Gå til innhold

Overgangsstønad og skatt


Anbefalte innlegg

Skrevet

 

Lurer på hvordan j gjør dette med skatt! Jeg har fått sosial stønad før, 16400 kr. Skattfrie. 10000 går til husleie, resten var til strøm,regninger,mat,forsikringer,tlf osv.

Så fikkjef innvilget overgangsstønad, første gangen jeg fikk det var jeg ikke klar over at jeg hadde en skatte kort på 3%, så fikk jo utbetalt 10700 kr. Dermed sitter jeg med 700 kr å leve på resten av mnd.

Også hadde j visst fått idag også...

Samme beløp, jeg trodde de kom inn på konton den 20 hver mnd..

Hadde tenkt å ta meg turen til skatte kontoret å prøve å endre prosenten på skatten.

Noen som har erfaringer? Tips~råd på hva jeg kan gjøre for å få utbetalt litt mer?

 

 

Anonymous poster hash: 0aa21...0fb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du annen inntekt? Uansett, full OS er kun rundt 13000 i mnd.. Du får vel bidrag og barnetrygd i tillegg?

 

Men seriøst, ingen på os kan bo for 10000 i mnd, er du gal. Du må vurdere å flytte, og i tillegg søke om bostøtte.

 

Få deg en jobb, eller begynn å studere så du får stipend i tillegg.

 

Anonymous poster hash: 84704...617

Skrevet

Men hvorfor vente helt til den 13.mai for å endre skattekortet når du allerede visste 20.april at skattekortprosenten var for høy?

Og hvorfor gå på skattekontoret for å gjøre det? Det kunne du ha gjort selv på 5 minutter på internett.

Det er ingenting å gjøre med skatten som allerede er trukket, de får du ikke tilbake.

 

Og hvis du har husleie på 10 000kr og har os på 13 000 så bør du finne deg et annet sted å bo!

Og du får vel barnebidrag, barnetrygd, og kanskje bostøtte?

 

Anonymous poster hash: 88992...eee

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...