Gå til innhold

Kuponger på 17. mai

Anbefalte innlegg

Skrevet

På vår skole har de i år funnet ut at de skal innføre kupongsystem for handling. Først må du kjøpe kuponger til 50 eller 100 kr. Det vil de at vi skal møte opp på skolen for å gjøre i ettermidag og i morgen ettermidag. Deretter kan vi bruke kupongene til å kjøpe brus, kaker, is eller lodd på 17.mai. Det blir ikke mulig å betale med penger eller kort, men det skal sansynlig vis være mulig å kjøpe ekstra kuponger i et eget klasserom på 17.mai.

Vi får ikke vite prisene på noe på forhånd og det er ikke mulig å veksle tilbake ubrukte kuponger. De kan heller ikke sparet til neste år.

Er dette egentlig lovlig?

Vanligvis bruker jeg ca 200,- tror jeg. I år satser jeg på å kjøpe en kupong til en 50 lapp og så ha med kaker og brus hjemmefra. Jeg gidder ikke kjøpe en haug med kuponger jeg ikke får brukt hvis det blir dårlig vær, noen blir syke eller det skjer noe annet.

Har noen av dere erfaring med et slikt kupongsystem?

Anonymous poster hash: 3ecac...ff0
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Aldri hørt om, høres helt borti natta ut. Og veldig dårlig for inntjeningen, folk bruker som regel mer spontant enn hvis det må planlegges på forhånd.

Anonymous poster hash: 9f620...990
Skrevet

Høres veldig tungvindt ut.

Tipper det er en "luring" i 17.mai-komiteen som har fått en ide og så er det ingen som har sagt imot vedkommende. 

Om det er lovlig kan vel diskuteres, men da må man ta hele bodsalget på alle skoler i betraktning.

Det betales jo ikke moms på noe av det.

Jeg tror ett slikt system hemmer salget, til tross for den antakelige intensjonen om at man skulle slippe å dra med seg småmynt.  

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...