på fvk.

Anonymous poster hash: 777d4...984

Skrevet

Jeg tror du kan gjøre lurt i å kontakte fvk om dette at han er så sjalu. Mulig han trenger hjelp fra andre til å se at det påvirker barna.

Anonymous poster hash: 22fbf...625

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...