Anonym bruker Skrevet 12. mai 2015 #1 Skrevet 12. mai 2015 Jeg vet med meg selv og kroppen at jeg aldri kommer til å føde før termin. Men er en uke i Danmark og kommer tilbake når jeg er 38+6. Så sjangser for fødsel er jo tilstede. Hadde du hatt betenkeligheter med å føde i Danmark? Anonymous poster hash: 52751...802
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2015 #2 Skrevet 12. mai 2015 Ja, tenk om ungen får potet i halsen Anonymous poster hash: 583f1...f60
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2015 #3 Skrevet 12. mai 2015 Hvordan vet du det? Jeg har født 3 ganger med ulik tid hver gang. 3 helt ulike fødsler og helt ulik tid i forhold til termin. Anonymous poster hash: 34965...e7d
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2015 #4 Skrevet 12. mai 2015 Jeg hadde ikke fødet i Danmark. Flere steder må man ha med sengetøy og bleier på sykehuset selv og så videre + at ligge tiden på danske sykehus er mye kortere Anonymous poster hash: 0189e...d9d
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2015 #5 Skrevet 12. mai 2015 En ting er at jeg helst ikke ville satt meg i den situasjonen at jeg måtte føde i et annet land noe annet at jeg i hvertfall ikke hadde villet føde på danskebåten eller i bilen på vei hjem. Til og med tanken på å sitte så mange timer i bil som er nødvendig for å kjøre via Sverige og hjem, en uke før termin, hadde vært nok til å holde meg hjemme akkurat da. Min første fødsel tok over 2 døgn fra riene startet til ungen var ute. Med nr.2 tok det 2,5 time. Anonymous poster hash: 3cfdb...b6d
Gjest Antarctica Skrevet 12. mai 2015 #6 Skrevet 12. mai 2015 Jeg vet med meg selv og kroppen at jeg aldri kommer til å føde før termin. Men er en uke i Danmark og kommer tilbake når jeg er 38+6. Så sjangser for fødsel er jo tilstede. Hadde du hatt betenkeligheter med å føde i Danmark? Anonymous poster hash: 52751...802 Det blir dyrt, hvis du ikke har reiseforsikring som dekker det. i DK må den fødende selv betale hvis hun føder på et annet sykehus enn det hun sokner til! Og det gjelder også dansker...
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2015 #7 Skrevet 12. mai 2015 Kjenner jeg lurer på hvordan du vet at du ikke føder før. Hilsen ei som har fått to barn i uke 41 og sistemann i uke 37... Anonymous poster hash: 22a66...ab5
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2015 #8 Skrevet 12. mai 2015 Reiseforsikringen dekker det. Jeg skrev at det sjangsen var til stede. Men jeg har gått gravid 2 ganger før, fødte 5 og 10 dager over. Min mor har 5 barn og min søster har 5 barn. Alle er født minimum 5 dager over termin. Så blir veldig overasket om jeg føder før termin. Vi er rett og slett ikke lagd sånn. Anonymous poster hash: 52751...802
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2015 #9 Skrevet 12. mai 2015 Er det ikke bare bedre å la være å reise noe sted så nærme termin? Jeg ville aldri tatt den sjansen! Anonymous poster hash: 0b72c...dea
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2015 #10 Skrevet 12. mai 2015 Jeg reiser selv til Danmark en uke når jeg er 35uker og vi har nøye tenkt gjennom dette.Har født 3 barn fra fr, alle godt over termin, men det betyr ikke at jeg går til termin denne gang... Jeg vet, men sjansen er jo absolutt stor.Jeg har styrtfødsler og starter fødselen når båten er kommet halveis på fjorden så er ungen nok ute før båten legger til kai på andre siden.Sånn er det, og så lenge ungen ligger med hodet ned så tenker jeg ikke så veldig mye på akkurat det med selve fødselen.Jeg har sjekket opp i dette med betaling om du skulle føde på dansk sykehus, nå vte ikke jeg hvilken forsikring du har, men mest sannsynlig dekker de ikke noe om du reiser etter uke 36.MEN du er norsk trygdemeldem, så sørg fro å ha med HELFOkort, dette gjør at Norge dekker utgiftene så lenge du føder på offentlig sykehus, ikke privat.Så lenge du følger det som danskene ville fått dekket, og det er fødsel.Sengtøy og bleier kan du vel ta med om så var som en sikkerhet? Jeg visste ikke at du kanskje mptte ha dette med selv, ,en pytt, ha det med, i tilfelle.Det skal jeg.Jeg har sjekket dette opp, mange prøvde å skremme eg fra å reise, men jeg ser ikke noe grunn til verken p skremme eller bli skremt. Anonymous poster hash: bec29...ace
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå