Gå til innhold

Hvor mange tenner har du rotfylt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Anonymous poster hash: 6cfec...862

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen.

Er 40 år gammel og har alltid vært flink med tannhygiene og går jevnlig til tannlege for å være sikker på at evt småhull tas før de utvikler seg til kratere.

Har også vært heldig og aldri slått tenner så de har måttet rotfylle pga det.

Anonymous poster hash: ee867...af1

Skrevet

1. Fikk skade på den i lek da jeg gikk i 4.-5. klasse.

Anonymous poster hash: 54ca2...cdb

Skrevet

Ingen. 45 år.

Anonymous poster hash: 5587d...c7a
Skrevet

Ingen, er 31 år. Ikke hatt hull heller.

Anonymous poster hash: 8cdeb...d12
Skrevet

2. Den ene tannen fikk et slag da jeg var liten. Den andre tannen var etter en dårlig fylling av et mindre hull da jeg var liten, som i ettertid utviklet større hull under fyllinga... 

Er 25. Har alltid vært nøye med tannhygiene, men jeg har alltid lett fått hull. Jeg går jevnlig til tannlege, så det er stort sett snakk om små hull som blir tatt tidlig. Forebygger for harde livet, og tannlegen sier jeg har rene tenner, men tenner som får lett hull. 

Anonymous poster hash: 55ae9...b98
Skrevet

To. Begge etter hjerteoperasjon og pga medisiner. Dette var hull jeg hadde fylt som ungdom. Og som døde. Da må de rotfylles.

Jeg har også måtte Borre i mange småhull som kommer pga medisiner og dårlig immunforsvar. Pusser tenner 3 ganger for dag. Bruker tanntråd og fluor skyll. Enda får jeg hull.

Anonymous poster hash: 80ad1...d21

Skrevet

Jeg har rotfylt fire tenner og trukket to... Har dårlige tenner, og burde vært flinkere til å oppsøke tannlegen jevnlig!

Anonymous poster hash: 74ecc...cd1

Skrevet

Rotfylt 2 er 32år. Har en fortann som også må tas pga den er død etter slag i barndom. Men ingen hast enda selv om den er litt mer misfarget enn andre fortennene. Har vært uheldig med mange skader og knekte jeksler 😳 pusser to ganger om dagen bruker tanntråd noen ganger. Vært livredd tannlegen og hadde et opphold fra tannlege ca 10 år.... Var så klart blitt store hull når jeg tok meg i nakkeskinnet og dro. Derav rotfyllingene. Ellers har jeg mye store fyllinger. Nå går jeg regelmessig til tannlegen men har fortsatt hull!! Dårlige tenner....

Anonymous poster hash: 227d2...bfa

Skrevet

Ingen.

Er 40 år gammel og har alltid vært flink med tannhygiene og går jevnlig til tannlege for å være sikker på at evt småhull tas før de utvikler seg til kratere.

Har også vært heldig og aldri slått tenner så de har måttet rotfylle pga det.

Anonymous poster hash: ee867...af1

Det var da et svært så forenklet syn på verden... Om det var så enkelt hadde nok de fleste nordmenn hatt fine tenner gitt.

Jeg har ikke rotfylt noen tenner, iallefall ikke enda, men etter sykdom og medisiner så er ikke tennene mine så bra som de engang var, selv om jeg er nøye med munnhygienen.

Anonymous poster hash: 4435c...d87

Skrevet

Hvilke medisiner er det som kan gjøre tennene dårligere?

Jeg er 40 år, hadde sterke, friske tenner til jeg var 30 ca. Hatt masse hull etter det, ingen rotfyllinger enda...

Anonymous poster hash: 11f8e...4b6
Skrevet

Hvilke medisiner er det som kan gjøre tennene dårligere?

Jeg er 40 år, hadde sterke, friske tenner til jeg var 30 ca. Hatt masse hull etter det, ingen rotfyllinger enda...

Anonymous poster hash: 11f8e...4b6

For min del er det Levaxin, som gir munntørrhet, i kombinasjon med allergi. Det gir et dårlig utgangspunkt.

Anonymous poster hash: 4435c...d87

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...