Gå til innhold

er det mulig å adoptere bort bare ett av barna mine?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en sønn på 6år,bare problemer og tull. Tenkt på det lenge og kommet fram til at jeg ønsker å adoptere han bort! Men er det mulig å adoptere bort bare ett av di 4 barna mine?

Anonymous poster hash: 62f5e...85d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette tror jeg ingenting på. Du må kjede deg veldig

Anonymous poster hash: e931a...af9

Skrevet

Haha :) Skjønner du kjeder deg i kveld :) Blir jo gøy å se om noen av damene her inne faktisk tror på deg og begynner å kjefte  :popcorn:

Anonymous poster hash: 1fc6e...3ab
Skrevet

Personlig ville jeg prøvd finn.no

Torget er jo gratis også så man slipper utgifter med det. Men ikke fortell så mye om de negative sidene hans kanskje, og legg ved ett søtt bilde. 

Anonymous poster hash: 5d49c...649
Skrevet

Ja, det er mulig. Men du må påregne at barnevernet vil undersøke din omsorgsevne for de andre barna.

Vet om ei som frasa seg omsorgen for det ene barnet. Det andre barnet er det satt inn hjelpetiltak på og det følges nøye med mor.

Et barn er stort sett alltid et produkt og et speilbilde av den omsorg, eller mangel på omsorg, som barnet har fått.

Anonymous poster hash: 84623...d74

Skrevet

Det var vanlig før i tida. Jeg kjenner en som opplevde det. Den verste sorgen var å vite at de andre barna fikk være sammen med familien. Han ble valgt bort.

Så om du er så ond og tankeløs at du får trumfet gjennom noe slikt, så syns jeg synd i både deg og barna dine.

Om du bare tuller med dette så syns jeg det også viser et merkelig karaktertrekk hos deg. Bare å komme på det..

Anonymous poster hash: 1f3e8...d1d
Skrevet

Torget er jo gratis også så man slipper utgifter med det. Men ikke fortell så mye om de negative sidene hans kanskje, og legg ved ett søtt bilde.

Bedre med Facebook eller qxl, vil tro man kan tjene mer gjennom auksjon enn ved fastpris.

Anonymous poster hash: e07b2...b8d

Skrevet

At du gidder.

Anonymous poster hash: 0626d...b22

Skrevet

Han kan få bo hos meg.

Anonymous poster hash: 844cf...104

Skrevet

Bedre med Facebook eller qxl, vil tro man kan tjene mer gjennom auksjon enn ved fastpris.

Anonymous poster hash: e07b2...b8d

Men på QXL er de ofte litt kjipe på hva man får legge ut føler jeg. Går jo an å bare henge opp en lapp på div kjøpesenter og butikker også. Nå tenkte jeg ikke på profitt her da, men om hun vil selge barnet så må hun iallefall sørge for en god tekst. Det er vel også stor fare for at evt. kjøpere vil benytte seg av angreretten dersom de har betalt og gutten viser seg å være vanskelig. Så ville nok heller gitt bort. 

Skrevet

Har en sønn på 6år,bare problemer og tull. Tenkt på det lenge og kommet fram til at jeg ønsker å adoptere han bort! Men er det mulig å adoptere bort bare ett av di 4 barna mine?

Det er utrolig smaksløs å tulle om sånt

Skrevet

Det er utrolig smaksløs å tulle om sånt

Enig!

Skrevet

Det er ikke angrefrist eller bytterett på barn. Men det burde virkelig være det på enkelte foreldre!

Anonymous poster hash: 06247...bd2

Skrevet

Der finnes sånn kjøp / salg side på Facebook. Prøv der.

Anonymous poster hash: 6cc1b...a97

Skrevet

Mulig det er lettere om du legger han ut som en del av en pakke, altså at den som tar han får med en del klær og utstyr osv. Har sett at mange gjør det på slike kjøp og salg sider om de har noe som ikke er så lett-solgt.

Skrevet

Det er faktisk mulig, og jeg kjenner en som har gjordt det.

Min fetter.

Han fikk to barn, med to forskjellige damer. Det første barnet hadde han abselutt ingen interesse av, og da mor spurte han om hennes nye mann kunne adoptere barnet var han mer enn villig til å skrive under de papirene...

Jeg mener det er helt umoralskt og dette tilgir jeg min fetter aldri!

Dette barnet har blitt 25 år nå, vi har kontakt. Barnet har det fantastisk, en god jobb, en samboer, og en fantastisk "far". Altså adoptivfar.

Anonymous poster hash: bcdd3...0c8
Skrevet

Min fetter.

Han fikk to barn, med to forskjellige damer. Det første barnet hadde han abselutt ingen interesse av, og da mor spurte han om hennes nye mann kunne adoptere barnet var han mer enn villig til å skrive under de papirene...

Dette barnet har blitt 25 år nå, vi har kontakt. Barnet har det fantastisk, en god jobb, en samboer, og en fantastisk "far". Altså adoptivfar.

Min egen bror gjorde det. Var riktignok mye sabotering av samvær og han samtykket etter 3 år han omtrent ikke hadde sett ungen, men likevel. Han giftet seg med ny dame som hadde barn fra før, denne jenta kaller han for datteren sin (og forventer alle resten av familien føler likeså).

Har ikke sett niesa mi på over 10 år men håper at hun tar kontakt når hun blir voksen.

Anonymous poster hash: 3e0a3...122

Skrevet

Min fetter.

Jeg kjenne også en i den situasjonen, altså hvor mors nye mann adopterte hennes sønn.

Det gikk virkelig ikke bra der, adoptivfar var ikke god.

Skrevet

Haha :) Skjønner du kjeder deg i kveld :) Blir jo gøy å se om noen av damene her inne faktisk tror på deg og begynner å kjefte  :popcorn:

Det samme tenkte jeg ;)

Og joda, tydeligvis føler flere seg både krenket og fremme med advarsler allerede lengre ned...

Skrevet

Er han frisk og vaksinert? Da kan jeg sikkert ta han altså, har et soverom til overs og trenger litt ekstra lommepenger et slikt barn fører med seg. Send meg PM du:)

Anonymous poster hash: 46652...308
Skrevet

Det samme tenkte jeg ;)

Og joda, tydeligvis føler flere seg både krenket og fremme med advarsler allerede lengre ned...

Kan ikke se noen som har gått på jeg, ser ut som om de fleste går ut i fra det er tull

Anonymous poster hash: 2b7f1...a05

Skrevet

Egentlig ganske skremmende at man i det hele tatt kan komme på å trolle om sånt, ingen røyk uten ild er det noe som heter....

Anonymous poster hash: 32114...a89
Skrevet

Min fetter.

Min egen bror gjorde det. Var riktignok mye sabotering av samvær og han samtykket etter 3 år han omtrent ikke hadde sett ungen, men likevel. Han giftet seg med ny dame som hadde barn fra før, denne jenta kaller han for datteren sin (og forventer alle resten av familien føler likeså).

Har ikke sett niesa mi på over 10 år men håper at hun tar kontakt når hun blir voksen.

Anonymous poster hash: 3e0a3...122

Vi ventet i 23 år!

Da var det plutselig han som tok kontakt med oss på Facebook.

Han "fant" oss før vi fant han.

Vi har mye kontakt, skriver ofte mail til hverandre ( han bor i ett annet land). Vi har ikke truffet hverandre enda, men det skjer snart.

Vi har blitt kjent igjen.

All kontakt skjer selvsagt på hans primisser.

Det er nok noe veldig viktig å tenke på hvis di niese en gang tar kontakt.

Ingen press, alt på hennes premisser, og gi henne tid til å svare ( selv om det kan ta uker).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...