PersilleBlomst Skrevet 13. mai 2015 #1 Skrevet 13. mai 2015 Jeg fulgte oppskrift og bakte brød men brødene er tunge og deigete.. Litt usikker på hva som gikk galt og lurer rett og slett på hvordan jeg kan redde de? De er helt ok men de er.. Ja. Tunge og deigete. x)
Sotrafrøken78 Skrevet 15. mai 2015 #2 Skrevet 15. mai 2015 Hei ! Kan dette hjelpe ? http://www.mollerens.no/Baketips/Baking/Darlig-resultat/ Da jeg fikk tunge brød, var det fordi jeg hadde for mye grovt mel i deigen i forhold til hvitt hvetemel.. Væskebalanse, mel, gjær, bakepulver, heving, steketemp/tid, avkjøling.. Mye kan gå galt.. Lykke til i hvertfall !
PersilleBlomst Skrevet 15. mai 2015 Forfatter #3 Skrevet 15. mai 2015 Takk for svar Sotrafrøken78, jeg laget 3 brød med den oppskriften! Vi kom oss igjennom det første men jeg tok et av de fryste og stekte det videre på 200 grader og glemte tiden. Det ble akkurat litt for sprøtt i skorpa men MYE bedre så tror jeg bare må steke de lenger Prøvde å være nøye på å få i nok fint mel (1/3) men er relativt grovt likevel med sammalt grovt og havremel. Tror faktisk ettersteking er løsningen for dette brødet. Det er en kunst å "blande selv"!
Sotrafrøken78 Skrevet 16. mai 2015 #4 Skrevet 16. mai 2015 Det er det helt sikkert ! Sprø skorpe er alltid en vinner uansett utseende ! Hehe
PersilleBlomst Skrevet 16. mai 2015 Forfatter #5 Skrevet 16. mai 2015 I verste fall har vi masse deilig ostisbrød!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå