Anonym bruker Skrevet 12. mai 2015 #1 Skrevet 12. mai 2015 ...av svingninger etter en fødsel? Når en kommer hjem fra sykehuset og er relativt ustabil med glede, gråt og sinne om hverandre. Jeg føler jeg 'mister kontrollen' flere ganger daglig og tårene spruter. Nå har jeg tatt keisersnitt og er plaget med infeksjon nå. Mye smerter og går på antibiotika. Har flere barn som krever sitt. og mannen min blir kjempesur og sint over mine bølgedaler. Jeg føler jeg ikke kan stole på han lengre når han tåler så lite i en unntakstilstand. Hva mener dere? Anonymous poster hash: 9c22d...948
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2015 #2 Skrevet 12. mai 2015 Syns mannen din bør ta seg sammen, være en mann og stå løpet ut i en slik unntakstilstand. Det er jo ikke permanent. Har man valgt å få unge så må man takle det som kommer. Ikke bli sur fordi det ikke passer han at du i en slik tilstand går i bølgedaler. Han burde tenke mer på hvor tøft det er for deg å ha det slik enn det erfor han å se det. Anonymous poster hash: 24662...ab7
Hjertefru Skrevet 12. mai 2015 #4 Skrevet 12. mai 2015 Tja, syns mannen din må tåle ganske mye. Men du må huske oppi alt at det å få en ny baby er en unntakstilstand for alle i familien, også mannen din. Kanskje han også sliter litt med å tilpasse seg den nye situasjonen, selv om det er du som har de største belastningene.
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2015 #5 Skrevet 12. mai 2015 Sånn var min mann også etter fødsel. Endte med å gråte på badet når barseltårene kom og vi sklei helt fra hverandre. Anonymous poster hash: a5405...d04
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2015 #6 Skrevet 12. mai 2015 Mannen og jeg har en avtale om at jeg skal få gnåle og "kjefte" og han lukker øra. Jeg har ikke behov for respons på utbruddene mine. Det fungerer veldig fint her. Anonymous poster hash: d9403...49a
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2015 #7 Skrevet 12. mai 2015 Hvor lenge siden er det du kom hjem? Meg, meg og meg. Mannen er i en unntakstilstand han også. Han burde tåle tårer og føelse utbrudd, men sinne utbrudd og kjefting uten mening burde du prøve å bite i deg. Det hjelper ikke deg og hvertfall ikke mannen. Mannen burde ikke tåle noe mer enn det du tåler fra han. Anonymous poster hash: 67f79...5d7
HeltLykkelig ♥♥ Skrevet 12. mai 2015 #8 Skrevet 12. mai 2015 Jo, han bør være ekstra forståelsesfull for at du er full av hormoner og et på bærtur rett etter en fødsel. Såklart, han trenger ikke godta om du jevnt over sier direkte stygge ting til han, men, men litt utbrudd, sinne og tårer bør han tåle. Noen takler bedre tiden etter fødsel enn andre, men begge ting er helt normalt. Ja, det er like mye unntakstilstand for mannen din.. Men han har ikke gått gjennom påkjenningen det kan være for noen med svangerskap, fødsel, hormoner og amming.. Han har ingen kroppslike forandringer, det har DU 😊
Mamma_til_2 Skrevet 12. mai 2015 #9 Skrevet 12. mai 2015 Han må tåle litt, men ikke urasjonelle hormon utbrudd, tårer kommer han ikke utenom, de er en del av det og få baby, jeg sa fra om at jeg trenger ikke trøst når tårene kommer bare for at jeg la genseren feil eller reklamen var trist, men heldigvis så så min mann når tårene kom av noe viktig og da var han go, ellers så lo vi av det ☺ Ellers så må du huske at ny baby er en ny tilværelse for din mann og!
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2015 #10 Skrevet 12. mai 2015 Hvor lenge siden er det du kom hjem? Meg, meg og meg. Mannen er i en unntakstilstand han også. Han burde tåle tårer og føelse utbrudd, men sinne utbrudd og kjefting uten mening burde du prøve å bite i deg. Det hjelper ikke deg og hvertfall ikke mannen. Mannen burde ikke tåle noe mer enn det du tåler fra han. Anonymous poster hash: 67f79...5d7 3 dager siden. Og huset så ikke ut fordi 'han ikke hadde hatt tid' pga de andre ungene. Han forventer at jeg skal gjøre ganske mye. Stelle de andre ungene og lage mat. 20 min etter vi kom hjem satt han og så på fotballkamp og overlot alle ungene til meg. Det er grunnen til sinnet mitt. Jeg synes han er tafatt og lite engasjert. Har heller ikke behov for trøst om jeg griner pga en trist sang ol. Er ganske robust...men mener han ikke bør klage på litt ekstra jobb i heimen mens jeg kommer jeg til hektene igjen Anonymous poster hash: 9c22d...948
Hjertefru Skrevet 12. mai 2015 #11 Skrevet 12. mai 2015 Hvor lenge siden er det du kom hjem? Meg, meg og meg. Mannen er i en unntakstilstand han også. Han burde tåle tårer og føelse utbrudd, men sinne utbrudd og kjefting uten mening burde du prøve å bite i deg. Det hjelper ikke deg og hvertfall ikke mannen. Mannen burde ikke tåle noe mer enn det du tåler fra han. Anonymous poster hash: 67f79...5d7 3 dager siden. Og huset så ikke ut fordi 'han ikke hadde hatt tid' pga de andre ungene. Han forventer at jeg skal gjøre ganske mye. Stelle de andre ungene og lage mat. 20 min etter vi kom hjem satt han og så på fotballkamp og overlot alle ungene til meg. Det er grunnen til sinnet mitt. Jeg synes han er tafatt og lite engasjert. Har heller ikke behov for trøst om jeg griner pga en trist sang ol. Er ganske robust...men mener han ikke bør klage på litt ekstra jobb i heimen mens jeg kommer jeg til hektene igjenAnonymous poster hash: 9c22d...948 Det blir jo en litt annen situasjon da. Må kunne forvente at mannen tar unna husarbeid og de andre ungene når du nylig har født. Han må skjerpe seg! Klem og gratulerer
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå