Anonym bruker Skrevet 12. mai 2015 #1 Skrevet 12. mai 2015 Da var det bekreftet, i uke 10 endte det i MA. 😢 Et svært svært etterlengtet og ønsket barn. For 1 1/2 år siden mistet vi vår første sønn, han døde i uke 37. Sykehuset gjorde en alvorlig feil som gjorde at han døde. Nå hadde jeg endelig blitt gravid igjen, også går det galt igjen😢 Begynner å miste håpet om at det skal gå bra for oss.💔 Er det noen her som har blitt kjapt gravid igjen etter MA, hvor det gikk bra? Herregud, sitter her alene på rommet på sykehuset og gråter😢 Anonymous poster hash: 08ce8...697
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2015 #2 Skrevet 12. mai 2015 Stakkars dere, så trist åer det ordner seg Anonymous poster hash: c0a29...08e
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2015 #4 Skrevet 12. mai 2015 Stakkars dere føler med deg! Ifjor satt jeg og gråt på sykehuset etter MA i uke 10, ble gravid på 2.pp etter det og har nå er frisk flott sønn på 3 mnd. Du skal nok se at det går bra til slutt selv om alt virker mørkt nå. Trøsteklem Anonymous poster hash: cfebc...f1b
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2015 #5 Skrevet 12. mai 2015 Uff, så trist og urettferdig. Har ikke opplevd MA selv, men en venninne opplevde det i uke 16, og hun ble gravid raskt etterpå. Jeg har derimot hatt flere SA, siste når jeg var over 40. Trodde dette var slutten, men ble uventet gravid da jeg var 44 og har nå en frisk to- åring. Regner med at du er yngre enn meg.... Det lykkes for deg også, skal du se. Gode tanker til deg. Anonymous poster hash: f3631...55b
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2015 #6 Skrevet 12. mai 2015 Har hatt to MA, og fikk klaff på tredje forsøkt. Tok albyl-e til uke 13 for sikkerhets skyld tredje gangen (det tynner blodet, og forskning har vist at det kan være med på å hjelpe kvinner som har flere MA...) Stor klem til deg - det går nok fint neste gang. Anonymous poster hash: 3bf8c...879
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2015 #7 Skrevet 12. mai 2015 Uff så forderdelig trist! :-((( det er ikke så mye som hjelper akkurat nå, men med tiden vil det føles mindre vondt. <3 jeg ble gravid igjen ved neste syklus, det fikk tankene over på et mer positivt spor. Jeg vet jeg var heldig og ble fort gravid. Noen sier man blir fortere gravid rett etter en sa eller ma, fordi kroppen er i gravidmodus mtp hormoner osv.. Vet ikke om det er sant, men det hjalp meg å tenke på det. Da jeg fikk jenta mi tenkte jeg st det var meningen at hun skulle komme til oss, og det hadde ikke skjedd uten at vi mistet den første. Har du noen som kan komme til deg? Anonymous poster hash: 344a2...3fa
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2015 #8 Skrevet 12. mai 2015 En varm klem til deg. Det er så vondt og jeg husker jeg ble fullstendig etterpå... Men; jeg ble gravid igjen etter ca 5 mnd og er i dag mamma til verdens beste gutt på 8 år! Et hav av gode tanker til deg!! Anonymous poster hash: 41785...363
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2015 #9 Skrevet 12. mai 2015 Jeg ble fullstendig TOM etterpå...skulle det stå... anonym 12:09 Anonymous poster hash: 41785...363
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2015 #10 Skrevet 12. mai 2015 Tusen takk for omtanken og deling av erfaringer ❤ Foreløpig så skjer det ingenting, satte inn tablettene for 3 timer siden og kjenner ingenting enda. Burde det ikke skjedd noe? Er så redd for at jeg må ha utskrapning 😢 Anonymous poster hash: 08ce8...697
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2015 #11 Skrevet 12. mai 2015 😢😢😢😢😢😢 Tuuuuuusen klemmer Anonymous poster hash: 06c61...e3a
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2015 #12 Skrevet 12. mai 2015 I mars i fjor var jeg på sykehuset pga MA. Jeg måtte ha utskrapning. Det var veldig fort gjort og jeg fikk reise ikke lenge etterpå. Ikke mye smerter, litt menssmerter med en gang jeg våknet etter narkosen. Jeg brukte litt tid på å bli gravid igjen, ca 10 mnd, men nå er jeg i uke 17 og det ser ut til å gå bra denne gangen. Ønsker deg masse hell og lykke! Dette var veldig trist å lese Anonymous poster hash: d6908...890
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2015 #13 Skrevet 12. mai 2015 Huff, som om å lese om meg selv... Samme forhistorie som deg... Og mistet i uke 10. Jeg vet følelsen... Så utrolig vondt. Tips for å få tabl til å virke er å bevege deg mye og nesten hele tiden etter at liggiro timen er over. Jeg gikk rundt på rommet, tok knebøy, hælspark, gikkk og gikk. I tilegg skulle jeg gå på do ca 4 ganger i timen. Ikke for at jeg måtte, men utnytte tyngdekrafta. Åhhhh, så utrolig vondt å høre om deg. Sender deg en god englemammaklem<3 Anonymous poster hash: 167f5...c60
Leirha Skrevet 12. mai 2015 #14 Skrevet 12. mai 2015 (endret) Ufg og uff så utrolig trist og leit.Det var virkelig ille :'(Jeg har ingen trøst å komme med, har ingen solskinnshistorie, ikke selvopplevd, men vet om flere jeg kjenner som ble gravid rett etter MA.Sjansen er vell forhøyet for å bli gravid etter MA? Men jeg vet ikke, bare det jeg har hørt.Som sagt, vet om flere som har blitt kjapt gravid igjen etterpå.Min søster måtte til utskrapning etter MA, fosteret døde i uke 7, hun tok utskrapning i uke 13 (ble ikke oppdaget før).Flere måneder senere var hun hos gynekolog for en rutinekontroll, da gynekolog utbryter "du vet du er gravid..?"Nei det viste hun ikke, og fikk i det til å stemme i det heletatt, mannen hadde nemlig vært borte de 4 siste månedene, og før det var det heller labert med sengekos, hun orket ikke etter MAen rett og slett.Gynekologen tok UL og bekreftet at hun var 24uker på vei.Søsteren min gikk vel i mildt sjokk, fikk det ikke til å stemme, hun lurte en liten stund på om hun faktisk bare hadde innbilt seg en MA., eller at det hadde vært tvillinger og den ene overlevde.Men det vil si at barnet i magen skulle vært mye, mye større.Det viste seg at de hadde hatt sex en gang kort tid etter utskrapningen, og det var nok.Hun fikk vite det var en jente, noe som var hyggelig siden hun hadde to gutter fra før.Og ja, vi lurte alle på hvordan hun kunne ha oversett det, spesielt siden hun hadde to barn fra før.Vel, unødig å si så lurte hun veldig på det samme.Krysser fingrene for at du/dere blir raskt gravid igjen nå og at alt går dere fint denne gangen.For dette var kjempetrist.Sender deg en god klem. Endret 12. mai 2015 av Leirha
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2015 #15 Skrevet 12. mai 2015 Tusen takk for svar ❤ dette tar så lang tid, har innstilt meg på å være her over natta nå. Har såvidt begynt å blø litt. Dere som har hatt MA, hvor lang tid tok det fra blødningen startet? Var det veldig vondt? Jeg fikk vite fra sykepleieren at det kan være like vondt som rier før fødsel, har bare hatt ks så vet ikke hvordan det føles. Kan jo forestille meg at det er veldig vondt😢😔 gruer meg til de neste timene 😔💔 Anonymous poster hash: 08ce8...697
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2015 #16 Skrevet 12. mai 2015 Huff, som om å lese om meg selv... Samme forhistorie som deg... Og mistet i uke 10. Jeg vet følelsen... Så utrolig vondt. Tips for å få tabl til å virke er å bevege deg mye og nesten hele tiden etter at liggiro timen er over. Jeg gikk rundt på rommet, tok knebøy, hælspark, gikkk og gikk. I tilegg skulle jeg gå på do ca 4 ganger i timen. Ikke for at jeg måtte, men utnytte tyngdekrafta. Åhhhh, så utrolig vondt å høre om deg. Sender deg en god englemammaklem<3 Anonymous poster hash: 167f5...c60 Huff😢❤ så trist å høre om din historie også. Skulle ønske ingen andre hadde vært nødt til å oppleve det samme som meg😢😢 klem til deg❤❤ Anonymous poster hash: 08ce8...697
Urwa Skrevet 12. mai 2015 #17 Skrevet 12. mai 2015 Da var det bekreftet, i uke 10 endte det i MA. 😢 Et svært svært etterlengtet og ønsket barn. For 1 1/2 år siden mistet vi vår første sønn, han døde i uke 37. Sykehuset gjorde en alvorlig feil som gjorde at han døde. Nå hadde jeg endelig blitt gravid igjen, også går det galt igjen😢 Begynner å miste håpet om at det skal gå bra for oss.💔 Er det noen her som har blitt kjapt gravid igjen etter MA, hvor det gikk bra? Herregud, sitter her alene på rommet på sykehuset og gråter😢 Anonymous poster hash: 08ce8...697 [/quote Mange klemmer til deg❤️😔 Har ei venninde som ble gravid 3 uker etter en MA og babyen er nå 1 år. Lykke til.
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2015 #18 Skrevet 13. mai 2015 Jeg et fortsatt innlagt på sykehuset 😔😔 dette tar da så sinnssykt lang tid. Jeg vil bare bli ferdig med prosessen nå. Hvis ikke alt kommer ut snart må jeg ha utskrapning i kveld eller i morgen. Er livredd for narkosen, måtte ta det når gutten min ble født (katastrofekeisersnitt) og slet med dødsangst i mange måneder etterpå når jeg skulle sove 😔😔 vil ikke gjennom det igjen😢😢 Anonymous poster hash: 08ce8...697
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2015 #19 Skrevet 13. mai 2015 Sender deg mange gode klemmer, du har der sikkert tøft nå. Har ei venninne med ganske lik forhistorie som deg. Hun hadde flere SA før uke 12, så opplevde hun at ting gikk galt i uke 22. Hun måtte føde sitt dødfødte barn på vanlig måte. Jeg har ikke ord for hvor vondt det må ha vært for henne, har pratet masse med henne, trøstet og grått. Da hun enda en gang ble gravid, fikk hun enorm oppfølging fra dag 1 av svangerskapet. Det gikk bra!! Hun og mannen har en nydelig datter på 2 år, og venter i disse dager nr 2, en sønn. Fremdeles med enorm oppfølging. Alt bra så langt! Selv har jeg kun opplevd 1 vanlig SA, synes det var ille...da tør jeg ikke tenke på hvordan du HI, eller andre i lik situasjon har det. Har hatt vellykkede svangerskap etterpå. En god klem til deg, og lykke til med fremtiden 😊💕 Anonymous poster hash: dedd5...599
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2015 #20 Skrevet 13. mai 2015 Sender deg mange gode klemmer, du har der sikkert tøft nå. Har ei venninne med ganske lik forhistorie som deg. Hun hadde flere SA før uke 12, så opplevde hun at ting gikk galt i uke 22. Hun måtte føde sitt dødfødte barn på vanlig måte. Jeg har ikke ord for hvor vondt det må ha vært for henne, har pratet masse med henne, trøstet og grått. Da hun enda en gang ble gravid, fikk hun enorm oppfølging fra dag 1 av svangerskapet. Det gikk bra!! Hun og mannen har en nydelig datter på 2 år, og venter i disse dager nr 2, en sønn. Fremdeles med enorm oppfølging. Alt bra så langt! Selv har jeg kun opplevd 1 vanlig SA, synes det var ille...da tør jeg ikke tenke på hvordan du HI, eller andre i lik situasjon har det. Har hatt vellykkede svangerskap etterpå. En god klem til deg, og lykke til med fremtiden 😊💕 Anonymous poster hash: dedd5...599 Tusen takk for omtanken💙 godt å høre noen suksesshistorier. Anonymous poster hash: 08ce8...697
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2015 #21 Skrevet 13. mai 2015 Mistet 3 dager før termin, så MA i uke 11 (10 mnd etter vi mistet første) ble gravid rett etter MA igjen, det gikk bra den gangen, god oppfølging av sykehuset. Så 3 MA fra gutten var 6 mnd, til han var 2 år, så fikk vi søstrene hans når han var 4 år (tvillinger)Det gjør vondt å miste, all fortvilelse og sorg viser hvor høyt elsket barnet var fra det bare var et foster, all kjærlighet som utløses..Føler dere dere klare til å prøve igjen med det samme så gjør dere det, om dere vil vente en menstruasjons syklus eller 3, så gjør dere det, når du blir gravid, så be om ekstra oppfølging, en tidlig UL i uke 8, og god oppfølging hos jordmor <3 Anonymous poster hash: d6e3f...9e6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå