Gå til innhold

Neglelakk til bunad?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Greit med rød neglelakk til bunad eller bør man droppe det?

 

Anonymous poster hash: 68ab1...352

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville droppet det.



Anonymous poster hash: 6fad0...d80
Skrevet

Ville kun brukt en nøytral neglelakk til bunad.

Skrevet

Kun blank neglelakk. Akkurat bunad skal man ikke kødde med mener jeg. Hverken sminke, joggesko, neglelakk eller hijab hører til.

Skrevet

Ikke sminke?? 😨 Kommer ikke på tale å gå sminkeløs på 17.mai.

Skrevet

Jeg bruker alltid negelakk til bunad :)

 

Anonymous poster hash: 20784...a74

Skrevet

Ikke sminke?? Kommer ikke på tale å gå sminkeløs på 17.mai.

 

Lettere sminke som maskara og eyeliner er ok synes jeg. Bruker nå alltid det selv, ellers ser jeg så trett ut.

 

Men tung sminke blir for mye.

 

Anonymous poster hash: 6fad0...d80

Skrevet

Ikke sminke?? Kommer ikke på tale å gå sminkeløs på 17.mai.

ja, jeg mente egentlig ikke helt uten, men man skal ikke se sminket ut :) Våken og opplagt er innafor ;)

Skrevet

Nøytral neglelakk og så lite sminke som mulig til bunad, mener jeg. 

 

Selv bruker jeg verken neglelakk eller sminke verken til hverdags eller fest, så jeg slipper problematikken. 



Anonymous poster hash: 89ee5...470
Skrevet

Solbriller da?  Jeg tåler ikke dagslys og er nødt til å bruke solbriller når jeg er utendørs.  (ja, det ser teit ut med bunad, regncape og solbriller)

Og håret - jeg har ikke fått kjøpt noe som helst og ikke rekker jeg få gjort det i morgen heller - hva gjør jeg med det?  Halvlangt, ikke særlig i fasong, ser ikke mye pent ut oppsatt, og jeg har ikke hodeplagg (eller hijab!) til bunaden. Kan jeg slippe unna med en sort, tynn hårbøyle?



Anonymous poster hash: 67b23...0ff
Gjest Hercule Poirot
Skrevet

 

Solbriller da?  Jeg tåler ikke dagslys og er nødt til å bruke solbriller når jeg er utendørs.  (ja, det ser teit ut med bunad, regncape og solbriller)

 

Og håret - jeg har ikke fått kjøpt noe som helst og ikke rekker jeg få gjort det i morgen heller - hva gjør jeg med det?  Halvlangt, ikke særlig i fasong, ser ikke mye pent ut oppsatt, og jeg har ikke hodeplagg (eller hijab!) til bunaden. Kan jeg slippe unna med en sort, tynn hårbøyle?

 

Anonymous poster hash: 67b23...0ff

 

Du kan greit bruke både solbriller, men jeg synes du kan velge de mest nøytrale, og en enkel hårbøyle. Det får være grenser for regler! 

Skrevet

 

 

Solbriller da?  Jeg tåler ikke dagslys og er nødt til å bruke solbriller når jeg er utendørs.  (ja, det ser teit ut med bunad, regncape og solbriller)

 

Og håret - jeg har ikke fått kjøpt noe som helst og ikke rekker jeg få gjort det i morgen heller - hva gjør jeg med det?  Halvlangt, ikke særlig i fasong, ser ikke mye pent ut oppsatt, og jeg har ikke hodeplagg (eller hijab!) til bunaden. Kan jeg slippe unna med en sort, tynn hårbøyle?

 

Anonymous poster hash: 67b23...0ff

 

Du kan greit bruke både solbriller, men jeg synes du kan velge de mest nøytrale, og en enkel hårbøyle. Det får være grenser for regler! 

 

 

Jeg tror det skal være et voldsomt stivet tøystykke til hodeplagg - så jeg får gjøre en innsats i å finne av det til neste år. (Hårbøyle be gone og koneduk velkommen på)

 

Min bunad er særdeles tradisjonel, så slike nymotens tilbehør som ørepynt og ring stikker seg veldig feil ut (ikke at noen andre enn jeg og damer på over 90 år sikkert bryr seg).  men bra diskre solbriller og er liten hårbøyle kan aksepteres.  Og selvklart må det være uten neglelakk.

 

Anonymous poster hash: 67b23...0ff

Skrevet

Solbriller og bunad er det verste jeg se! Det er så harry!

Blank neglelakk til bunad, ikke røde, glorete negler. Går vel an å ihvertfall PRØVE å se litt classy ut akkurat på 17. Mai?!

 

Anonymous poster hash: ad5e6...166

Skrevet

Solbriller og bunad er det verste jeg se! Det er så harry!

Blank neglelakk til bunad, ikke røde, glorete negler. Går vel an å ihvertfall PRØVE å se litt classy ut akkurat på 17. Mai?!

 

Anonymous poster hash: ad5e6...166

Jeg bruker heller noen enkle, svarte solbriller enn å få halve dagen ødelagt av hodepine, men ros neglelakk er unødvendig.

 

 

Anonymous poster hash: 52c91...12c

Skrevet

Blank eller helt nøytral beige neglelakk til bunad.

 

Greit med sminke, men ikke tungt sminket.

 

Et enkelt sort hårbånd synes jeg også er helt greit, men hvorfor ikke flette panneluggen? Masse inspirasjon på youtube...

https://www.youtube.com/results?search_query=braid+headband



Anonymous poster hash: d5d05...527
Skrevet

Jeg leser alle de her bunadtrådene og ser hvor mange meninger det er om hva som er riktig og ikke riktig i forhold til bunad. Da er jeg jammen meg glad for at jeg ikke har bunad, så trenger jeg ikke være redd for bunadspolitiet i hvert fall.

 



Anonymous poster hash: 51ee8...453
Skrevet

Jeg synes dyp og/eller mørk negllakk er pent til bunad, rød likeså. Det er en festfarge og passer fint synes jeg:)

Skrevet (endret)

Rød neglelakk til bunad??

 

Kjør på!! Svært lite kunne brydd meg mindre! :D

Endret av stjertløvetann
Skrevet

Null stress med neglelakk til bunad. Men pass på at den ikke krasjer helt med bunaden da. Jeg har til og med brukt blå neglelakk til min blå Nordlandsbunad! :-o

 

Anonymous poster hash: 79528...649

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...