Gå til innhold

Forhandle om lønn som sykepleier?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har blitt tilbudt 100% fast stilling som sykepleier i kommunal sektor. Hvordan er det å forhandle om lønn? Noen med erfaring? I så fall, hvilken lønn er realistisk og hvordan går jeg frem?

:-)

Anonymous poster hash: fc0d9...94a
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er ikke sykepleier, men jobber som barnevernspedagog i kommunen. Ble ansatt like etter jul i år og da forhandlet jeg lønna opp 60 000,- Fikk presset den opp pga. mangel på kompetente søkere (noe jeg visste), fikk bedre uttelling for kurs og kompetanseheving, og så fikk jeg en ekstra utjevning pga. god lønn i min tidligere jobb (som var barnevernspedagog i en annen kommune).

Anonymous poster hash: 4ed95...cd3
Skrevet

HI her.

Jeg vet jo ikke hvordan de andre søkerene er. Jeg er selv nyutdannet så er nok ikke like kompetent som mange andre. Men jeg jobber på et sykehus i sommer med bedre lønn (grunnet generell ansinitet) og de aller aller fleste pleier jo å få tilbudt om vikar eller fast stilling etter å ha jobbet på et sykehus. Ikke 100% men likevel. Er dette noe jeg kan bruke som et argument? Hva sier jeg og hvordan går jeg frem? :-)

Anonymous poster hash: fc0d9...94a
Skrevet

Du kan be dem om å regne ut ansienniteten din på nytt og du kan si fra du hadde i sommerjobben din. Begyn der og se hva de foreslår.

Anonymous poster hash: 4ed95...cd3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...