Gå til innhold

Påbegynnende svangerskapsforgiftning?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde 1+ på protein i urinen sist uke.

BT var da ok. Igår kveld var det 134/81, idag 130/83.

Jeg har normalt lavt blodtrykk. Overtrykket pleier å være rundt 100...

I tillegg er jeg utrolig trøtt og sliten, men sover dårlig. Mye kramper i leggene og har hovne legger/litt hovne føtter.. Og litt hovne fingre (sistnevnte bare litt)

Ikke spesielt vondt i hodet, men murrer litt innimellom.

Kan dette være SF?

Jeg er i uke 35+6

Anonymous poster hash: f1761...c04

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er undertrykket de er mest bekymret for når det kommer til svangerskap forgiftning. Og da over 90. Og panne hodepine. Er du bekymret ta med ny urinprøve og ts et nytt blodtrykk til legen

Skrevet

Undertrykket mitt er normalt 60/65.....

Skrevet

Eg fikk svangerskapsforgiftning ca siste mnd. Men eg ble ikke dårlig. De oppdaget det på konroll.

Men hadde mye vann i kroppen.

Anonymous poster hash: 3c555...9ea

Skrevet

Blodtrykket må være høyere skal det være svangerskapsforgiftning. Jeg hadde 145/90 og +1 på urinen, da var det begynnende svangerskapsforgiftning, sa de på sykehuset.

Anonymous poster hash: 3bbea...2eb

Skrevet

Hadde selv svangerskapsforgiftning og det utartet seg med trøtthet, hodepine, små "lys" som flimret foran øynene og høyt blodtrykk som ikke gikk ned. Jeg hadde kjempemye vann i kroppen

Skrevet

Blodtrykket må være høyere skal det være svangerskapsforgiftning. Jeg hadde 145/90 og +1 på urinen, da var det begynnende svangerskapsforgiftning, sa de på sykehuset.Anonymous poster hash: 3bbea...2eb

Hadde 145/95 skulle det stå. Hadde også myye vann i kroppen og flimring for øynene. Ingen hodepine, men den kommer visst ofte fremme, i pannen liksom.

Anonymous poster hash: 3bbea...2eb

Skrevet

Jeg er i uke 38+2 og har 145/95 i blodtrykk, noen ganger over, noen ganger under, har +1 på eggehvite, men har ikke svangerskapsforgiftning. Tror man hvertfall skal over 2+ i urinen, og blodtrykket er jo ofte høyere mot slutten...

Men det er nok greit å følge med:) det gjør de med meg.

Anonymous poster hash: 00b3e...9bb

Skrevet

Vært hos lege nå. Ikke svangerskapsforgiftning her, men følger med :)

Skrevet

Jeg var oppe i 185/110 og 3+ på protein, ble satt igang samme dag, uke 36. Følte meg "uggen", hadde pannehidepine de lux og lysglimt..

Anonymous poster hash: c4236...175

Skrevet

Det må faktisk ikke være så høyt. Jeg hadde +1 på urin. Bt 110/65 og ikke vann i kroppen. Følte meg bare generellt dårlig og ble sendt hjem flere ggr. Så ble jeg hasteinnlagt akutt for noe annet. De tok endel prøver utenom og, morgenen etter ble jeg vekket, for siste prøva hadde vist at jeg hadde svangerskapsforgiftning i tilleg til det jeg ble innlagt for. Hastesnitt, 15 min etter var gutten ute

Anonymous poster hash: f26c9...261

Skrevet

Nei det tror jeg ikke du har utifra det du skriver.

(Hilsen en med forgiftning i forrige svangerskap)

Anonymous poster hash: dae8f...3d7

Skrevet

Nei, men ville dratt til kontroll ukentlig for å passe på. Jeg hadde fullt utslag på urin og lett forhøyet blodtrykk. Dro tilbake på eget initiativ neste dag og hadde mye høyere blodtrykk, så da ble jeg hasteinnlagt. Hadde mye vann i beina, ellers ingen andre symptomer. 

Anonymous poster hash: 32d91...639
Skrevet

I tillegg er jeg utrolig trøtt og sliten, men sover dårlig. Mye kramper i leggene og har hovne legger/litt hovne føtter.. Og litt hovne fingre (sistnevnte bare litt)

Kan dette være SF?

Jeg er i uke 35+6

Det høres jo også ut som at mange av symptomene dine vil lette om du drikker mer vann. Man skal ha 6-8 glass vann om dagen som voksen og gjerne et par glass til om man er gravid. Det hjelper også om du har en påbegynnende urinveisinfeksjon, som gir proteiner i urinen. Drikk masse vann, drikk sitronvann, kjøp tranebærjuice og rens opp!

Jeg blir hoven i bena og får mye kramper om natten når jeg ikke drikker nok.

Skrevet

Nei, tror ikke det. Jeg hadde voldsomt mye vann i kroppen, kjente ikke igjen fjeset mitt. Øynene var nesten borte.. 

Anonymous poster hash: 11a53...127
Skrevet

Det er vanlig at BT stigger i slutten av svangerskapet.
Og utslag i urinen kan du også få uten at det betyr noe.
Vondt i hodet er det mange gravide som sliter med til tider uten at det har noe å si, det er bare noe som kan følge med det å være gravid.
BT ditt var ikke noe jeg ville bekymret meg for, som nevnt over så er det undertrykket en må se på, og da fra 90 og oppover.
Det har ikke så mye å si at du har lavt BT fra før, men en skal være mer obs ja, så hvis du er bekymret så snakk med lege, selv om jeg selv ikke ville ha reagert på det BTet.

Jeg har selv et lavt "normal"BT på rundt 100/60-115/68
Og på slutten av svangerskapene har det gjerne ligget på 130/80.
Det er jo ikke en stor stigning da, og jeg har aldri vært i nærheten av å ha SF, og ja jeg har også hatt litt utslag som du beskriver i urinen.

Skrevet

Kan dette være SF?

Jeg er i uke 35+6Anonymous poster hash: f1761...c04

Det høres jo også ut som at mange av symptomene dine vil lette om du drikker mer vann. Man skal ha 6-8 glass vann om dagen som voksen og gjerne et par glass til om man er gravid. Det hjelper også om du har en påbegynnende urinveisinfeksjon, som gir proteiner i urinen. Drikk masse vann, drikk sitronvann, kjøp tranebærjuice og rens opp!

Jeg blir hoven i bena og får mye kramper om natten når jeg ikke drikker nok.[/

Jeg drikker mye vann hver dag. Så tror ikke det er det.. Men skal holde et øye med det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...