Gå til innhold

barnevernet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er man utdannet som når man jobber i barnevernet? Synes dere barne og ubgdomsarbeidere er viktige i samfunnet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sosionom eller barnevernspedagog.

Tror ikke du kommer lang innen barnevern med kun barne- og ungdomsarbeiderfag, men en kan jo kanskje være heldig.

Mener der finnes kurser og etter- eller videreutdanning man kan ta etter barn- og ungdom da, for å kvalifisere mer til barnevern, mener jeg.

Har selv tatt barn- og ungdomsarbeiderfag, men synes vel egentlig i etterkant at det er en litt tullete utdanning. Man ender vel stort sett i barnehage, hvor jeg mener man ikke trenger særlig med utdannelse for å jobbe til å begynne med, så tull ¨kaste bort tid og penger på en slik utdannelse.

Anonymous poster hash: b930e...fd5
Skrevet

Sosionom, barnevernspedagog...

Og ja.

Anonymous poster hash: 2128d...e56
Skrevet

Sosionom og barnevernspedagog, men det jobber også en del sykepleiere innen barnevern. Jeg synes det er forskrekkelig at de kun har en Bachelor, det er ALT for lite.

Anonymous poster hash: d8b6d...864
Skrevet

Stort sett sosionomer og barnevernpedagoger. En og annen vernepleier, lærer, jurist og psykolog.

Jeg synes ikke barne- og ungdomsarbeidere er spesielt viktige i samfunnet. Det hadde ikke vært noen krise om de ikke fantes og var erstattet av ufaglærte barnehageassistenter. Men det er jo hyggelig med litt økt kompetanse i barnehagene.

Anonymous poster hash: 18932...27e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...