Gå til innhold

Å få seg studievenner når man studerer deltid..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fått plass på deltid masterutdanning fra høsten. Men jeg er i tvil om jeg skal takke ja.

Grunnen er at jeg kjenner ingen andre som skal studere der. Studieplanen er lagt opp slik at det er flere arbeidskrav som er i gruppe på 2-3 personer. Masteroppgaven skal også skrives i par.

Dette er deltid med 4-6 samlinger i året, jeg bor nesten 4 timer unna skolen så det sier seg selv at jeg må studere det meste hjemmefra. Da blir det vanskelig å bli kjent med noen og ikke minst å skrive oppgave sammen. Har også litt dårlig erfaring fra tidligere med å skrive oppgave med noen som var på et litt annet nivå faglig enn meg, det blir fort dårlig match..

Regner med det er andre som har studert deltid langt hjemmefra, hvordan har dere løst det? Har dere funnet noen å skrive oppgave med lett? Stryker man dersom man ikke finner noen å skrive sammen med eller kan man få fritak?

Anonymous poster hash: 7b95c...41d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De færreste starter på studier hvor de kjenner noen, og ettersom studiet er sånn som det er dere mange i samme båt. Man løser samarbeidet ved noe som heter Internett, eller verdensveven. Du aner ikke hvor praktisk det er, man kan for eksempel bruke noe som heter skype som er nesten som en telefon men man kan til og med se hverandre.

Går på nettstudie med mennesker jeg aldri har møtt, vi har ikke engang samlinger.. men snakker masse på facebook.

Skrevet

Jeg studerer på deltid, og her lager skolen kollokviegrupper hvor de som bor relativt nærme hverandre samarbeider. Evt bruker man skype, tlf, mail, face etc.

Anonymous poster hash: b83a4...e9d

Skrevet

Studerte på deltid, visste ikkje om andre enn meg sjølv som skulle gå der, viste seg at det vare fleire i frå heimkommunen min der og vi har blitt godt kjende i og med at det var naturleg at vi hadde gruppearbeid saman. Men om det ikkje er nokre frå ditt nærområde så blir ein godt kjende når ein er på samlingar, det er intenst og ein har berre studia og fokusere på dei dagane ein er på samling. Vi brukte iallefall å samlast å ete middag ilag ol på kveldstid når vi var vekke på samling. Så det går nok fint:-)

Anonymous poster hash: b09ca...d70

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...