Gå til innhold

Får dere hvilt dere om kvelden???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her går det i ett kjør helt til vi stuper i seng...har 4 barn da...mye som må gjøres, særlig når man har små barn(fra 0-7)....savner å kunne hvile meg litt før sengetid...(nå sitter jeg å venter mens ene er på do)😝...får dere hvilt dere??????

Anonymous poster hash: d591d...591

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, men eldste er 5år, og legger seg i halv 8 tiden. Er jeg heldig så sovner han kjapt.

Jeg nyter lang alenetid!!! Vet at den snart blir borte.. Ofte så er det husarbeid osv og som må gjøres, så er ikke sånn at jeg bare hviler..

Anonymous poster hash: a6f02...409
Gjest Sekretøsa
Skrevet

Hehehe.... hvile?? Nei, det utgår. Her er det ikke stille før omtrent nå, og da er det en million ting som skal ordnes...

Skrevet

Vel hvilte meg i går og det straffet seg i dag. Jeg og samboer satt hele kvelden i går etter at barna sovna i 20 tiden (deilig😊). Så nå satt jeg meg nettopp ned etter å ha bakt brød, vasket og brettet klær mens samboer ryddet kjøkkenet. Nå står gulvvasken for tur samtidig som jeg ser Greys😉 blir vel natta i 23-2330 tiden. Å sånn går no dagan!

Anonymous poster hash: 64fd4...7bf

Skrevet

Ja her slapper jeg alltid av på kvelden etter at barna har lagt seg. Hva er alle disse tingene dere må gjøre på kvelden? Klærne vasker jeg om dagen og bretter innimellom, kjøkkenet blir ryddet og vasket rett etter middag. Barna rydder opp etter seg før leggetid, og vi legger frem klær til barna når vi tar kveldsstellet. Matpakker blir smurt ferske på morgenen.

Så når barna er i seng så koser jeg meg med en bok, ser på TV, koser med mannen eller prater med venninner på telefonen. :)

Skrevet

Minste legger seg 19.30, og fra da til min leggetid er jeg parkert i sofaen :P

De tre andre er så store at de ordner seg selv (13-20) :)

Anonymous poster hash: 35288...7f7

Skrevet

Når barna har lagt seg gjør jeg minst mulig. Ordner husarbeid på ettermiddag/ helg. Eldste er såpass stor at det sjelden er stille før 21-21.30 så blir ikke så lang avslapningstid

Anonymous poster hash: b0451...053

Skrevet

Japp. Men jeg har bare ett barn.Han sovner fort.

Husarbeid og avslapping på kvelden :)

Anonymous poster hash: 72585...de1

Skrevet

Å jada, stille og rolig her i huset etter kl 20-20.30. Gjør ikke noe særlig med husarbeid på kvelden.Jeg rydder konsekvent etter meg med engang(og barna må gjør delvis de samme, er 4 og 6 år) og liker ikke å ha rot rundt meg. Er alene med dem.

Anonymous poster hash: 5c698...800
Skrevet

Ja. Har 3 små og hviler eller trener om kvelden. Hvis jeg ikke sitter på pc-en og jobber da...

Anonymous poster hash: 8c645...85b

Skrevet

Ett barn, det er helt perfekt.

Da får en det beste fra to verdener.

Kos med barn og slappe av og egentid når barnet har lagt seg.

Anonymous poster hash: 266d8...a0a
Skrevet

Har to barn, en baby og en skolegutt. De sover begge to innen halv 8, så det blir mye tid til å bare være oss. Vi rydder etterhvert som vi roter, så støvsuging og eventuell gulvvask går veldig fort. Tømme oppvaskmaskinen tar fem minutter, og å sette på en maskin klær er ikke noe stress siden alt er sortert på forhånd. 

Før var det kaos her, men etter å ha tatt noen grep er alt mye lettere.

Anonymous poster hash: d3b1f...72c
Skrevet

Ja, det gjør jeg. Trent får jeg også. Så lenge vi ikke trenger å være så perfekte bestandig går det helt fint.

Anonymous poster hash: b6161...685
Skrevet

Ja, har som regel alltid det. Tar en runde med rydding/vasking, men egentlig aldri om klokka blir mer enn 21. Da får det vente.

Skrevet

Jeg vil vel si at det blir bedre, selv om jeg har sett noen mene det motsatte også. Selv når vi har fem barn her (egne og stebarn) så syns jeg at jeg får hvilt meg veldig mye om jeg vil, fra tidlig kveld.

Skrevet

Har bare ett barn å han legger seg 19.30 å sover hele natten så jeg har tid til mye hvile om jeg bare hadde prioritert det.

Skrevet

eh, ja..... handler om å prioritere det. For meg gjør det ikke noe om huset ikke er perfekt hver kveld. Ingen som har dødd av at det har vært noen klær som burde ha vært brettet eller om oppvaskmaskinen ikke er tømt. Faktisk ingen som har dødd av at det har vært litt oppvask på benken eller rot på badet heller. 

Merker jeg blir litt matt av denne trenden med at man som kvinne skal fly rundt å rydde, vaske og styre til en hver tid slik at alt er perfekt, for å i neste øyeblikk klage til kjente og ukjente om at man ALDRI får slappet av og at man er så sliten.... Man får ikke noe "ekstra poeng" av meg for å slite ut seg selv for å skape et perfekt ryddet hjem. 

Anonymous poster hash: 6f115...2bf
Skrevet

Jupp, hviler hver eneste kveld.

Det er viktig for humøret og trivselen min. Huset klarer seg, klesvasken tas innimellom og designinteriøret får vente til ungene klarer seg selv og jeg har overskudd til det.

Jeg dør ikke av litt støv, noen flekker og litt rot. Men jeg då godt som dør hvis jeg ikke får hvile. Alt til sin tid :-)

Skrevet

Ja, men er gravid med nr 3 nå og ser ikke for meg at det blir så mye hvile etter permisjonsslutt.

Anonymous poster hash: 98f92...0f1

Skrevet (endret)

Var mer av det da ungene var mindre faktisk, da sovnet de jo tidligere om kvelden. Nå er de 10 og snart 8 år, og har tydeligvis ikke særlig stort søvnbehov. Jeg står grytidlig opp hver morgen, så må komme meg i seng til senest kl 22, så det blir i grunn veldig lite hviletid og kveldsro her. Det er jo slitsomt på en annen måte å ha litt større barn enn små barn, bare så det er sagt, men slitsomt er det uansett selv om man ikke akkurat går rundt å bærer på dem :lol: Lekser som skal gjøres og som de trenger hjelp med, fritidsaktiviteter som skal følges opp med tilhørende dugnader osv + ellers alt av husarbeid som følger med det å ha en familie. Prøver jo å få ungene til å ta litt inni mellom, men det er mest for å lære dem ansvar og å hjelpe til, for jeg føler ikke jeg gjør noe mindre nå enn før vi begynte med det ;)

Endret av MTF

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...