Gå til innhold

Trenger innspill.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har flyttet til mannens hjemsted.

Mitt hjemsted er 1,5 time unna med bil.

Vi har ett barn på åtte måneder.

Mannen jobber selvstendig og er borte 11-13 timer hver dag. I tillegg nesten hver søndag. Ca annenhver måned tar han helt fri fra torsdag til tirsdag for å være med familien.

Jeg føler meg veldig ensom her og har ikke fått noen venner. Det er vanskelig på bygda. Å reise hjem på besøk er litt trøblete for øyeblikket da lille hater bil og vi må være to. Tar jeg buss/tog tar det fire timer en vei.

Jeg sa til mannen når jeg flyttet hit at jeg flyttet for å prøve. Hvis ikke jeg trivdes måtte han være åpen for å flytte dit jeg ville.

Nå ringer mannen og sier han må jobbe i kveld da en av hans ansatte er syke.

Han må også jobbe dobbelt i morgen selvom det er helligdag.

Jeg er nå så utrolig trist, ensom og har en kjempe klump i halsen.

Jeg orker ikke bo her mer, jeg føler meg som en alenemor og uten venner og familie i nærheten er dette ekstra sårt.

Jeg vil flytte hjem.

Med eller uten mannen. Jeg elsker mannen men vi har nesten ikke tid sammen uansett.

Er jeg bare veldig sytete eller kan jeg si jeg vil flytte hjem?

Vi er begge voksne og dette vil ikke bli noen krangel. Mannen vil selvsagt bli lei seg og skuffet. Derfor vil jeg spørre dere. Hva synes dere om situasjonen min og er det en annen løsning?

Mannen har sagt han skal trappe ned i ett år nå men har ikke merket noe til det.

Anonymous poster hash: 9efad...990

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan han ikke ukependle fra ditt hjemsted?

Anonymous poster hash: f70d6...673
Skrevet

Kan han ikke ukependle fra ditt hjemsted?

Anonymous poster hash: f70d6...673

Jobben hans er flyttbar. Han kan fint ha base på mitt hjemsted.

Skrevet

Hva har du gjort for å bli integrert? Det er ikke sånn at du automatisk blir en del av "bygda". Du må kreve plass. Meld deg inn i klubber, foreninger hvor du kan ta med barnet. Sørg for at du vises og snakk med folk. 

Anonymous poster hash: 68ff2...f97
Skrevet

Du kan fint si at du vil flytte hjem. Jeg gjorde det selv om mannen var mye hjemme, jeg klarte ikke å bli kjent med noen andre der og følte meg ensom og isolert. Mannen ble skuffet, men tok det pent, og etter litt betenkningstid gikk han med på det.

Jeg argumenterte med at han traff jo ingen han heller, så ingen av oss hadde noe som holdt oss igjen der. Og det gjør vel kanskje ikke din mann noe særlig heller, hvis han jobber så mye?

Anonymous poster hash: 81562...f29
Skrevet

Hva har du gjort for å bli integrert? Det er ikke sånn at du automatisk blir en del av "bygda". Du må kreve plass. Meld deg inn i klubber, foreninger hvor du kan ta med barnet. Sørg for at du vises og snakk med folk.

Anonymous poster hash: 68ff2...f97

Det er ikke så mye å melde seg inn i.

Er med på ting med babyen. Stedet er ganske lite så aktiviteter er slått sammen med nabobygda. Folkene er hyggelige men man slipper ikke inn. Tror også at siden jeg er nyinnflyttet virker det som de er avventende til meg. I tillegg vet jeg jo selv at man har liksom nok med de vennene man har med mindre man møter en tvillingsjel. Forstår alle har hektiske hverdager og har knapt tid til de vennene man har.

Gjest Antarctica
Skrevet

Hvis dere uansett ikke møtes, kan det jo være pokker det samme hvor dere bor. Du har også rett til en hverdag og et nettverk du kan leve med.

Skrevet

Du kan fint si at du vil flytte hjem. Jeg gjorde det selv om mannen var mye hjemme, jeg klarte ikke å bli kjent med noen andre der og følte meg ensom og isolert. Mannen ble skuffet, men tok det pent, og etter litt betenkningstid gikk han med på det.

Jeg argumenterte med at han traff jo ingen han heller, så ingen av oss hadde noe som holdt oss igjen der. Og det gjør vel kanskje ikke din mann noe særlig heller, hvis han jobber så mye?

Anonymous poster hash: 81562...f29

Nei han er ikke kjempe sosial men han har jo familie og venner i umiddelbar nærhet så han bruker jo noe tid på de.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...