Gå til innhold

hvilke barnesanger liker du ikke og hvorfor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg liker fantorangen og det samme gjør barna mine..

men den vennesangen er helt på bærtur. barna tenker jo selvfølgelig ikke på det, men når han synger: vil du være vennen min, kom å hold i snablen min.. trallala trallala! 

da får jeg fnatt :P 

rett og slett fordi jeg tenker seksuelle relasjoner med en gang!

Anonymous poster hash: 350ca...7e4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hehe! Jeg er ikke oppdatert på barnetv og sanger, men er tilbøyelig til å tenke likt som deg med eksemplet du kommer med.

Barn vil jo ikke tenke slik, men nå er det vel en voksen som har skrevet teksten, og jeg regner med at denne personen har hatt det litt moro der med seksuell innuendo.

Hvorfor ikke bare ha "kom å hold i handa mi" eller noe slikt? Det er nok med vilje ja.

Man finner jo en del slikt i f.eks Disney også, seksuelle tegninger og ord gjemt blandt alt annet. 

Usj.. Når jeg tenker over det nå, så må det være en gjeng med perverse griser som sitter og produserer dette som er myntet på barn..

Anonymous poster hash: fc6f9...283
Skrevet

Bro bro brille sangen liker jeg ikke!

"døden skal du lide" er ikke en setning som passer seg i en barnesang!

Anonymous poster hash: 7ba81...415

Skrevet

"Kom å gi meg sabelen din", men uansett rare assosiasjoner ja.

Liker maj-britt Andersen sanger og de gamle "lakrislåtene"

Anonymous poster hash: fa7d6...749

Skrevet

Bro bro brille sangen liker jeg ikke!

"døden skal du lide" er ikke en setning som passer seg i en barnesang!

Anonymous poster hash: 7ba81...415

Ikke, "slå på kjæresten din om du vil" heller 

Anonymous poster hash: 96d05...02d

Skrevet

Det er kanskje ikke en barnesang, men den sangen om en ensom gammel nisse som satt alene på julekvelden, kan jeg ikke fordra. Husker jeg nesten begynte å gråte når jeg var liten. 

Anonymous poster hash: 044f9...7fc
Skrevet

Sabelen???

Anonymous poster hash: 7c910...029

Skrevet

Enig angående Fantorangen, den er litt på kanten.

Jeg liker ikke "lille kattepus" hvor han får ris for å stjele melk fra mamma'n sin.

Anonymous poster hash: 1643b...e21

Skrevet

Jeg liker ikke blåmann, blåmann bukken min. Mer bedrøvelig sang skal man vel lete lenge etter... Flott melodi, men den blir ikke sunget her i huset.

Anonymous poster hash: a84a7...8ee

Skrevet

Enig angående Fantorangen, den er litt på kanten.

Jeg liker ikke "lille kattepus" hvor han får ris for å stjele melk fra mamma'n sin.

Anonymous poster hash: 1643b...e21

Vi har gjort om akkurat denne her hjemme og synger om at kattepus isteden fikk melk av mammaen sin, og at den etterpå fikk kos... Etter det ble det en av favorittene her. :-)

Skrevet

Jeg liker virkelig ikke "har du hørt historien om de tre små fisk", jeg virkelig virkelig klarer ikke den sangen.
Jeg vet dog ikke hvorfor, men tærne krøller seg.
Så typisk at det er nettopp den jeg oftest begynne rå nynne på om jeg feks sitter i bilkø eller andre ganger når tankene vandrer, gremmes hver gang!

Eller så liker jeg ikke s godt hjulene på bussen, men den kan jeg synge uten at tærne krølles.

Skrevet

Det er vel snabelen din? ikke sabelen

Skrevet

Jeg liker virkelig ikke "har du hørt historien om de tre små fisk", jeg virkelig virkelig klarer ikke den sangen.

Jeg vet dog ikke hvorfor, men tærne krøller seg.

Så typisk at det er nettopp den jeg oftest begynne rå nynne på om jeg feks sitter i bilkø eller andre ganger når tankene vandrer, gremmes hver gang!

Eller så liker jeg ikke s godt hjulene på bussen, men den kan jeg synge uten at tærne krølles.

Har du hørt historien om de tre små fisk får jeg også litt spasmer av. Men den som virkelig gjør at jeg har lyst til å gå ut av mitt gode skinn er den julesangen om de som skal klippe skjegget😁 grøsser bare jeg tenker på den nå!!

Skrevet

Synes sangen om hottentotten Hoa skulle vært skrevet på en bedre måte i sin tid... Kjempe flott sang, men jeg kjenner at jeg klarer ikke å synge med når jeg vet hvor støtende ordet neger og hottentott kan være. Det er jo ikke et ord jeg vil lære mine barn!

Anonymous poster hash: 856d4...10a

Skrevet

Synes sangen om hottentotten Hoa skulle vært skrevet på en bedre måte i sin tid... Kjempe flott sang, men jeg kjenner at jeg klarer ikke å synge med når jeg vet hvor støtende ordet neger og hottentott kan være. Det er jo ikke et ord jeg vil lære mine barn!

Hoa Hottentott er nydelig. Akkurat som den er.

Blir fort lei Bæ, bæ lille lam, Mikkel Rev, Lille Petter Edderkopp og div andre standar barnesanger.

Anonymous poster hash: 06adf...67e

Skrevet

Hoa Hottentott er nydelig. Akkurat som den er.

Blir fort lei Bæ, bæ lille lam, Mikkel Rev, Lille Petter Edderkopp og div andre standar barnesanger.

Anonymous poster hash: 06adf...67e

Den hadde vært kjempe flott, hadde det ikke vært for at mange vil føle seg støtt og såret over ordbruket...

Skrevet

Tre katter små

Hvorfor er de slemme bare fordi de har mistet vantene sine??

Anonymous poster hash: c4d64...e0b

Skrevet

Liker ikke blåmann og fola blakken. Triste melodier.

Anonymous poster hash: ff3a0...820

Skrevet

Sabelen???

Anonymous poster hash: 7c910...029

Haha snabelen ja! :P

Men kom å gi meg, ikke hold i. Hakket mindre seksuelt men enig i at den er rar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...