Gå til innhold

Bryter taushetsplikten

Anbefalte innlegg

Skrevet

En bekjent jobber på skole og legger jevnlig ut deler av elevenes stiler og prøver som hun synes er teite på Facebook. Jeg har lyst å si at hun bryter taushetsplikten OG gjør narr av elevene, men da går nok det spede vennskapet adjø.

Hvordan går jeg fram og skal jeg gå frem?

Anonymous poster hash: 9cfb2...244

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du bør vel iallefall gi henne noen hint, så kanskje hun forstår det selv til slutt. 

Anonymous poster hash: 2f2d7...23b
Skrevet

Si klart i fra og vil hun ikke være venner etterpå sier det mer om henne enn om deg. Hun kan faktisk ende i fengsel på grunn av slikt.

Anonymous poster hash: 530d7...013

Skrevet

Skriv det ut og send det til rektor

Anonymous poster hash: e26f7...e25

Skrevet

Er dette virkelig ei venninne du vil ha?! Med de holdningene? Jeg ville sagt noe til henne, og tatt en telefon til sjefen hennes..

Anonymous poster hash: 9967a...596
Skrevet

Slike personer er helt forkastelig. Jeg hadde ikke grått en tåre om hun ikke ville ha vært venninna mi etter at hun hadde gjort noe slikt. Tror faktisk ikke jeg ville ga vært venninne m henne i det hele tatt. Det ville desverre sagt så mye om henne i negativ forstand. Hun burde anse seg selv som heldig om hun får advarsel i fra deg. Jeg hadde gått rett til rektor også til henne, etterpå'

Slik oppførsel er forkastelig!

Anonymous poster hash: fcfa9...adb

Skrevet

Jeg ville snakket med rektor, og sagt til din bekjente at det er helt forkastelig det hun gjør. Hun henger jo ut elevene og gjør narr av dem + bryter taushetsplikten. Er hun utdannet lærer?

Skrevet

Hei, godt å se at flere er enige.

Nei, dette er ikke en venninne jeg vil ha om hun har slike verdier. Å henge ut barn og ungdom som du er der for å lære tiing er et særdeles dårlig karaktertrekk

Hi

Skrevet

Hvis det hun legger ut ikke kan spores til en bestemt elev tror jeg ikke du kan si hun bryter taushetsplikten.

Anonymous poster hash: e860e...23a
Skrevet

Hvis det hun legger ut ikke kan spores til en bestemt elev tror jeg ikke du kan si hun bryter taushetsplikten. Anonymous poster hash: e860e...23a

Men hun gjør jo narr av elevene. Det er som om en legger ut mye om en familiesituasjon til en elev, men så lenge en ikke nevner navn er det innenfor?

Skrevet

Hvis det hun legger ut ikke kan spores til en bestemt elev tror jeg ikke du kan si hun bryter taushetsplikten. Anonymous poster hash: e860e...23a

Men hun gjør jo narr av elevene. Det er som om en legger ut mye om en familiesituasjon til en elev, men så lenge en ikke nevner navn er det innenfor?

Jeg vil ikke si det er i orden, men jeg tror ikke det er reglen om taushetsplikt som kan brukes.

Anonymous poster hash: e860e...23a

Skrevet

Hun kunne ha vist eller fortalt dette anonymisert til noen, uten at det var brudd på taushetsplikten. Men ingen av delene greit er greit å legge ut på facebook.

Anonymous poster hash: 192c3...a85

Skrevet

Det er jo ikke greit i det hele tatt! Hadde blitt forbanna på en sånn person og ville ikke hatt henne i vennekretsen min! Uprofesjonelt og stygt gjort mot elevene! Hva hvis de ser stilen sin på Facebook (det var der hun hang de ut?) og ser at hun syns det er teit. Hva kommer eleven til å føle da? Uff, stakkar:(

Anonymous poster hash: 850ac...42e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...