Gå til innhold

Far reise på ferie alene med barna?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min man har familie i USA og jeg har ikke fått så mye ferie iår. Min mann var inne på tanken å ta med barna til sin familie i 1-2 mnd. Barna er 6 og 8, og det hadde jo vært en flott ferie for de. Jeg har aldri vært fra de i mer enn en uke, så er litt urolig for hvordan det går med så lang avstand i såpass lang tid. Hva hadde dere gjort? La de reise og få en fin opplevelse?

Anonymous poster hash: 60f73...444

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet ikke.. Men kan du bli med deler av ferien da?

Syns jo 2 mnd. høres lenge ut. Men hvis du kan bli med 10- 14 dager, å så blir de 10- 14 dager uten deg?

Anonymous poster hash: d1272...c7c
Skrevet

Har du mulighet til å dra ned til de 1-2 uker midt i oppholdet? Ellers hadde jeg nok ikke klart 2 mnd uten barna mine. Men ellers er det bare flott at far tar med barna på ferie. Og fint de får hilse på familien hans.

Skrevet

Fantastisk mulighet! De får bli kjent med familien til far, oppleve mye og lære mye engelsk! :-)

Hva om du tar turen bort når du har ferie?

Dere kan skype hver dag feks.

Jeg hadde selvsagt sendt to så store barn med faren på tur.

Hjemme alene hadde jeg jobbet, organisert huset, vært med venninner, gått turer og kanskje pusset opp gangen vår!

2 måneder er lenge men for en fantastisk mulighet! Barna finner nok roen der borte når de bor hos besteforeldre!

Anonymous poster hash: 82b92...450

Skrevet

En ting til..., tenk om det var du som ville ta med barna på denne turen til dine foreldre, og far har lite ferie og måtte bli hjemme?

Anonymous poster hash: 82b92...450

Skrevet

For en opplevelse for ungene!  De er store nok til å huske denne turen og, så det ville jeg absolutt gjort! Dere kan skype hver dag, som foreslått over her. Tror nok det blir verre for deg enn ungene ;) Men hva vil de selv da?

Anonymous poster hash: 97a56...a97
Skrevet

Mannen min gjør det med våre unger hvert år. Det er veldig fint for dem å få vært i landet han kommer fra i noen uker og jeg kan jobbe så mye jeg vil uten dårlig samvittighet de ukene.

Anonymous poster hash: d6f5a...3d4
Skrevet

Dersom du sier nei så er jo det bare av egoistiske grunner.. Så jeg ville sagt ja. Sikkert en fantastisk opplevelse for barna dine(og faren). Så kan du kanskje reise dit midt i oppholdet?

Anonymous poster hash: 2e277...16c
Skrevet

Ja, om jeg sier nei er du kun av egoistiske grunner. Barna kjenner farmor, tante onkel godt og har vært der før. Har ikke snakket med de men er sikker på at de blir kjempeglad! De har snakket ofte om at de vil besøke familien. Jeg kan reise dit de siste to ukene de evt skal være der og kan jo som dere sier skype!

Tror vi slår til! Alle har godt av det, vlir nok verst for meg som kommer til å savne de enormt...men men...

Anonymous poster hash: 60f73...444

Skrevet

For min del hadde 2 måneder vært i meste laget (ja, av egoistiske grunner, men mine følelser teller også!), men siden du sier 1-2 mnd, så er vel 1 mnd også aktuelt? Da hadde jeg ansett det som den beste løsningen.

Anonymous poster hash: b79c0...c06
Skrevet

La dem reise! Hadde de vært mindre vill jeg nølt, men med så store unger så er det greit. Tenk så flott det blir for dem! :)

Ja, det blir sikkert tungt for deg, men mann overlever to måneder når man tenker på at ungene får det kjempeflott!

Anonymous poster hash: e64a0...7c3

Gjest Antarctica
Skrevet

Det hadde jo vært fantastisk. Regner med at de vil savne deg, men de vet jo at du er der når de kommer tilbake.

Skrevet

Det hadde jeg absolutt latt de gjort!!

Og jeg hadde også syntes det hadde vært super-deilig med noen uker alene hjemme! ;-)

Anonymous poster hash: b0048...2d2
Skrevet

Verken jeg eller far hadde vært interessert i å være borte fra ungene i 1-2 måneder. Kanskje 1 måned, men absolutt ikke noe mer. Tror heller ikke ungene ville vært borte fra far eller meg i mer enn 4 uker. 4 uker er lang tid....

Anonymous poster hash: c89d1...e7c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...