Gå til innhold

Dere med fibromyalgi.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jobber dere eller er dere ufør, hvor mange % jobber dere som jobber?
Fikk beskjed denne uka, at det er dette jeg har, jeg sliter ekstremt med jobbing, siste 2 årene har jeg så vidt fungert i min 30% stilling, den ble redusert til 10% jobb og resten sykmeldt på nyåret nå, og for 3 uker siden ble jeg 100% sykmeldt. Håper jo at jeg nå, med diagnosen, kan finne tilbake til det å jobbe minst 30%.

Anonymous poster hash: 6690d...55c
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har hatt diagnosen i 17 år. Jobber 100%, og har alltid gjort det. Bruker trening for alt det er verdt for å "selvmedisinere" pluss et veldig bevisst kosthold.

Anonymous poster hash: 81c69...c09

Skrevet

Jobber 100%. Viktig for meg å føle meg nyttig og ikke være samfunnet til bry. Pluss økonomisk så klart! du trenger ikke bli ufør pga dette, BYTT JOBB hvis du sliter!

Anonymous poster hash: 3a266...002

Skrevet

Fibromyalgi har aldri hindret meg i å jobbe.

Men det er viktig å finne riktige jobben, en jobb hvor du er i bevegelse hele tiden så du ikke sitter og stivner. Å sitte på en kontorstol er noe av det verste jeg gjør, har jo vondt i ryggen resten av dagen bare jeg har sittet ved pc'en og betalt regninger her hjemme...

Jeg jobber i en gavebutikk, er på bena hele dagen, rydder, pakker ut varer, betjener kunder, bygger om reoler osv osv. Ikke noe problem å være i 100% jobb.

Det er også viktig å være normalvektig og å trene. 

Er du utrent må du trene deg opp, det er en litt lang prosess for du må regne med smerter på veien, men lag et treningsprogram med fysioterapeut og bygg deg opp steg for steg. Når du har bygd opp muskelmassen og blitt sterkere i kroppen vil du ha mindre smerter.

Anonymous poster hash: 08484...3c0
Skrevet

jeg sliter også med å kunne være i jobb. Jeg er konstant utmattet/sliten og får vondt i ryggen om jeg står/går i mer enn ca 1 time... Må ha veldig variert arbeid, og det er omtrent umulig å finne.. Stivner til om jeg sitter for lenge også.
Er i dag ikke i jobb, men håper å kunne komme meg ut i jobb igjen - må bare finne ut hva.  Og dessverre ikke 100%, for det har jeg ikke energi til.

Anonymous poster hash: 91bc4...a56
Skrevet

Jobber i en 80 % stilling. Fungerer greit, men må trene hver uke for å holde smertene sånn noenlunde i sjakk. 

Anonymous poster hash: 0119a...56e
Skrevet

Jobber 100%.

Har funnet en jobb som er variert, hvor jeg i stor grad styrer min egen arbeidsdag med avtaler, tempo osv. Har fleksitid og kan ha hjemmekontor ved behov.

Elsker jobben min, kollegene mine, faget mitt osv.

Trener jevnlig, bruker medisiner ved behov.

Anonymous poster hash: e1107...630

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...