Anonym bruker Skrevet 12. mai 2015 #1 Skrevet 12. mai 2015 Har en førsteklassing og det er meningen vi skal treffe klassen med foreldre i kveld på sosialt samvær, men gutten har ikke lyst. Har prøvd å overtale uten hell. Han er sliten etter skole og sfo og vil bare slappe av hjemme. Jeg føler det blir så dumt om vi er de eneste som ikke møter, men så vil jeg ikke tvinge ham heller. Han sliter litt med det sosiale, men føler ikke på det selv og er fornøyd med hvordan han har det, selv om både vi og lærere skulle ønske han gled bedre inn i gruppen. Han blir utredet på bup, og behandleren mener at det viktigste er at han har det greit og så lenge han ikke føler seg uttafor så må han ikke til enhver pris være så sosial. Hva tenker dere. Burde jeg "tvinge" ham til å dra eller skal jeg la han få slappe av hjemme? Anonymous poster hash: 1d92b...ddf
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2015 #2 Skrevet 12. mai 2015 Gutten trives med det sosiale som er nå, men alle voksne roper varsko her og presser han fordi dere ikke er fornøyde? Syns dere burde la gutten bestemme. Jeg er ikke av den sosiale typen og er glad jeg vokste opp med en familie som skjønte dette. Anonymous poster hash: 5daac...8b9
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2015 #3 Skrevet 12. mai 2015 Vi ønsker bare ikke at han skal føle seg helt utenfor gruppen, men vil jo ikke tvinge ham. Det er jo derfor jeg spør om råd. Vi ser han sklir mer og mer ut av gruppen, og vil ikke at han pluselig skal stå helt alene. Anonymous poster hash: 129e7...729
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå