Gå til innhold

Når sluttet dere med dypvogn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min på snart syv måneder liker ikke sportsvogn. Så hun ligger fortsatt i dypvogn. Hun kan bli litt utålmodig nedi der så har tenkt hun har godt av å komme i sportsvogn men hun blir så sur i den. Om det er selen eller hva vet jeg ikke.

Når syntes deres at det var ok å sitte fastspent?

Anonymous poster hash: 3eb52...bcf

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Byttet til sportsdel ved 4 mnd. Men da med tykk voksipose og på laveste stilling hvis den ikke var helt nede. Ved 6 mnd ca satt hun helt opp

Skrevet

Byttet vel noe før 6 mnd, eller rundt der. Han ble altfor lang for dypvogna. Men det går greit, han storkoser seg :)

Anonymous poster hash: 4ce10...4a1
Skrevet

Byttet ved 4 og 5 mnd alder. Ingen av de ville ligge lenger, de ville opp og se verden. Selene brydde de seg ikke om.

Anonymous poster hash: 1b6ce...183

Skrevet

Byttet ved 4 mnd på eldste og 6 mnd på minste

Skrevet

Hmmm.

Har jeg en liten diva?

Jeg får bare øve på denne sportsvognen da.

Anonymous poster hash: 3eb52...bcf

Skrevet

Byttet ikke før etter de kunne sette seg opp selv. Ca 6 mnd på eldste og 7/8mnd på yngste

Anonymous poster hash: b274f...978

Skrevet

Eldste var rundt 6 mnd. Nysgjerrig av seg så stortrivdes med å få sitte og se seg rundt.

Yngste var rundt 10 mnd, rolig type og hadde ikke noe i mot å ligge i bagen, men hadde ryggplate som kunne settes opp, så den ble brukt innimellom.

Jeg har også brukt en annen sele enn den integrerte i vogna, så de har sittet litt friere og ikke så fastspent.

Anonymous poster hash: 137bf...08c
Skrevet

9mnd, gutt født prematurt

Anonymous poster hash: 3e371...7f9

Skrevet

4mnd, 13mnd, 10mnd..

Når de var lei av å ligge der. Har brukt vognen lite da...

Anonymous poster hash: 9f8dc...a8a
Skrevet

Eldste var vel tre mnd. Frem til det måtte jeg bygge opp dypvogna med pyter under madrassen osv. For lillemor måtte få med seg alt som skjedde rundt henne, å ligge i vogna var helt uaktuelt. Jeg kunne ikke gå rundt og bære på henne hele tiden heller, så jeg måtte bygge opp slik st hun så litt. Hun satt ikke, men lå i bakke.

Når hun var 3 mnd reiste hun seg opp og satt i dypvogna, så da bytta jeg til sportsvogna. Der kunne hun sitte med ryggen langt ned. Stortrivdes der.

Lillesøster satt i sportvogn fra hun var født. Kjøpte dobbelvogn siden storesøster var litt liten tiø å gå langt og jeg syns det var teit med slik brett til å stå på. Tenkte jeg kunne kjøpe dypvognsdel til den om jeg følte behov når hun var født. Siden hun er født midt på vinteren og hadde skinnpose hadde dette blitt trangt, og skinnposen passet perfekt. Da ble det aldri flere tanker om å kjøpe dypvognsdel.

Seler har minsta bare brukt mår hun ble litt stor. Når de var små likte de ikke selene, ble bare hyl om jeg prøvde meg. Så da sa jeg klart ifra om at de ikke trengte selene om de satt fint, noe de gjorde. Da minsta var rundt året hadde hun lopper i blodet og ville helst løpe rundt selv, sitte i vogna var skikkelig teit. Da måtte selene taes i bruk når jeg måtte ha henne i vogna. Hun gikk og løp for det meste, og vogna ble mest brukt til å ha handleposene i.

Anonymous poster hash: 593ab...a80

Skrevet

Husker ikke helt, men tror det var rundt 6-7 mnd :)

Skrevet

Eldste var 6 måneder (i min iver over å bytte...), mellomste var 10 måneder (da kom vinteren og skinnpose i vogna ble trangt.) og minstemann var 16 måneder (hadde også sportsvogn fra han var ett år i Mai, men brukte mest dypvogna, Simo Classic, siden den var stor, med rygg til å sette opp og han kunne sitte oppi der med leker osv. God, lun og stor plass.)

Seler har de brukt fra de var ganske små, men aldri de integrerte, de hemmer bevegelsene og barna må ligg-sitte bakover, bedre å sitte med rak rygg tenker jeg.)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...