Gå til innhold

Hurra... :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Flyttet for noen måneder siden. Inngikk en treårs leiekontrakt på en trivelig leilighet vi så vidt har kommet på plass i, og i går kveld hang det plutselig brev om tvangssalg av leiligheten på døren...!

Har ringt rundt i dag, og heldigvis er ikke beløpet totalt avskrekkende og burde vel la seg ordne, men det er snakk om utestående leie til boligbyggelaget for hele det siste året... 

Jeg lurer på om det kan tenkes at han har endret kontonummer for trekk eller ikke har fått brevene siden han store deler av tiden befinner seg utenlands. Skal kontakte ham i dag lik at han får kjennskap til det og forhåpentligvis får ordnet det.

Så vidt jeg kan se så er en leiekontrakt gyldig også etter et eventuelt salg, og akkurat det er i det minste betryggende, selv om dette stresser meg noe veldig :(.

Dette kommer liksom på toppen av andre stressmomenter, har ikke den beste dagen i dag kjenner jeg.... :/.

Anonymous poster hash: b8612...0c2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dere kan vel ikke fortsette å bli boende i en borettslagsleilighet hvis den blir solgt?

Håper det ordner seg for dere.

Anonymous poster hash: d18fb...aa4

Skrevet

Dere kan vel ikke fortsette å bli boende i en borettslagsleilighet hvis den blir solgt?

Takk. Håper selv at alt ordner seg.

Undersøkte det juridiske, og leieforholdet følger visst leiligheten ved salg så lenge ny kjøper er informert om at det er leiekontrakt tilknyttet den. Men jeg orker bare ikke tanken på å bekymre meg og sikkert måtte passe på at alt går ordentlig for seg i en slik prosess for at verken ny eller gammel eier hadde forsøkt seg på noe :/.

Vurderer å si til utleier at han kan bruke mitt depositum for å dekke sine forpliktelser mot at jeg får et gjeldsbrev, dersom han ikke har midler til å dekke beløpet, men det er mest sannsynlig en veldig dårlig ide.

Skrevet

Hva med å prøve å kjøpe leiligheten?

Anonymous poster hash: e3db6...18c

Skrevet

Takk. Håper selv at alt ordner seg.

Undersøkte det juridiske, og leieforholdet følger visst leiligheten ved salg så lenge ny kjøper er informert om at det er leiekontrakt tilknyttet den. Men jeg orker bare ikke tanken på å bekymre meg og sikkert måtte passe på at alt går ordentlig for seg i en slik prosess for at verken ny eller gammel eier hadde forsøkt seg på noe :/.

Vurderer å si til utleier at han kan bruke mitt depositum for å dekke sine forpliktelser mot at jeg får et gjeldsbrev, dersom han ikke har midler til å dekke beløpet, men det er mest sannsynlig en veldig dårlig ide.

Ikke bare en dårlig idé, men også ulovlig. Depositumet SKAL stå på egen konto, og kun brukes til akkurat dét dersom det er nødvendig. 

Anonymous poster hash: a13b0...962

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...