Gå til innhold

Deres beste tips mot voksesmerter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en 2,5 åring som vrir seg i smerter og holder seg på leggene. Prøver å massere, men tilslutt måtte han få en paracet.

Det har skjedd tre ganger den siste mnd så nå er jeg veldig interessert i tips, både for å forhindre og lindre.

Anonymous poster hash: 07469...3c4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har et barn på 9 år, som har vært plaget med dette i årevis. Jeg masserer de vonde stedene og bruker varme.

Har kjøpt en sånn rispose som man varmer i mikroen som jeg legger under et ullteppe som jeg tuller bena til barnet inn i. Her får ungen kun paracet en gang i blandt og da gjerne hvis det går veldig utover nattesøvnen.

Man kan evt taen prat med legen, men tror ikke de anbefaler paracet som varig løsning.

Anonymous poster hash: 11224...c9a

Skrevet

Kald klut, massasje med litt krem eller olje. ikke undervurder placeboeffekten, en skje med litt syltetøy og beskjed om at dette kom til å hjelpe mot smerte etter en liten stund hjelper hvis ingen ting funker, ikke ha dårlig samvittighet for å gi en paracet!

Anonymous poster hash: d419f...83e

Skrevet

Jeg hadde sinnsyke voksesmerter som liten, og det som hjalp meg var et varmt bad eller varmepute!

Lykke til, er helt grusomt!

Skrevet

Jeg hadde også vonde voksesmerter som liten, gråt av smerter. Faren min masserte, men det beste var da han tok tar i foten og bøyde øverste delen fremover slik at de bakre leggmusklene ble strukket. Fikk aldri paracet og ville aldri gitt barnet mitt paracet for dette. Det er utrolig vondt, men tolererbart og god omsorg er fin smertestilling til det går over. 

Anonymous poster hash: c02fc...5ba
Skrevet

Takk for svar. Jeg har massert og hatt på varme, men han er nok for liten til å skjønne at han må ligge rolig og ha på varme omslag.

Når ungen min kryper rundt og skriker av smerter gir jeg paracet uten å nøle, men hvis dette viser seg å skje ofte så vil jeg selvsagt søke andre løsninger.

Skal prøve rispose og så har jeg bestilt en salve mot stive muskler som barn kan bruke. Hadde voksesmerter selv og husker hvor grusomt det var.

Takk for svar, alle sammen :) og jeg tar gjerne mot enda flere råd.

Hi

Anonymous poster hash: 07469...3c4

Skrevet

Ene barnet vårt har vært veldig plaget med voksesmerter i flere år.

Vi har brukt risvarmepute. (de koster en brøkdel på Clas Ohlson i forhold til f.eks helsekost/apotek)Har flere ganger måttet ty til Paracet.

Ellers så får du en krem som heter Perozin på helsekost. Denne er fin. Om du er i Danmark eller har noen som kan handle med for deg så har de en krem som heter "muskel creme" bl.a BILKA selger disse. Den er den samme som Perozin men med sterkere virkestoffer.(ca halv pris på kremen i Danmark)

Om du har badekar så hjelper det veldig å ligge i varmt vann😊

Håper noe av dette kan hjelpe barnet ditt!

Skrevet

Kraftig massasje og paracet. Det er grusomt vondt når de er plaget med voksesmerter. Her kommer de verste smertene som regel kveldene etter et høyt aktivitetsnivå på dagtid.

Anonymous poster hash: 22ed2...74b

Skrevet

Du kan bruke magnesiumolje forebyggende, eller bade i magnesiumsalt (epsom salt) Min datter har ikke hatt voksesmerter etter at vi startet med dette.

Anonymous poster hash: c61e2...357

Skrevet

Legg pute under bena 😊

Anonymous poster hash: e5e4f...2d5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...