Anonym bruker Skrevet 13. mai 2015 #1 Skrevet 13. mai 2015 Nå høres jeg sikkert idiotisk ut som spør her isteden for å gå til legen, men jeg får prøve her først og ser om det kommer noen svar. Jeg har lenge følt meg sliten og trøtt. For 2 mnd siden tok jeg MR av hode og alt var fint. Jeg tok og en hel masse prøver, alt fra vitaminmangel til jernmangel til diabetes (gulkose heter det vel). Alt var fint der også. Men jeg føler jeg bare blir værre og værre. Jeg orker virkelig ingenting! Jeg har slitt mye med sykdom i det siste så kan vel skyldes det(?) jeg innbiller meg ihvertfall det, men blir nesten litt redd nå. Jeg har at feber 2 uker til sammen den siste mnd og har kastet opp 3 ganger. Forrige uke oppdaget jeg et passe stort blåmerke på kneet, dagen etter kom det et stort et på høyre skulder. I dag hadde det kommet et lite et på venstre håndledd. Jeg har ikke gjort noen ting for at de skulle komme- jeg har jo følt meg elendig å bare lagt i senga. Høyre armen verker så forferdelig! Hvis jeg sitter stille merker jeg ingenting, men ved hver minste bevegelse ed det dritvondt. Smerten går over med en gang jeg holder den stille. Kan neppe være forstuet eller brudd, for jeg har ikke vært veldig mye i aktivitet og kan ikke huske å ha slått den. Det bare ble vondt, liksom..Har også smerter i begge bena. Samme som med armen, bare når jeg beveger meg. Armen er værst. Sliter mye med svimmelhet, spesielt etter å ha gått opp trapper. Blodtrykket var fint for 2 mnd siden når jeg var hos legen. Mye vondt i hodet også. Skal til øyelegen til tirsdag fordi jeg vet jeg har for lav styrke på brillene. Har mye vondt i pannen/bak øynene. Men dette er nok pga synet. Jeg blir sliten av alt! Puster utrolig tungt også nå jeg sitter. Venninnene mine har begynt å kommentere at jeg høres ut som en gammel mann... Men har vært litt forkjølet i det siste, og det er nok grunnen regner jeg med. Venstre armen er helt normal, bortsett fra blåmerket. Er det bare at jeg har vært syk som er grunnen tror dere? Jeg har tenkt tanken leukemi, men tviler sterkt på at det er det. Dem hadde vel sett det på blodprøvene og MR'rn. Vil ikke være hysterisk å gå til legen hvis det er unødvendig heller.. Oppsummering av symptomene: Blåmerker Tungpustet Sliten Svimmel Vondt i høyre arm og begge ben Hodepine + vondt i bak øynene/pannen Anonymous poster hash: 0eb58...a58
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2015 #2 Skrevet 13. mai 2015 Jeg er ikke overvektig og har ikke gått nes i vekt. HI Anonymous poster hash: 0eb58...a58
soleia Skrevet 13. mai 2015 #3 Skrevet 13. mai 2015 Du er ikkje hysterisk om du går til lege etter to mnd når du føler deg såpass sjuk. Dette er ikkje noko som kan diagnostiserast over nettet.
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2015 #4 Skrevet 13. mai 2015 Gå til legen. Anonymous poster hash: 5ba8d...691
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2015 #5 Skrevet 13. mai 2015 Dette kan ingen gi deg svar på over nett. Et godt utgangspunkt er å 1. Sjekke synet 2. Begynne å være i forsiktig aktivitet. 3. Fastlege. Mye av de symptomene du har (svimmel, sliten, kroppsvondt, hodepine) er slikt som gjerne blir verre og verre jo mer plass man tillater dem å ta - dvs hvile, ro og fred til å "kjenne etter" vil gjøre at du fokuserer mer og mer på dem, kjenner mer og mer etter, og det blir en ond spiral. Hvis det er noe som gir sykdom er det sengeleie og inaktivitet over tid! Anonymous poster hash: 345f2...927
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå