Anonym bruker Skrevet 13. mai 2015 #1 Skrevet 13. mai 2015 Sitter her med rier, førstegangsfødene åpnet meg 3 cm. Har klart meg Ok gjennom riene fram til nå. Jordmor syns også det. Vil det bli verre framover nå? Jeg har spurt etter epidural! Hun sa jeg var veldig flink, men jeg føler jeg vil ha det for å ha minst mulig vondt. Ønsk meg lykke til 😥😳😀 Anonymous poster hash: f0765...f9f
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2015 #2 Skrevet 13. mai 2015 Det vil nok bli mye verre...., men det klarer du fint!! Gå inn i deg selv når riene kommer, konsentrer deg om å puste ROLIG og sakte - INN nesen og UT munnen! Gjennom HELE rien!! Lover deg at det funker! Masse lykke til! Husk at for hver rie er du et skritt nærmere babyen din!! Prøv også å være bevisst det øyeblikket babyen kommer helt ut, DET er magisk det! Oppdatér da Anonymous poster hash: fa450...582
3døtre1sønn Skrevet 13. mai 2015 #3 Skrevet 13. mai 2015 Det vil nok bli mye verre...., men det klarer du fint!! Gå inn i deg selv når riene kommer, konsentrer deg om å puste ROLIG og sakte - INN nesen og UT munnen! Gjennom HELE rien!! Lover deg at det funker! Masse lykke til! Husk at for hver rie er du et skritt nærmere babyen din!! Prøv også å være bevisst det øyeblikket babyen kommer helt ut, DET er magisk det! Oppdatér da Anonymous poster hash: fa450...582 Ble visst anonym...
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2015 #4 Skrevet 13. mai 2015 Det vil nok bli mye verre...., men det klarer du fint!! Gå inn i deg selv når riene kommer, konsentrer deg om å puste ROLIG og sakte - INN nesen og UT munnen! Gjennom HELE rien!! Lover deg at det funker! Masse lykke til! Husk at for hver rie er du et skritt nærmere babyen din!! Prøv også å være bevisst det øyeblikket babyen kommer helt ut, DET er magisk det! Oppdatér da Anonymous poster hash: fa450...582 Takk for gode råd!!! Tar meg til det.. Jeg gleder meg til å møtte lille, forhåpentligvis idag/kveld. Skal holde opptadert 😀😀😀 Anonymous poster hash: f0765...f9f
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 13. mai 2015 #5 Skrevet 13. mai 2015 Ja, det kommer til å gjøre mye mer vondt, men det er sååå verdt det og du kommer til å føle deg som superwoman etterpå. 😊 Masse lykke til.
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2015 #6 Skrevet 13. mai 2015 For meg var det fra 7-8 cm til ungen var født det gjorde mest vondt, jeg dro ikke til sykehuset før jeg hadde 5-6 cm. Ene gangen hadde jeg 8 cm da jeg kom inn på sykehuset Det gjør vondt, og smerten blir mer intens jo lenger ut i fødselen du kommer. Det at du blir sliten i både kropp og sinn forsterker gjerne smerten litt også. Men dette er kvinnekroppen skapt til å klare, stol på kroppen din du. Selvfølgelig er det noen som opplever komplikasjoner og trenger medisinsk hjelp og skjer det deg er du på rett sted og får god hjelp. Men de fleste fødsler går helt uproblematisk for seg selv om det gjør vondt Jeg synes det hjalp å være oppe på beina, å ligge i sengen forsterket smerten. Prøv også å fokusere på å jobbe med riene og ikke imot. Jo mer du klare slappe av i kroppen jo bedre effekt har riene, spenner du deg og kniper musklene jobber du mot riene og da tar fødselen lenger tid. Hold øye med hendene dine, ikke knytt nevene for da knytter du andre muskler også, hold hendene åpne og avslappet gjennom riene. Jeg synes også det hjalp å telle, jeg tenkte på rien som en bølge og fant en rytme å telle inni meg. Med min rytme telte jeg da til 12 gjennom en rie, jeg visste da at opp til 5-6 ble det vondere og vondere, på 6-7 hadde jeg riens smertetopp også ble det mindre og mindre vondt mot 12. På den måten kom jeg meg greit gjennom hver eneste rie. Selv om det jo er vondt (jeg har født barn mellom 4,5 og 5 kg) så synes jeg det har gått greit å føde 3 barn uten smertelindring. Med såpass store barn trenger man styrken i riene, en epidural gjør jo som regel riene svakere eller får de til å dabbe av så man må føde på riestimulerende drypp. Masse lykke til Anonymous poster hash: 23033...b2b
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2015 #7 Skrevet 23. mai 2015 Takk for alle tips damer! Har ikke vært inne før nå.. Fødselen min syns jeg selv var veldig dramatisk! Og en vond opplevelse.. Jeg hadde med kjæresten med meg, ellers hadde jeg aldri klart meg. Kroppen min ville ikke ha epidural så det fikk jeg ikke, de prøvde å stikke meg 3 ganger men en sjeldent gang så skjer det at kroppen ikke vil ha. Eneste jeg fikk var en stikk pille, og litt morfin. Åpnet meg til 6-7 cm da alt stoppet opp, fikk drypp for å få sterkere rier. Da startet helvete for meg for å si det sånn.. Jeg fikk også en laaaaang sprøyte i vaginan, som gjorde veldig vondt (vet ikke hva det var godt for) Men det gjorde bare alt verre følte jeg.. Mistet kontrollen. Fikk ikke puste, uten noe form for smertestillende så klarte jeg ikke mer. Dermed ble det keisersnitt...og jeg fikk en gutt på 4,2 kg. Men trengte puste hjelp i starten pga han ble slapp av morfinen.. Neste gang blir det planlagt keisersnitt!! Anonymous poster hash: f0765...f9f
Mamma_til_2 Skrevet 23. mai 2015 #8 Skrevet 23. mai 2015 Du er flink, som de sier over pust inn men nesen og ut med munnen, det er lov og rope når det er vont det hjelper, men det tar og krefter så om jm sier at du må være "stille" og konsentrere deg så er det derfor ☺ Prøv og slappe av når du har ett øyeblikk fred fra rier du trenger kreftene. Masse lykke til, når barnet er ute så er det den mest hærlige følelsen ever!
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2015 #9 Skrevet 23. mai 2015 Uffda, høres ikke helt godt ut nei... Men hey, du kom deg jo levende gjennom Gratulerer med en skjønn gutt! Anonymous poster hash: fa450...582
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2015 #10 Skrevet 23. mai 2015 Uffda, høres ikke helt godt ut nei... Men hey, du kom deg jo levende gjennom Gratulerer med en skjønn gutt! Anonymous poster hash: fa450...582 Det var ett mAreritt for å si det sånn Takk 😀😀 Anonymous poster hash: f0765...f9f
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2015 #11 Skrevet 23. mai 2015 Det du fikk var sikkert pudendalblokade. Nålen er ikke lang, men den må opp i der, så den ser verre ut enn det er. Vond å sette, men behøver skjeden. Du ville altså hatt enda vondere ved en vaginal fødsel uten. Gratulerer med gutten. Håper du har fått snakket godt ut med jordmor om det som var trasig. Anonymous poster hash: 2445c...9dc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå