Anonym bruker Skrevet 12. mai 2015 #1 Skrevet 12. mai 2015 Sønnen min har hatt livsforsikring/barneforsikring fra if fra han var 6 mnd. Da han var 9 år fikk han adhd diagnose. Jeg kontaktet da if og spurte om han hadde krav på noen utbetaling. Men nei. Adhd gir ikke rett på det. Hvordan kan de luke ut enkelte tilstander? Anonymous poster hash: db83d...6e5
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2015 #2 Skrevet 12. mai 2015 Jeg tror Frende er de eneste som støtter enkelte psykiske diagnoser dessverre Anonymous poster hash: e3f22...37d
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2015 #3 Skrevet 12. mai 2015 de nyere barneforsikringene dekker ikke "F"-diagnoser som ADHD. Anonymous poster hash: 3e118...d01
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2015 #4 Skrevet 12. mai 2015 Barneforsikringer dekker svært lite. Spiller på foreldrene sin frykt og på at vi ikke leser alt med liten skrift Anonymous poster hash: acb74...f1b
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2015 #5 Skrevet 12. mai 2015 Den forsikringen varer jo til 26 år. Kan han automatisk få videre livsforsikring hos de etter det? Eller vil de si nei pga adhd? Hi Anonymous poster hash: db83d...6e5
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2015 #6 Skrevet 12. mai 2015 Den forsikringen varer jo til 26 år. Kan han automatisk få videre livsforsikring hos de etter det? Eller vil de si nei pga adhd? Hi Anonymous poster hash: db83d...6e5 Ja det har han krav på så lenge han fikk diagnosen lenge etter at forsikringen var skrevet. Så sånn sett er det jo bra, dere hadde nok ikke fått samme forsikring den dag i dag, med diagnose. Anonymous poster hash: e3f22...37d
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2015 #7 Skrevet 12. mai 2015 Den forsikringen varer jo til 26 år. Kan han automatisk få videre livsforsikring hos de etter det? Eller vil de si nei pga adhd? Hi Anonymous poster hash: db83d...6e5 Ja det har han krav på så lenge han fikk diagnosen lenge etter at forsikringen var skrevet. Så sånn sett er det jo bra, dere hadde nok ikke fått samme forsikring den dag i dag, med diagnose. Anonymous poster hash: e3f22...37d Så han må ikke levere ny plettfri legeattest? Hi Anonymous poster hash: db83d...6e5
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2015 #8 Skrevet 12. mai 2015 Sønnen min har hatt livsforsikring/barneforsikring fra if fra han var 6 mnd. Da han var 9 år fikk han adhd diagnose. Jeg kontaktet da if og spurte om han hadde krav på noen utbetaling. Men nei. Adhd gir ikke rett på det. Hvordan kan de luke ut enkelte tilstander? Anonymous poster hash: db83d...6e5 Vi tok diagnosen ut av invaliditetsdekningen blant annet fordi det var vanskelig å få til rettferdige erstatningsoppgjør (vanskelig å få gode forsikringsfaglige spesialisterklæringer innen barnepsykiatri) etterhvert ble også erstatningsutbetalingene på slike diagnoser så ekstremt høye at prisen på produktet måtte ha økt til en pris kundene neppe var villige til å betale. Dette gjelder på vår forsikring kun invaliditet. Vi utbetaler f.eks årlig stønad til foreldrene i inntil 5 år om NAV har innvilget hjelpestønad. Dette er uavhengig av diagnose. Anonymous poster hash: 178e3...5f3
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2015 #9 Skrevet 12. mai 2015 Den forsikringen varer jo til 26 år. Kan han automatisk få videre livsforsikring hos de etter det? Eller vil de si nei pga adhd? Hi Anonymous poster hash: db83d...6e5 Ja det har han krav på så lenge han fikk diagnosen lenge etter at forsikringen var skrevet. Så sånn sett er det jo bra, dere hadde nok ikke fått samme forsikring den dag i dag, med diagnose. Anonymous poster hash: e3f22...37d Så han må ikke levere ny plettfri legeattest?Hi Anonymous poster hash: db83d...6e5 Dette varierer fra selskap til selskap. Noen foretar ny risikovurdering ved overgang til voksendekninger, andre ikke. Anonymous poster hash: 178e3...5f3
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2015 #10 Skrevet 12. mai 2015 Den forsikringen varer jo til 26 år. Kan han automatisk få videre livsforsikring hos de etter det? Eller vil de si nei pga adhd? Hi Anonymous poster hash: db83d...6e5 Ja det har han krav på så lenge han fikk diagnosen lenge etter at forsikringen var skrevet. Så sånn sett er det jo bra, dere hadde nok ikke fått samme forsikring den dag i dag, med diagnose. Anonymous poster hash: e3f22...37d Så han må ikke levere ny plettfri legeattest?Hi Anonymous poster hash: db83d...6e5 Dette varierer fra selskap til selskap. Noen foretar ny risikovurdering ved overgang til voksendekninger, andre ikke. Anonymous poster hash: 178e3...5f3 Gjør if det? Hi Anonymous poster hash: db83d...6e5
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2015 #11 Skrevet 12. mai 2015 Sønnen min har hatt livsforsikring/barneforsikring fra if fra han var 6 mnd. Da han var 9 år fikk han adhd diagnose. Jeg kontaktet da if og spurte om han hadde krav på noen utbetaling. Men nei. Adhd gir ikke rett på det. Hvordan kan de luke ut enkelte tilstander? Anonymous poster hash: db83d...6e5 Vi tok diagnosen ut av invaliditetsdekningen blant annet fordi det var vanskelig å få til rettferdige erstatningsoppgjør (vanskelig å få gode forsikringsfaglige spesialisterklæringer innen barnepsykiatri) etterhvert ble også erstatningsutbetalingene på slike diagnoser så ekstremt høye at prisen på produktet måtte ha økt til en pris kundene neppe var villige til å betale. Dette gjelder på vår forsikring kun invaliditet. Vi utbetaler f.eks årlig stønad til foreldrene i inntil 5 år om NAV har innvilget hjelpestønad. Dette er uavhengig av diagnose. Anonymous poster hash: 178e3...5f3 Hvem er "vi"? Anonymous poster hash: db83d...6e5
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2015 #12 Skrevet 12. mai 2015 Sønnen min har hatt livsforsikring/barneforsikring fra if fra han var 6 mnd. Da han var 9 år fikk han adhd diagnose. Jeg kontaktet da if og spurte om han hadde krav på noen utbetaling. Men nei. Adhd gir ikke rett på det. Hvordan kan de luke ut enkelte tilstander? Anonymous poster hash: db83d...6e5 Vi tok diagnosen ut av invaliditetsdekningen blant annet fordi det var vanskelig å få til rettferdige erstatningsoppgjør (vanskelig å få gode forsikringsfaglige spesialisterklæringer innen barnepsykiatri) etterhvert ble også erstatningsutbetalingene på slike diagnoser så ekstremt høye at prisen på produktet måtte ha økt til en pris kundene neppe var villige til å betale. Dette gjelder på vår forsikring kun invaliditet. Vi utbetaler f.eks årlig stønad til foreldrene i inntil 5 år om NAV har innvilget hjelpestønad. Dette er uavhengig av diagnose. Anonymous poster hash: 178e3...5f3 Jobber m oppgjør på barneforsikring, glemte å si det:-) Anonymous poster hash: 178e3...5f3
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2015 #13 Skrevet 12. mai 2015 Den forsikringen varer jo til 26 år. Kan han automatisk få videre livsforsikring hos de etter det? Eller vil de si nei pga adhd? Hi Anonymous poster hash: db83d...6e5 Ja det har han krav på så lenge han fikk diagnosen lenge etter at forsikringen var skrevet. Så sånn sett er det jo bra, dere hadde nok ikke fått samme forsikring den dag i dag, med diagnose. Anonymous poster hash: e3f22...37d Så han må ikke levere ny plettfri legeattest?Hi Anonymous poster hash: db83d...6e5 Det vet jeg ikke sikkert, men hos Frende fikk jeg beskjed om at uansett diagnose senere år, gjalt forsikringen så lenge den var tegnet tidlig. Altså før evt tegn til sykdommer etc. Da var man forsikret "livet ut" så lenge man fortsatte å betale. Men det er noe om du valgte den beste, mellomste, dårligste, for jeg mener å huske at engangsutbetalingen uansett ikke gjelder alle diagnoser (som adhd f.eks) mens månedtlig utbetaling dersom han skulle bli ufør (pga adhd eller ting som har tilknytning til diagnosen) gjelder uansett årsak. Så det har han i alle fall rett på.. Ble veldig rotete, håper du forstod ;-) Anonymous poster hash: e3f22...37d
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2015 #14 Skrevet 12. mai 2015 Sønnen min har hatt livsforsikring/barneforsikring fra if fra han var 6 mnd. Da han var 9 år fikk han adhd diagnose. Jeg kontaktet da if og spurte om han hadde krav på noen utbetaling. Men nei. Adhd gir ikke rett på det. Hvordan kan de luke ut enkelte tilstander? Anonymous poster hash: db83d...6e5 Vi tok diagnosen ut av invaliditetsdekningen blant annet fordi det var vanskelig å få til rettferdige erstatningsoppgjør (vanskelig å få gode forsikringsfaglige spesialisterklæringer innen barnepsykiatri) etterhvert ble også erstatningsutbetalingene på slike diagnoser så ekstremt høye at prisen på produktet måtte ha økt til en pris kundene neppe var villige til å betale. Dette gjelder på vår forsikring kun invaliditet. Vi utbetaler f.eks årlig stønad til foreldrene i inntil 5 år om NAV har innvilget hjelpestønad. Dette er uavhengig av diagnose. Anonymous poster hash: 178e3...5f3 Hvem er "vi"? Anonymous poster hash: db83d...6e5 Tør ikke oppgi selskap her inne, da jeg fort kan bli identifisert. Men det er ikke IF, kjenner ikke deres praksis. Anonymous poster hash: 178e3...5f3
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2015 #15 Skrevet 12. mai 2015 Sønnen min har hatt livsforsikring/barneforsikring fra if fra han var 6 mnd. Da han var 9 år fikk han adhd diagnose. Jeg kontaktet da if og spurte om han hadde krav på noen utbetaling. Men nei. Adhd gir ikke rett på det. Hvordan kan de luke ut enkelte tilstander? Anonymous poster hash: db83d...6e5 Vi tok diagnosen ut av invaliditetsdekningen blant annet fordi det var vanskelig å få til rettferdige erstatningsoppgjør (vanskelig å få gode forsikringsfaglige spesialisterklæringer innen barnepsykiatri) etterhvert ble også erstatningsutbetalingene på slike diagnoser så ekstremt høye at prisen på produktet måtte ha økt til en pris kundene neppe var villige til å betale. Dette gjelder på vår forsikring kun invaliditet. Vi utbetaler f.eks årlig stønad til foreldrene i inntil 5 år om NAV har innvilget hjelpestønad. Dette er uavhengig av diagnose. Anonymous poster hash: 178e3...5f3 Hvem er "vi"? Anonymous poster hash: db83d...6e5 Tør ikke oppgi selskap her inne, da jeg fort kan bli identifisert. Men det er ikke IF, kjenner ikke deres praksis. Anonymous poster hash: 178e3...5f3 Får man ny forsikring hos dere når barneforsikringen går ut, om man har fått diagnosen adhd 8 år etter forsikringen ble tegnet? Hi Anonymous poster hash: db83d...6e5
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2015 #16 Skrevet 12. mai 2015 Sønnen min har hatt livsforsikring/barneforsikring fra if fra han var 6 mnd. Da han var 9 år fikk han adhd diagnose. Jeg kontaktet da if og spurte om han hadde krav på noen utbetaling. Men nei. Adhd gir ikke rett på det. Hvordan kan de luke ut enkelte tilstander? Anonymous poster hash: db83d...6e5 Det står vel ganske tydelig i forsikringspapirene dine. Iallefall i mine - psykisk sykdom dekkes ikke. Anonymous poster hash: d56fa...923
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2015 #17 Skrevet 12. mai 2015 Joda det står. Syns bare det er så urettferdig. Betaler jo endel på forsikringen. Hi Anonymous poster hash: db83d...6e5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå