Anonym bruker Skrevet 12. mai 2015 #1 Skrevet 12. mai 2015 1. Er det normalt at en 11-åring tygger i stykker klærne sine? Alt fra gensere til dyre ytterklær? (Kragen og ermene) Det har vært sånn "alltid". 2. Hva kan gjøres for å få en slutt på det? 3. Er det foreldrenes feil som ikke har jobbet nok med det/vært konsekvente nok? Anonymous poster hash: 5affb...b6a
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2015 #2 Skrevet 12. mai 2015 Alle mine barn har gjort det som små. Men har heldigvis sluttet nesten helt. 11 åringen her kan patte en del øverst på jakken der glidelåsen er. Vises mest på vinter for hun blir ofte litt sår rundt munnen. Vi har sagt når vi ser det at de ikke må gjøre det. Men de har fortsatt. To av barna har sluttet helt. Men ikke eldste. Så jeg vet desverre ikke. Hadde nok sikkert tatt det opp mer hvis klær hadde blitt ødelagt Anonymous poster hash: 2f18a...2ef
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2015 #3 Skrevet 12. mai 2015 Jeg har 4 barn og aldri opplevd at noen har tygd istykker klærne sine, høres ikke normalt ut. Hva som kan gjøres kommer vel an på hva som er årsaken til at han gjør det. Er det en uvane, som å bite negler, så burde det jo gå an å få slutt på det ved å bevisstgjøre og hele tiden minne han på hva han gjør så han slutter. Er det en tvangstanke ligger det noe psykisk bark og da trenger dere nok hjelp av fagfolk. Anonymous poster hash: c9fef...141
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2015 #4 Skrevet 12. mai 2015 Det er uvane, han har ikke noen diagnoser eller tvangstanker osv. Er det ingen som vet hvordan man kan få slutt på det? Angrer på at vi ikke jobbet mer med det da han var mindre :-( Anonymous poster hash: 5affb...b6a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå