Gå til innhold

Flere som handler mat uten å se på pris?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg synes det så ofte er tråder her om hva folk bruker hver måned på mat, og at det nærmest er en krig om å bruke minst mulig. At noen må bruke lite penger har jeg veldig stor forståelse for, jeg har selv i mange år vært der at vi nærmest måtte regne på alt for å ha råd til det mest nødvendige, men for mange later til å være nesten en slags sport. Og om man bruker mye penger, ja da er man snobb og sløser.

Vel, i så fall er jeg en sløser, og jeg får meg ikke helt til å tro at det er så uvanlig? Når jeg handler mat, så kjøper jeg inn til de middagene som står på listen, men jeg ser i utgangspunktet aldri på prisen. En del matvarer har jeg faktisk ikke peiling på hva koster en gang. Dersom jeg har lyst på appelsinjuice f.eks. velger jeg den jeg liker best, og den koster dessverre en del. Har jeg lyst på moreller, tar jeg med meg en pose eller to, noe jeg hører andre klage over at er så dyrt. Osv. Jeg tenker rett og slett bare på hva som ser godt ut og hva jeg/vi har lyst på, og om det er sunt, har god kvalitet osv. Kanskje nettopp fordi jeg i litt for mange år mot slutten av en måned måtte kjøpe kneipp og nudler pga lite penger, mens jeg nå faktisk kan velge fritt.

Anonymous poster hash: 7fa04...97b
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg sparer på andre ting men ikke mat. Jeg ser ikke ofte på pris, hver uke handler jeg på coop obs (når de har bra med tilbud).

Anonymous poster hash: 86d18...4b8

Skrevet

Før så jeg nesten aldri på prisen på matbutikken, da tjente jeg så jeg hadde flere tusen til overs hver mnd. Ble kronisk syk og da gikk det nedover med økonomien, f.eks nå så har jeg 555kr som skal vare til den 20. Går greit det men kan ikke kjøpe hva jeg vil. Så nå må jeg se på prisene, handler en del på tilbud :)

Anonymous poster hash: 59c91...232

Skrevet

Jeg ser på pris, men velger ikke nødvendigvis det som er billigst.    

Hvis noe jeg vet vi uansett bruker mye av er på tilbud så kjøper jeg ekstra.  Og jeg prøver å kjøpe etter sesong - f.eks. kjøper jeg massevis av jordbær i sesongen, lite ellers, fordi de ikke smaker like godt utenfor sesongen.  

Anonymous poster hash: 38e50...1c8
Skrevet

Vi ser heller nesten aldri på prisene og vi kjøper det vi har lyst på :)

Anonymous poster hash: 7c047...ec5
Skrevet

Eg A N E R Ikkje kor mye vi bruker på mat og vi kjøper stort sett det vi har lyst på.

Men ser litt på pris. F.eks. gidder eg Ikkje kjøpe sjokoladepose til full pris 60,- - 70,- når den ofte er på salg til 40,-

Og tar den billigste om der er 2 gode alternativ.

Så er delvis som deg. Bare bittelitt meir bevisst. ;)

Skrevet

Vi ser heller aldri på pris og kunne sikkert spart mye der.

Vi handler alltid på meny og alltid det vi har lyst på. En gang tok vi med oss kassalappen bare for "moro skyld" og ble overrasket av hva enkelte av varene vi handla kostet. Eks. et pestoglass til over 100 kr. Den er jo litt drøy. 

Vi er jo bortskjemt på pengefronten, uten å høres kvalm ut. 

men vi kunne helt klart vært flinkere på mat-handlingsfronten.

Anonymous poster hash: 3aa47...0d0
Skrevet

Eg A N E R Ikkje kor mye vi bruker på mat og vi kjøper stort sett det vi har lyst på.

Men ser litt på pris. F.eks. gidder eg Ikkje kjøpe sjokoladepose til full pris 60,- - 70,- når den ofte er på salg til 40,-

Og tar den billigste om der er 2 gode alternativ.

Så er delvis som deg. Bare bittelitt meir bevisst. ;)

Joda, jeg kjøper jo også det billigste dersom det er to like produkter og det ene er billigere, men av like god kvalitet. Jeg får jo selvsagt med meg pris på en del ting, men som i eksempelet med appelsinjuice. De har sånne kartonger med juice fra konsentrat på 1,5 liter til 10 kr, og så har de plastflaske med ca 1 liter med ganske ferskpresset juice som smaker som en bit av himmelen, men koster ca 40 kr. Der velger jeg den til 40 kr selv om jeg synes det er dyrt bare fordi smaken er så ufattelig mye bedre ;)

Selv om det kanskje ser sånn ut, går jeg ikke for å kjøpe det dyreste bare for å gjøre det, men dersom jeg synes det dyreste smaker/er best, så kjøper jeg det.

HI

Anonymous poster hash: 7fa04...97b

Skrevet

Jeg ser ikke på pris på sånt som vi må ha, som melk og brød, men jeg sjekker alltid priser på annet. Det hender at man blir lurt og at kilopris for stor og liten pakke av samme vare kan være ganske forskjellig. Jeg passer også alltid på å kjøpe tre av ting det er "ta tre betal for 2" på av sånt som vi spiser, og gjerne ting fra hylla med halv pris pga. dato. Jeg plukker med meg tilbud og slenger i fryseren, men kjøper også indrefilet til 479,- pr kilo. Så jeg vet ikke hva jeg skal kalle meg, Tildels prisbevist, kanskje? Vi har råd til å lukke øynene og bare plukke med oss, men jeg ser ingen grunn til å gjøre det.

Skrevet

Jeg er som Himmel og hav. 

Anonymous poster hash: bc51a...677
Skrevet

Sjekker aldri pris og må bare innrømme at skal jeg gjette prisen så bommer jeg fort med en tier eller to.

Anonymous poster hash: 73277...76d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...