Gå til innhold

Hjelp, planlegger ferie, men alt er så dyrt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tenkte å bruke ca.5000 på ferie, men alt går over den prisen.

Barna vil til legoland. Jeg har aldri vært der og har ikke lappen, så føler det blir vanskelig. Fant hytte nær legoland og badeland (4 netter), reise tur/retur color line blir ca. 7000.

Utenom kommer jo inngang til legoland og badeland og tog til Kristiansand (siden colorline går derfra)

Vi kunne tatt fjordline, men bare fjordline koster skjorta siden de krever overnattingsbestilling.

Tror ikke dette går, alt i alt vil det nok koste like mye som en sydentur ..da vil jeg heller til syden..

Kanskje vi bare burde dra til dyreparken, men det er jo ikke billig der heller.

Barna er 7 og 5år. Hvor drar dere med barn på den alderen?

Anonymous poster hash: f016a...109
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi skal til Legoland, bor på Lalandia.

Vi har bil da, så vi kjører selv til Kristiansand, og videre nedover i Danmark til Billund. Kjøper pakkeløsning via Colorline som inneholder båtturen, hytteleie og inngang i Legoland.

Det koster jo litt penger, men ikke like mye som en sydentur. Uansett foretrekker både ungene og vi voksne ferie i Danmark fremfor charter til syden.

Anonymous poster hash: 72735...cff
Skrevet

Jeg prøvde den colorline pakken med bil (bare for å se prisen). Det ble cirka samme pris som jeg kom frem til, ca.7000. Men da får vi jo 2 dagers legolandbillett + bil (som vi ikke trenger..)

Var i syden i fjor, da betalte vi ca.7000 for en uke (utenom lommepenger)..så alt i alt blir det jo egentlig billigere å reise til syden..

HI

Skrevet

Hvordan har du tenkt å komme deg fra ferja til lalandia?

Anonymous poster hash: d5804...60a

Skrevet

Jeg prøvde den colorline pakken med bil (bare for å se prisen). Det ble cirka samme pris som jeg kom frem til, ca.7000. Men da får vi jo 2 dagers legolandbillett + bil (som vi ikke trenger..)

Var i syden i fjor, da betalte vi ca.7000 for en uke (utenom lommepenger)..så alt i alt blir det jo egentlig billigere å reise til syden..

HI

Du får ikke sydentur for 3 personer til 7000 i skoleferien iallefall.

Anonymous poster hash: 6f5ef...8a1

Skrevet

HI

Du får ikke sydentur for 3 personer til 7000 i skoleferien iallefall.

Anonymous poster hash: 6f5ef...8a1

Hvordan har du tenkt å komme deg fra ferja til lalandia?

Anonymous poster hash: d5804...60a

Det går vel buss? Jaja, har lagt fra meg tanken om å dra dit. Må finne på noe annet.

Skrevet

Danmark er dyrt. Og 5000 ikke veldig mye penger når man ikke kjører selv. Det er dyrt å reise kollektivt. 

Anonymous poster hash: 33624...42a
Skrevet

Legoland når man har verken lappen eller bil, med 5.000 til rådighet? Forsøk heller finne en billig sydentur. Danmark er dyr!

Skrevet

Hunderfossen?

Anonymous poster hash: da4f0...1ce
Skrevet

Hva med Berlin? Mine barn elsket Berlin, de har en stor zoo, mini legoland, akvarie, badeland og mye mer.

Våres reise kom på 5000 kr, reiste 5 dager i juli, var da hotell og fly. Var meg og 2 barn. Er veldig lett og komme seg rundt i Berlin med toget.

Er flere storbyer det er billig og reise til, og hvor det finnes flere aktiviteter for barna. Polen er billig, både å reise til, og aktiviteter og mat.

Skrevet

Det er flyplass i billund (gåavstand til legoland), så du kan jo sjekke fly?

Anonymous poster hash: 09583...c9b

Skrevet

Og nå er sommertiggingen igang.

Anonymous poster hash: a631e...3e3

Skrevet

Hunderfossen?

Også camper dere i telt på campingen rett i nærheten av parken og Barnas Gård... :)

Skrevet

Du bestiller for sent. Hadde dere bestilt i januar /februar hadde dere fått det billigere. Sydentur til 7000midt i skoleferien er også helt umulig å få, og ingen med barn bestiller vel hopp på tur.

Skrevet

Jeg blir fremdeles overrasket over hvor "dyrt" noen synes ferie er. Dere har tenkt på at den prisen faktisk skal dekke noe? Feks lønn til andre småbarnsforeldre? Drift av selskapene som driver attraksjonene/hotellene/flyselskapene dere skal benytte dere av?

Tenker dere virkelig ikke annet på meg-meg-meg? Ikke rart det er sosial dumping her i verden....!

Anonymous poster hash: a3f19...608
Skrevet

Og nå er sommertiggingen igang.

Anonymous poster hash: a631e...3e3

Jeg tigger ikke, jeg bare synes ferie er så dyrt. Jeg har ikke problem med penger, men det må vel være måte på hvor mye man skal måtte betale for en ukes ferie. Jeg synes personlig det blir for dyrt med "bare" en tur til Danmark når det koster over 7000. Da reiser jeg heller til syden.

HI

Skrevet

Hunderfossen?

Også camper dere i telt på campingen rett i nærheten av parken og Barnas Gård... :)

Ja, jeg har tenkt på det, men det er også veldig langt dit, men skal sjekke litt :)

HI

Skrevet

Ta med dere sykler til Skagen da? Sikkert veldig spennende for barna! :)

Anonymous poster hash: 1b448...2d3

Skrevet

Du får vel litt ekstra i feriepenger? Bruk de.

Anonymous poster hash: dbed8...c1c

Skrevet

7000 kr er jo mye penger, men det er ingen dyr ferie.

Anonymous poster hash: 72735...cff
Skrevet

Jeg er enig med anonym litt lenger oppe, det er jo ikke dyrt egentlig. Tenk på hva pengene tross alt skal dekke!

Anonymous poster hash: ab7c4...d64
Skrevet

Var inne å så litt, fant ikke noe til 7000,- nå, men fant en tur til 9600,-til Tyrkia for 3 personer og det er før ungene må på skolen igjen. Så det er ikke helt umulig.

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...