Anonym bruker Skrevet 12. mai 2015 #1 Skrevet 12. mai 2015 Er det noen her inne som har forsikring på barna? i så fall hvor mye betaler dere i månden og hvor mange barn? Her har svigermor nærmest tvunget oss til å bestille, men jeg se ikke hvor mye bruk får forsikringen vi kan ha. Jeg sa til hun at jeg sko bestille når jeg følte får det , men da sa hun bare at det sko du ha fiksa når h*n ble født for det er noe alle MÅ ha uansett hva. Siden jeg ikke gjorde noe med det tok hun saken i egne hender og bestillte selv mot min vilje så nå er jo mannen nødt til å betale nærmast 450kr i månden får dette, helt ærlig syns jeg dette bare er penger som blir kastet ut av vinduet. Jeg har sakt til mannen at vis hun har så j***** lyst å forsikra h*n så burde hun betale det selv. jeg vet ikke helt hva jeg skal tenkte om dette Anonymous poster hash: ab837...253
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2015 #2 Skrevet 12. mai 2015 Er dette tull? Har hun bestilt noe i deres navn må dere anmelde henne. Anonymous poster hash: 740bd...d70
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2015 #3 Skrevet 12. mai 2015 Bare å avbestille. Leste en sak om en som hadde barneforsikring på barnet sitt, da det ble langvarig sykt så ble det som forsikringen skulle dekke, dekket av staten uansett... Anonymous poster hash: 857eb...9a3
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2015 #4 Skrevet 12. mai 2015 Vi har barneforsikring, men er usikker på hva vi betaler... Men din svigermor kan ikke bare gå å bestille forsikring for dere. Det må jo være signatur fra foreldre? Anonymous poster hash: 0a927...9cf
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2015 #5 Skrevet 12. mai 2015 Er det mulig å være så uvitende? Dersom barnet blir ufør, hvor mye tror du barnet får da? Hvor mange sykdommer eller skader tror du kan dukke opp innen barnet er voksen og innser selv at det trenger forsikring? Har en barneforsikring, slipper en ny helseerklæring (hvis en har rett forsikring). Vi har for øvrig fått utbetaling fra barneforsikringer, både dagpenger i forbindelse med innleggelse på sykehus, og engangsutbetaling når hun fikk en diagnose. Hvis vi ikke hadde hatt forsikringen, ville hun fått forbehold om sykdom som kan relateres til diagnosen når hun en gang ville tegne egen forsikring. Anonymous poster hash: d5a33...b96
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2015 #6 Skrevet 12. mai 2015 Er det mulig å være så uvitende? Dersom barnet blir ufør, hvor mye tror du barnet får da? Hvor mange sykdommer eller skader tror du kan dukke opp innen barnet er voksen og innser selv at det trenger forsikring? Har en barneforsikring, slipper en ny helseerklæring (hvis en har rett forsikring). Vi har for øvrig fått utbetaling fra barneforsikringer, både dagpenger i forbindelse med innleggelse på sykehus, og engangsutbetaling når hun fikk en diagnose. Hvis vi ikke hadde hatt forsikringen, ville hun fått forbehold om sykdom som kan relateres til diagnosen når hun en gang ville tegne egen forsikring. Anonymous poster hash: d5a33...b96 Det jeg snakker om er at hun han rett og slett overkjørt meg, jeg har sakt nei til henne om dette siden jeg hadde tenkt å bestille etter hver når jeg finner ut hva som er best får barnet osv. Men det jeg reagerte på var at hun plutselig hadde bestilt det uten at jeg hadde vært enig i det, det er det jeg reagerte på! o.o Anonymous poster hash: ab837...253
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2015 #7 Skrevet 12. mai 2015 Er det mulig å være så uvitende? Dersom barnet blir ufør, hvor mye tror du barnet får da? Hvor mange sykdommer eller skader tror du kan dukke opp innen barnet er voksen og innser selv at det trenger forsikring? Har en barneforsikring, slipper en ny helseerklæring (hvis en har rett forsikring). Vi har for øvrig fått utbetaling fra barneforsikringer, både dagpenger i forbindelse med innleggelse på sykehus, og engangsutbetaling når hun fikk en diagnose. Hvis vi ikke hadde hatt forsikringen, ville hun fått forbehold om sykdom som kan relateres til diagnosen når hun en gang ville tegne egen forsikring. Anonymous poster hash: d5a33...b96 Samme her. Har også fått engangsutbetaling pga diagnose. Men det beste er at barnet har mulighet til å ta med seg forsikringa videre. Skulle barnet ha blitt forsikret nå ville vi enten måtte ha betalt svinmye eller ikke fått forsikring i det hele tatt. Vi har Storebrand. Betaler ca 270,- i mnd. Anonymous poster hash: 1126b...983
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2015 #8 Skrevet 12. mai 2015 Er det mulig å være så uvitende? Dersom barnet blir ufør, hvor mye tror du barnet får da? Hvor mange sykdommer eller skader tror du kan dukke opp innen barnet er voksen og innser selv at det trenger forsikring? Har en barneforsikring, slipper en ny helseerklæring (hvis en har rett forsikring). Vi har for øvrig fått utbetaling fra barneforsikringer, både dagpenger i forbindelse med innleggelse på sykehus, og engangsutbetaling når hun fikk en diagnose. Hvis vi ikke hadde hatt forsikringen, ville hun fått forbehold om sykdom som kan relateres til diagnosen når hun en gang ville tegne egen forsikring. Anonymous poster hash: d5a33...b96 Det jeg snakker om er at hun han rett og slett overkjørt meg, jeg har sakt nei til henne om dette siden jeg hadde tenkt å bestille etter hver når jeg finner ut hva som er best får barnet osv. Men det jeg reagerte på var at hun plutselig hadde bestilt det uten at jeg hadde vært enig i det, det er det jeg reagerte på! o.o Anonymous poster hash: ab837...253 Men hun visste jo best i denne situasjonen. Dere har hatt mulighet lenge til å skaffe forsikring, men valgt å ikke gjøre det. Plutselig blir barnet syk, da er det for sent. Hvis mine barn ikke har vett nok til å forsikre sine fremtidige barn, vil garantert jeg gjøre det. Men da betaler jeg også, men det er ikke sikkert din svigermor har råd til det? Anonymous poster hash: d5a33...b96
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2015 #9 Skrevet 12. mai 2015 Barneforsikring bør tegnes så fort som mulig. Får barnet ditt en sykdom/skade/langt sykehusopphold før dere tegner forsikring vil dere ikke få noen utbetalinger i fremtiden som gjelder den diagnosen. Vi har barneforsikring på våre 2 barn, tror vi betaler 3000 i året pr. Barn. Flere år etter at vi tegnet forsikring fikk vårt barn påvist en varig funksjonshemming. Vi har til nå fått utbetalt 1,5 mill kr. i forsikringer. I tillegg vil de foreta en siste vurdering når barnet blir 18 år i forhold til uføreutbetaling. Har til nå fått utbetaling ifht medisinsk invaliditet. Disse pengene vil bidra til å sikre barnet vårt når det blir voksen. Så vi betaler vår barneforsikring med glede og håper vi ALDRI trenger å bruke/få utbetalt forsikring på vårt andre barn! Anonymous poster hash: 27e89...932
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå