Anonym bruker Skrevet 11. mai 2015 #1 Skrevet 11. mai 2015 Helt siden jeg var liten har jeg ønsket å kalle en evt sønn for Johannes. Nå viste det seg at jeg (foreløpig) kun har fått døtre. Broren min og konen venter nå en sønn, og de har snappet opp dette navnet fra mine tidligere svangerskap, og har bestemt at sønnen skal hete Johannes. Jeg vet man ikke eier navn, men jeg kjenner at det er utrolig sårt å tenke på at de "stjeler" navnet "mitt". Kan hende jeg er overfølsom men er det så rart at jeg blir lei meg pga dette? Anonymous poster hash: 42929...51c
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2015 #2 Skrevet 12. mai 2015 Skjønner deg litt, men egentlig kan du jo ikke si noe på det, siden du ikke har en sønn. Ta det som et kompliment heller 😉 Anonymous poster hash: b931a...29b
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2015 #3 Skrevet 12. mai 2015 Jeg skjønner at det er sårt, men man vet jo aldri om man får en gutt/ jente. Du "burde" ha kallt en av jentene dine Johanne dersom det var viktig for deg.. Anonymous poster hash: 90c4a...4c3
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2015 #4 Skrevet 12. mai 2015 Hadde helt klart blitt irritert!! Rart de ikke har antenner nok til å velge noe annet. Fins jo SÅ mange navn. Anonymous poster hash: e036f...07b
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2015 #5 Skrevet 12. mai 2015 Hadde og reagert. Når vi ventet barn hadde mannen ønske om ett navn en i hans familie hadde snakket om. Da sa eg at han måtte prate med de først, hvis ikke det var greit for de, så finner vi et annet. Er så mange navn å velge i :-) Anonymous poster hash: 8db0f...517
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2015 #6 Skrevet 12. mai 2015 Jeg forstår deg godt, og vet at det er sårt. Men jeg tror at når din skjønne nevø blir født, så vil du sikkert synes det er koselig Du vil nok føle stor kjærlighet til han (det gjør hvertfall jeg til mine tantebarn) og vet at det ikke er han som har bestemt det. Det er jo egentlig bare litt koselig å tenke på at et så fint guttenavn blir brukt! Anonymous poster hash: 488cc...121
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2015 #7 Skrevet 12. mai 2015 Jeg synes det er veldig dårlig gjort, selv om de selvfølgelig har rett til å gjøre det. Det er ikke alt man har rett til som man trenger å gjøre. Jeg spurte søsteren min som ikke skal ha barn om det var greit at jeg brukte hennes favorittnavn. Hadde syntes det var rart om hun sa nei, siden hun ikke skal bruke det selv, men hadde respektert det. Anonymous poster hash: 3430b...78a
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2015 #8 Skrevet 12. mai 2015 Tusen takk for svar til dere alle Godt å høre at jeg ikke er helt på villspor her. Følelsene kan jeg dessverre ikke styre. hi Anonymous poster hash: 42929...51c
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2015 #9 Skrevet 12. mai 2015 Vet de at det er ditt favorittnavn? Skjønner at det er kjipt, men prøv å tenk positivt på det, dersom du aldri får en gutt så er det jo fint å være tante til lille Johannes :-) Anonymous poster hash: fd674...82b
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2015 #10 Skrevet 12. mai 2015 Synes det er unødvendig av dem! Du kan selvsagt ikke "ta pant" på et navn du kanskje aldri får brukt, men jo, synes det er litt ufølsomt av dem... Finnes jo så mange andre navn! Du kan jo fortsatt bruke Johannes om du skulle få en gutt senere!! Mange i samme familie som deler navn....og det er jo bare å si til dem.. Hadde sagt "Johannes er et flott navn og MIN favoritt! Skjønner godt dere vil bruke det, men føler det likevel litt sårt... Men har full respekt for deres valg til deres barn! Men skulle jeg få en gutt en gang i fremtiden, så kommer jeg til å bruke det!" Anonymous poster hash: 76dd6...6c6
Sint naken biltyv Skrevet 12. mai 2015 #11 Skrevet 12. mai 2015 Er ikke det koselig at tantebarnet ditt får det navnet? Du har tre jenter så du får jo ikke brukt det. Ikke ofte man får gutt når man allerede har tre jenter uansett.
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2015 #12 Skrevet 12. mai 2015 Er ikke det koselig at tantebarnet ditt får det navnet? Du har tre jenter så du får jo ikke brukt det. Ikke ofte man får gutt når man allerede har tre jenter uansett. Si ikke det. Naboen min fikk gutt som nr fire. Beckham fikk jente etter tre gutter. Vi fikk jente etter fire gutter. Har mange lignende eksempler. Mener jeg leste en studie som viste at det ikke var så økende sannsynlighet for samme kjønn som man antok før. Kan se om jeg klarer å finne den igjen. HI: jeg skjønner deg også. Har du prøvd å snakke med dem? Enig med dem som sier at du i alle fall kan glede deg over å være tante til en Johannes. Har dere tenkt å gå flere barn? Anonymous poster hash: f5fe2...da8
Sint naken biltyv Skrevet 12. mai 2015 #13 Skrevet 12. mai 2015 Er ikke det koselig at tantebarnet ditt får det navnet? Du har tre jenter så du får jo ikke brukt det. Ikke ofte man får gutt når man allerede har tre jenter uansett.Si ikke det. Naboen min fikk gutt som nr fire. Beckham fikk jente etter tre gutter. Vi fikk jente etter fire gutter. Har mange lignende eksempler. Mener jeg leste en studie som viste at det ikke var så økende sannsynlighet for samme kjønn som man antok før. Kan se om jeg klarer å finne den igjen. HI: jeg skjønner deg også. Har du prøvd å snakke med dem? Enig med dem som sier at du i alle fall kan glede deg over å være tante til en Johannes. Har dere tenkt å gå flere barn? Anonymous poster hash: f5fe2...da8 Men statistisk sett så er det mest vanlig med likt kjønn etter to av ett kjønn og mer vanlig etter tre med et kjønn. Uansett, hun har tre jenter så hvorfor ikke være glad for at tantebarnet får et navn hun liker? Smålig er hun
Gjest Antarctica Skrevet 12. mai 2015 #14 Skrevet 12. mai 2015 Du har jo ingen sønn, og vet ikke om du får en. Syns det blir litt rart å håpe at det navnet skal bli i "karantene" helt til du når overgangsalderen, altså...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå