Anonym bruker Skrevet 12. mai 2015 #1 Skrevet 12. mai 2015 Jeg bor og jobber slik til at jeg veldig ofte kjører forbi skolebarn som er på vei hjem fra skolen eller til trening og aktiviteter. Hvis jeg ser noen jeg vet hvem er pleier jeg å tilby dem skyss. Det kan være klasse eller treningskamerater til mine barnres søsken eller andre jeg vet litt om. Ville dere mislikt at deres barn satt på med slike litt perifere "kjente" voksne? Anonymous poster hash: c9360...05b
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2015 #2 Skrevet 12. mai 2015 Nei, jeg hadde ikke mislikt det direkte, men jeg skjønner ikke helt vitsen. Jeg kan kjøre barne mine selv jeg, men nå i sommerhalvåret sender jeg de ut til fots, på sykkel eller sparkesykkel fordi de trenger mosjonen og bevegelse. Jeg synes dagens barn blir kjørt altfor mye rundt og ellers har et altfor stillesittende liv. Min 11-åring f.eks, klart jeg kan kjøre han de 2 km til fotballtrening, men jeg mener han har godt av å sykle til trening, trene en time og sykle hjem igjen, det er et minimum av hva en 11-åring bør ha av bevegelse på en dag.... Anonymous poster hash: d7a4c...8d9
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2015 #3 Skrevet 12. mai 2015 Jeg opplever ofte at barna selv spør om å få sitte på. Bør jeg si nei? Vet jo ikke om foreldrene liker det? Anonymous poster hash: 1ee63...549
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2015 #4 Skrevet 12. mai 2015 Jeg bor og jobber slik til at jeg veldig ofte kjører forbi skolebarn som er på vei hjem fra skolen eller til trening og aktiviteter. Hvis jeg ser noen jeg vet hvem er pleier jeg å tilby dem skyss. Det kan være klasse eller treningskamerater til mine barnres søsken eller andre jeg vet litt om. Ville dere mislikt at deres barn satt på med slike litt perifere "kjente" voksne? Anonymous poster hash: c9360...05b Ungene trenger bevegelsen... Anonymous poster hash: 2e0a5...7fd
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2015 #5 Skrevet 12. mai 2015 Kommer helt an på settingen. Jeg liker at barna mine er aktive, sykler eller går til aktiviteter. Har opplevd at en mor tilbød skyss til min eldste sønn på 11 år i noen uker uten at jeg visste om det...i tillegg kom det frem at han satt usikret i bilen. Absolutt IKKE ok, verken at jeg fikk vite det eller at han satt usikret. Anonymous poster hash: ae785...dcc
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2015 #6 Skrevet 12. mai 2015 Jeg har ikke skolebarn enda da men, jeg tenker at barna har godt av den mosjonen? Om de sitter på nå og da gjør vel ikke noe, men jeg hadde ikke likt det om det skjedde ofte. Generelt blir jo flere og flere barn overvektige, så jeg tror nok at mosjonen er bra. Forresten tenker jeg det er unntak om det er skikkelig drittvær. Anonymous poster hash: 68fce...7f1
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2015 #7 Skrevet 12. mai 2015 Jeg har ikke skolebarn enda da men, jeg tenker at barna har godt av den mosjonen? Om de sitter på nå og da gjør vel ikke noe, men jeg hadde ikke likt det om det skjedde ofte. Generelt blir jo flere og flere barn overvektige, så jeg tror nok at mosjonen er bra. Forresten tenker jeg det er unntak om det er skikkelig drittvær. Anonymous poster hash: 68fce...7f1 Det er ikke slik at det er de samme barna ofte. Tre ganger på et år for samme barn er vell max og jeg tilbyr det veldig mye oftere om det er dårlig vær enn om det er fint solskinn. Jeg stopper jo ofte og tilbyr voksne å sitte på også, men det regner jeg med er noe litt annet. De fleste sier jo ja, takk, når de får tilbudet selv om de sikkert også hadde hatt godt av å gå. Anonymous poster hash: c9360...05b
Giss Skrevet 12. mai 2015 #8 Skrevet 12. mai 2015 Nå har jeg kun små skolebarn. Jeg forsøker å lære dem at de ikke skal sette seg inn i en bil uten at jeg eller faren deres har sagt det er greit. Om de har behov for skyss ordner jeg med det. Jeg ville ikke likt at de ble tilbudt skyss fra voksne de kun kjenner perifert. Når de blir ungdommer organiserer de seg jo i langt høyere grad selv og kan ofte kombinere det med feil klær i forhold til været pga motehensyn eller fikse ideer og om noen kjørte forbi min (til den tid) tenåring iført t-shorte og tynn jakke i femten minus og liten kuling eller i liten topp og bolero i to grader og tett regn da ville jeg faktisk føle litt lettelse om de fikk skyss fra en trygg om enn perifer person.
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2015 #9 Skrevet 12. mai 2015 Ja, jeg ville mislikt det. Både fordi jeg prøver å lære barna mine å ikke sette seg inn i bilen til hverken ukjente eller perifere voksne, og fordi de har godt av trimmen. Anonymous poster hash: ffb28...c1f
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2015 #10 Skrevet 12. mai 2015 Ok, jeg ser at de fleste misliker det. I så fall ber jeg dere lære barna at de ikke skal be andre om skyss heller!!! Anonymous poster hash: 1ee63...549
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2015 #11 Skrevet 12. mai 2015 Jeg mener det kommer an på settingen. Er det mine barns venner hadde jeg nok nevnt det til foreldrene og lurt på hva de syntes. Mange synes nok det bare er koselig. I en by hadde jeg ikke ville at mine barn skulle sitte på med bekjente, men på landet er samholdet og mentaliteten en annen. Der hadde jeg ikke vært like skeptisk. Så lenge du vet at du overholder trafikkreglene så har du iaf ditt på det rene, og tanken din er god😊 Unger har godtar litt trim, men barn som voksne har ulike dager 😉 Anonymous poster hash: da14d...ec8
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2015 #12 Skrevet 12. mai 2015 Ok, jeg ser at de fleste misliker det. I så fall ber jeg dere lære barna at de ikke skal be andre om skyss heller!!! Anonymous poster hash: 1ee63...549 Jeg hadde absolutt mislikt det. Stopper barna deg på veien da? Står å haiker? Anonymous poster hash: c5745...69f
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2015 #13 Skrevet 12. mai 2015 Jeg bor og jobber slik til at jeg veldig ofte kjører forbi skolebarn som er på vei hjem fra skolen eller til trening og aktiviteter. Hvis jeg ser noen jeg vet hvem er pleier jeg å tilby dem skyss. Det kan være klasse eller treningskamerater til mine barnres søsken eller andre jeg vet litt om. Ville dere mislikt at deres barn satt på med slike litt perifere "kjente" voksne? Anonymous poster hash: c9360...05b Syns du skal slutte tilby dem skyss! Anonymous poster hash: c5745...69f
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2015 #14 Skrevet 12. mai 2015 Klart barna spør, men hvor vanskelig er det å forklare barna at "det må dere avklare med foreldrene deres først". Du tar bare ikke med deg andre sine barn i bilen sånn uten videre. Anonymous poster hash: ae785...dcc
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2015 #15 Skrevet 12. mai 2015 Klart barna spør, men hvor vanskelig er det å forklare barna at "det må dere avklare med foreldrene deres først". Du tar bare ikke med deg andre sine barn i bilen sånn uten videre. Anonymous poster hash: ae785...dcc Her er det ganske vanlig. Hvis et barn som bor i nærheten blir hentet på trening for eksempel, så tilbyr foreldrene bestandig de andre som skal samme vei å sitte på. Samme om de blir hentet på skolen. Da er det vanlig å ta med venner av ungene som skal samme vei. Anonymous poster hash: c9360...05b
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2015 #16 Skrevet 12. mai 2015 Slik vi bor trenger de ikke å sitte på med noen. De skal gå til og fra skolen selv, ikke lov å kjøre helt til skolen og vi bor like utenfor "slippområdet" til skolen, så de meterene klarer de å gå. Blir mer trafikkfarlig om noen stopper og spør om de skal sitte på. Fikk noen reaksjoner da ungene gikk til skolen alene i førsteklasse, var vist utenkelig at en førsteklassing skulle gå til skolen. Jeg ser ikke faren når skoleveien er trygg, kort og ungene selv ønsker det. Hu ene sitter av og til på med noen etter trening da de kjører samme veien. Jeg syns hun kunne gått, men det er vist så koselig. Men trenger ungene skyss ordner vi det, utove det får de gå eller sykle syns jeg. Har også unger som liker å gå og sykle, så problemet er ikke der. Har eldste vært ett sted lenger unna, pleierr hun å sende en mld om hun sitter på med noen. Noen ganger som hun er på korpsting litt lenger unna enn hun pleier å være sitter hun på med noen, da gir hun meg beskjed i god tid. For om vi er forbi og kunne plukket henne opp er det teit å stå og vente om hun alt er på vei hjem. Dette er da ofte ungdommer som akkurat har fått lappen, så for min del er det greit å vite hvem hun sitter på med. Jeg kjenner de, så ikke noe problem men greit å vite. Anonymous poster hash: eca61...14c
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2015 #17 Skrevet 12. mai 2015 Ok, jeg ser at de fleste misliker det. I så fall ber jeg dere lære barna at de ikke skal be andre om skyss heller!!! Anonymous poster hash: 1ee63...549 Jeg hadde absolutt mislikt det.Stopper barna deg på veien da? Står å haiker? Anonymous poster hash: c5745...69f De spør hvis jeg henter på skolen eller trening. Anonymous poster hash: 1ee63...549
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå