Anonym bruker Skrevet 12. mai 2015 #1 Skrevet 12. mai 2015 Hvordan var ditt barn med ADHD ved 5-6 års alder? Vi er i utredning.. men jeg er veldig usikker på om dette er riktig diagnose. Spesielt siden mitt barn ikke har denne voldsomme aktiviteten! Noen som kunne gitt en liten beskrivelse? Kan nevne noen stikkord som gjelder for mitt barn: - Impulsiv (kan ikke utsette belønning. MYE mas omkring dette. Kan ikke vente på tur.) - Vansker med selvregulering og persepsjon (Overspiser til tider, spiser enormt fort og mye. Andre ganger glemmer å spise, kjenner ikke sult og kjenner ikke metthet). Sinne utbrudd når ting ikke går som barnet vil.. - rigid i lek, vil bestemme det meste. Motorisk urolig og kan ikke holde konsentrasjonen lenge foran tv eller om vi tegner osv. Skifter fra oppgave til oppgave. Anonymous poster hash: 80347...8d3
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2015 #2 Skrevet 12. mai 2015 Sønnen min var aldri urolig. I 4-5 års alderen var han veldig sjenert. Ville gjemme seg bort. Han ble bunnløst fortvilet hvis han opplevde urettferdighet. Veldig opptatt av "spesielle" ting, slik som bl.a insekter og fugler. Anonymous poster hash: c9a6f...248
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2015 #3 Skrevet 12. mai 2015 Sønnen min var aldri urolig. I 4-5 års alderen var han veldig sjenert. Ville gjemme seg bort. Han ble bunnløst fortvilet hvis han opplevde urettferdighet. Veldig opptatt av "spesielle" ting, slik som bl.a insekter og fugler. Anonymous poster hash: c9a6f...248 Er ikke det at barnet er urolig hovedkriteriet for en adhd diagnose? Og det at han er veldig interessert i spesielle ting, tyder jo mer på en aspergers diagnose, ble han utredet for det også? Bare lurer altså :-) Anonymous poster hash: 3f750...340
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2015 #4 Skrevet 12. mai 2015 Sønnen min var aldri urolig. I 4-5 års alderen var han veldig sjenert. Ville gjemme seg bort. Han ble bunnløst fortvilet hvis han opplevde urettferdighet. Veldig opptatt av "spesielle" ting, slik som bl.a insekter og fugler. Anonymous poster hash: c9a6f...248 Er ikke det at barnet er urolig hovedkriteriet for en adhd diagnose? Og det at han er veldig interessert i spesielle ting, tyder jo mer på en aspergers diagnose, ble han utredet for det også? Bare lurer altså :-) Anonymous poster hash: 3f750...340 Nei, det er ikke det. Anonymous poster hash: bc629...799
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2015 #5 Skrevet 12. mai 2015 Voldsom aktivitet og urolighet kan like gjerne være indre aktivitet og uroligheter - som tankespinn, konsentrasjonsproblemer, vansker med å holde på med en aktivitet eller lek, søvnproblemer etc. Anonymous poster hash: 3b228...ce0
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2015 #6 Skrevet 12. mai 2015 Sønnen min var aldri urolig. I 4-5 års alderen var han veldig sjenert. Ville gjemme seg bort. Han ble bunnløst fortvilet hvis han opplevde urettferdighet. Veldig opptatt av "spesielle" ting, slik som bl.a insekter og fugler. Anonymous poster hash: c9a6f...248 Er ikke det at barnet er urolig hovedkriteriet for en adhd diagnose? Og det at han er veldig interessert i spesielle ting, tyder jo mer på en aspergers diagnose, ble han utredet for det også? Bare lurer altså :-) Anonymous poster hash: 3f750...340 Nei, det er ikke det. Anonymous poster hash: bc629...799 Han ble utredet over 1.5 år hos Bupa. Vet ikke hvordan andre adhd barn er, svarer bare for mitt. Adhd er jo ingen sykdom men en personlighet. Så da finnes det vel like mange forskjellige typer adhd som det finnes mennesker med det. Anonymous poster hash: c9a6f...248
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2015 #7 Skrevet 12. mai 2015 Men hva med språk? barnet mitt var veldig tidlig ute med språket, og et av kriteriene er jo da forsinket språkutvikling! Anonymous poster hash: 80347...8d3
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2015 #8 Skrevet 12. mai 2015 Men hva med språk? barnet mitt var veldig tidlig ute med språket, og et av kriteriene er jo da forsinket språkutvikling! Anonymous poster hash: 80347...8d3 Sønnen min begynte å prate da han var 7 mnd. Han har 'alltid" pratet. Anonymous poster hash: c9a6f...248
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2015 #9 Skrevet 12. mai 2015 Sønnen min var aldri urolig. I 4-5 års alderen var han veldig sjenert. Ville gjemme seg bort. Han ble bunnløst fortvilet hvis han opplevde urettferdighet. Veldig opptatt av "spesielle" ting, slik som bl.a insekter og fugler. Anonymous poster hash: c9a6f...248 Er ikke det at barnet er urolig hovedkriteriet for en adhd diagnose? Og det at han er veldig interessert i spesielle ting, tyder jo mer på en aspergers diagnose, ble han utredet for det også? Bare lurer altså :-) Anonymous poster hash: 3f750...340 Nei, det er ikke det. Anonymous poster hash: bc629...799 Han ble utredet over 1.5 år hos Bupa. Vet ikke hvordan andre adhd barn er, svarer bare for mitt. Adhd er jo ingen sykdom men en personlighet. Så da finnes det vel like mange forskjellige typer adhd som det finnes mennesker med det. Anonymous poster hash: c9a6f...248 ADHD er ikke en personlighet. Anonymous poster hash: bc629...799
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2015 #10 Skrevet 12. mai 2015 Det stemmer overhodet ikke at Adhd er personlighet!!! Anonymous poster hash: d55df...95f
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2015 #11 Skrevet 12. mai 2015 Adhd er en ubalanse i nevrotransmitterne i hjernen. Det er arvelig, og gir bedre eller verre utslag ved positive eller negative påvirkninger fra miljøet rundt. Man kan ha adhd uten å være hyperaktiv. Da heter det adhd-uoppmerksom-impulsiv type. Anonymous poster hash: a9df2...f29
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2015 #12 Skrevet 12. mai 2015 Men hva med språk? barnet mitt var veldig tidlig ute med språket, og et av kriteriene er jo da forsinket språkutvikling! Anonymous poster hash: 80347...8d3 Sønnen min begynte å prate da han var 7 mnd. Han har 'alltid" pratet. Anonymous poster hash: c9a6f...248 Bare det lille du har skrevet er nok til å skjønne at sønnen din har aspergers/ autisme.. Pratet fra syv mnd alder! Opptatt/ opphengt i spesielle interesser. Ikke noe uro, hverken motorisk eller "indre". Tror jeg ville lest litt om aspergers var jeg deg... Og bedt om en ny utredning! Ang 5 åring med adhd: Han sliter med å sitte stille ved bordet, finner på unnskyldninger for å komme opp å gå. Litt vanskelig med overgangssituasjoner, trenger forberedelse. Vil styre leken, men ikke på en "inkluderende" måte. Problemer med å kontrollere følelser, blir ekstremt sint, ekstremt lei seg... Sånn er min adhd gutt ;-) Anonymous poster hash: 52f85...119
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2015 #13 Skrevet 12. mai 2015 Men hva med språk? barnet mitt var veldig tidlig ute med språket, og et av kriteriene er jo da forsinket språkutvikling!Anonymous poster hash: 80347...8d3 Sønnen min begynte å prate da han var 7 mnd. Han har 'alltid" pratet.Anonymous poster hash: c9a6f...248 Bare det lille du har skrevet er nok til å skjønne at sønnen din har aspergers/ autisme.. Pratet fra syv mnd alder! Opptatt/ opphengt i spesielle interesser. Ikke noe uro, hverken motorisk eller "indre". Tror jeg ville lest litt om aspergers var jeg deg... Og bedt om en ny utredning! Ang 5 åring med adhd: Han sliter med å sitte stille ved bordet, finner på unnskyldninger for å komme opp å gå. Litt vanskelig med overgangssituasjoner, trenger forberedelse. Vil styre leken, men ikke på en "inkluderende" måte. Problemer med å kontrollere følelser, blir ekstremt sint, ekstremt lei seg... Sånn er min adhd gutt ;-)Anonymous poster hash: 52f85...119 Hva enkelte kan lire ut av seg!!! Hvordan kan du basere det lille anonym:248 har skrevet på at sønnen har aspergers? Hvilken selverklært lege er du til å uttale deg om det? Du tar i allefall helt feil! Jeg var nøyaktig slik anonym:248 beskriver sin sønn. Jeg var sjenert, tilbakeholden, i overkant fasinert av spesielle/rare ting og jeg var ekstremt tidlig ute, dvs at jeg sprang runt som en tulling med hjelm da jeg var 8 mnd og hadde hele settninger da jeg fylte året. Likevel oppyller jeg full pott på kriteriene for ADHD. Jeg har alle av alle symptomer og hjernen min er brukt til forskning på st.olavs av den grunn. Jeg er også utredet for en hel haug med andre diagnoser, derrav autisme. Synes det er direkte stygt av deg å buse ut med slikt svada som at hun må få sjekket barnet for autisme. For det har du konkludert med å da stemmer det nemlig!? Anonymous poster hash: 57577...a9b
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2015 #14 Skrevet 13. mai 2015 Men hva med språk? barnet mitt var veldig tidlig ute med språket, og et av kriteriene er jo da forsinket språkutvikling!Anonymous poster hash: 80347...8d3 Sønnen min begynte å prate da han var 7 mnd. Han har 'alltid" pratet.Anonymous poster hash: c9a6f...248 Bare det lille du har skrevet er nok til å skjønne at sønnen din har aspergers/ autisme.. Pratet fra syv mnd alder! Opptatt/ opphengt i spesielle interesser. Ikke noe uro, hverken motorisk eller "indre". Tror jeg ville lest litt om aspergers var jeg deg... Og bedt om en ny utredning! Ang 5 åring med adhd: Han sliter med å sitte stille ved bordet, finner på unnskyldninger for å komme opp å gå. Litt vanskelig med overgangssituasjoner, trenger forberedelse. Vil styre leken, men ikke på en "inkluderende" måte. Problemer med å kontrollere følelser, blir ekstremt sint, ekstremt lei seg... Sånn er min adhd gutt ;-)Anonymous poster hash: 52f85...119 Hva enkelte kan lire ut av seg!!! Hvordan kan du basere det lille anonym:248 har skrevet på at sønnen har aspergers? Hvilken selverklært lege er du til å uttale deg om det? Du tar i allefall helt feil! Jeg var nøyaktig slik anonym:248 beskriver sin sønn. Jeg var sjenert, tilbakeholden, i overkant fasinert av spesielle/rare ting og jeg var ekstremt tidlig ute, dvs at jeg sprang runt som en tulling med hjelm da jeg var 8 mnd og hadde hele settninger da jeg fylte året. Likevel oppyller jeg full pott på kriteriene for ADHD. Jeg har alle av alle symptomer og hjernen min er brukt til forskning på st.olavs av den grunn. Jeg er også utredet for en hel haug med andre diagnoser, derrav autisme. Synes det er direkte stygt av deg å buse ut med slikt svada som at hun må få sjekket barnet for autisme. For det har du konkludert med å da stemmer det nemlig!? Anonymous poster hash: 57577...a9b Takk for god støtte. Det er selvsagt mye mer enn de to tingene jeg nevnte her. Jeg var selv inne på asberger da utredningen begynte, men dette avviste Bupa raskt. Men grundig undersøkelser i 1.5 år er jeg sikker på at de har gitt han riktig diagnose. Han er 13 år nå og "plagene" hans er ikke like sterke og tydelige som før. Anonymous poster hash: c9a6f...248
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå